Bouwverslag 8ste Schnellboot Flottille, Italeri 1/35

EC5 zegt me niks, hoe zien die eruit? (ja blauw) maar de rest? Ik heb al mijn lipo's op 9 polige din stekkers gezet, is een keuze

je heb EC3 en EC5 stekkers en 5 is een grotere maat.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je een beetje van de buitenmantel afhaalt moet het toch passen, zie het probleem niet.

...Verder weet ik nog niet welke decals ik gaat plakken en welke vlag ik gaat hangen....ben ik nog niet over uit, hebben jullie nog ideeen voor me of tips?;):D

Als vlag hebben we bij het 8e Schnellbooteflottille een hele mooie aan de vlaggestok:
full

Uitprinten op het juiste formaat, dubbelvouwen met wat speelruimte voor de vlaggestok, "sealen" met plakband en klaar.
Als je je Boot niet bij het 8e wil laten horen, kun je natuurlijk ook de Gazelle eraf photoshoppen,het embleem van een ander flottille erin tekenen en een ander nummer...
Opsturen naar een internetshop die ze voor je op stof drukt kan natuurlijk ook. (bijv WELKOM / Welcome | ModelbouwShopFlevoland )
Voordeel van deze vlag is dat je niet de Kriegsmarinevlag voert (met zo'n Swastika erin) maar wél ongeveer dezelfde kleurstelling hebt.

hey,

bedankt voor de vlag vind hem mooi dus gaat hem gebruiken:wink:
ook heb ik bij Pedinghaus decals een velletje besteld met logo's.

Zo luitjes, ik wilde even laten weten, dat ik een 2de schnellboot heb besteld, komt hopelijk einde deze week binnen:D:p

Ook hier nog ff een foto van de vlag aan de stok:wink:

PS. is er echt niemand die nog zo een reddingsvlotje over heeft?
En kun je nu dan nergens meer spul kopen van Cammet voor de schnellboot?

full

Ah! Ach zo? Eentje dus nog goed?!

Als je het niet vindt, kan je met latex of 2k siliconen eenvoudig een mal maken, een afgietsel in epoxy (met glasparels). Nadeel... je moet een stevige voorinvestering maken. Daarna kan je de productie van torpedo's, dieptebommen en meer opstarten.
Pot gaat 5 jaar mee. Daarna dikt het in... kan het weg. Bij het maken van je mal ligt je object onderin. Drijven de belletjes zo naar boven. Zorgen dat je werkblad volledig waterpas staat.

Het detail in devnegatiefvorm is zeer hoog, kan je er zeer zuiver mee werken. Als bekisting allerhande trommeltjes en doosjes... Objekt in de mal is door de souplesse van het siliconenrubber eenvoudig te lossen.

Om een motor aan een Robbe reductiekastje te koppelen heb ik een vulring gegoten uit een achterwand nent van een Graupner FG reductiekastje, dat deel wat op de motor aansluit.

De opvulling had ik nodig, omdat ik de as van de motor niet wilde inkorten, er een pignon-tandwiel op de as moest worden vastgeschroefd. Zo goed kon aansluiten op het tandwiel in de reductiekast.

Had geen zin in draaiwerk, had het in m'n handen, en dacht laten we het eens proberen... en bovendien bleef de koeling van de motor op orde via de openingen...

full

Zeer exact, zelfs de lettertjes van het origineel zijn gestoken mee gegoten, hier niet zichtbaar :)

En anders Italeri aanschrijven?

...Als bekisting allerhande trommeltjes en doosjes...

Als je meer items wilt gieten is lego een prima bekistingsmateriaal.

En anders Italeri aanschrijven?
Ze hebben een aparte service-afdeling voor "niet meegeleverde" of defecte onderdelen.
Ik vermoed dat, als je hen mailt, en een paar leuke foto's van je Schnellboot meezend, dat er vrij vlot een vlotje op je deurmat ligt.
Waarschijnlijk met de complete sprue met andere onderdelen er nog aan.

Ze hebben een aparte service-afdeling voor "niet meegeleverde" of defecte onderdelen.
Ik vermoed dat, als je hen mailt, en een paar leuke foto's van je Schnellboot meezend, dat er vrij vlot een vlotje op je deurmat ligt.
Waarschijnlijk met de complete sprue met andere onderdelen er nog aan.

Bedankt voor de tip, had al wat uren aan googelen geweest om iets te kunnen vinden ook van cammett of dragon, maar tervergeefs.

Dus heb net een mailtje gestuurd naar italeri, ff afwachten;)

Als vlag hebben we bij het 8e Schnellbooteflottille een hele mooie aan de vlaggestok:
full

Uitprinten op het juiste formaat, dubbelvouwen met wat speelruimte voor de vlaggestok, "sealen" met plakband en klaar.
Als je je Boot niet bij het 8e wil laten horen, kun je natuurlijk ook de Gazelle eraf photoshoppen,het embleem van een ander flottille erin tekenen en een ander nummer...
Opsturen naar een internetshop die ze voor je op stof drukt kan natuurlijk ook. (bijv WELKOM / Welcome | ModelbouwShopFlevoland )
Voordeel van deze vlag is dat je niet de Kriegsmarinevlag voert (met zo'n Swastika erin) maar wél ongeveer dezelfde kleurstelling hebt.
Mooie vlag. Heb hem even weg geschreven in mijn PC. Weet niet hoe lang de foto''s blijven staan. Zal ter zijner tijd ook solliciteren naar plaatsje in het 8e. Hoop dat ik door de keuring kom. Mijn S100 schiet voor geen meter op. Weinig tijd en even minder motivatie. Thuis was er daarbij ook nog redelijk veel te klussen. Heb wel een vraag over de motoren. Moet ik aan de assen een vlak kantje maken? Er zit nu een opvul setje in van 3.2 naar 4 mm. Krijg ik dan geen onbalans als ik op de as een vlak kantje vijl? Las het stukje over de giet mallen. Waar kan ik glasparel kopen? heb al wel rondgestruind op internet maar kom weinig tegen.

Leu oet Twenthe leuke maar soms drukke Leu.

Glasparel? Ziet er uit als poedersuiker en wordt gebruikt als vulsof.

Denk dat ik beter een ander benaming kan hanteren... "micro balloons"

Daarmee aangelengd krijg je een dikkere massa. Ook te zien als lijm.
De bolletjes zijn hol, daarmee kan je het gietobject ook iets lichter maken.. relatief minder epoxymassa...

Ja, idd Polyservice of Bossina in Groningen.

Gr Bas

Mooie vlag. Heb hem even weg geschreven in mijn PC. Weet niet hoe lang de foto''s blijven staan. Zal ter zijner tijd ook solliciteren naar plaatsje in het 8e. Hoop dat ik door de keuring kom.

De selectiecommissie is niet echt corrupt, wél in positieve zin te beïnvloeden.
Een goeie fles Schnapps of Obstler doet wonderen.

Heb wel een vraag over de motoren. Moet ik aan de assen een vlak kantje maken? Er zit nu een opvul setje in van 3.2 naar 4 mm. Krijg ik dan geen onbalans als ik op de as een vlak kantje vijl?

Hmm... Ik ben geen fan van "opvulsetjes". Zeker niet bij hoogtoerige motoren.
Beter investeren in goed passende koppelingen.
Een vlak kantje aan je motoras (én je schroefas!!) is zeer zeker aan te bevelen. Nog beter zijn 2 vlakke kantjes, als de as wordt vastgehouden door 2 inbusboutjes. Helaas zijn die koppelingen zelfzaam.
Procedure: as in de koppeling schuiven met het vlakke kantje "globaal" onder de inbusbout. Daarna langzaam de inbusbout aandraaien, terwijl je tegelijkertijd de as is de koppeling voorzichtig heen en weer draait. Op een gegeven moment merk je dat de as minder bewegingsvrijheid krijgt. Dan niet gaan wringen, maar met steeds kleinere bewegingen je as heen en weer bewegen en de inbus aandraaien. Op een gegeven moment kan je as geen kant meer op. Dan de inbus rustig vastzetten.
Opvulringen zorgen er vaak voor dat de opvulring (door de inbus) strak op de as komt te zitten, maar niet de koppeling!

Hallo luitjes,

ik wilde even mijn frustratie mededelen....:(:???:,
ik vertelde dat ik de 2de schnellboot had besteld, maar bleek ineens niet op voorraad ( geld netjes terug gehad), toen naar een volgende winkel...die belde vandaag op met de mededeling dat ie niet op voorraad was grrrr...:confused:

Nu eerst maar eens gebeld naar de winkel voor te bestellen, en deze hadden er nog 1tje liggen, dus besteld.. wel een 10tje meer maargoed.
dus niet meer voor het weekend denk ik.

Back