Bouwverslag 8ste Schnellboot Flottille, Italeri 1/35

die zogenaamde 110 ampere regelaars ?

Als je verwacht dat die warm gaan worden zou je kunnen beginnen met ze een kwart slag te draaien, zodat de koelribben vertikaal staan.
Dat is beter voor de natuurlijke luchtstroom.
Nu zal dat in de boot toch al wel lastig zijn, maar wellicht dat het helpt.

Als je verwacht dat die warm gaan worden zou je kunnen beginnen met ze een kwart slag te draaien, zodat de koelribben vertikaal staan.
Dat is beter voor de natuurlijke luchtstroom.
Nu zal dat in de boot toch al wel lastig zijn, maar wellicht dat het helpt.

Een PC-ventilator in je boot doet wonderen m.b.t. koeling. Eerder in het draadje vindt je hoe je die goed kan inbouwen.

Ok, goed dat ik dit weet, maar 35 amp heb waarschijnlijk nooit nodig, dus kijk het ff aan;)

Nee, met 3 x een speed 400 zal je niet aan de 35A komen... Dan is je machinekamer al door je romp heengesmolten!

Die 110A is net als met van die kleine speakers voor bij je PC, 100-en Watt aan vermogen maar dan wel PMPO gemeten, dus piek-piek. Zou je echt het muziekvermogen meten, dan blijft daar niets van over. Kun je beter een paar echte regelaars kopen, of als het net zo goedkoop moet, een degelijke auto-regelaar. Die kunnen wel de stromen aan die in de specs staan.

hey,

volgens de specs van de speed 400 7,2v is de max stroom 7-8 amp.
en volgens de specs vande regelaars zou ie continu 50 amp moeten leveren.

Gemeten stroom van de 2 speed's op 1 regelaar is nog geen 3 amp.

nu heb ik 2 motoren op 1 regelaar en de derde ook op 1 regelaar, is dit dan niet goed?:?

Dan zit je wel safe, denk ik. Zo lang je maar niet te dicht bij die zogenaamde 110A komt met de stromen. Dan hou je alleen het probleem dat je onderin een weinig fijngevoelige regeling hebt, maar als je daarmee kan leven, lekker laten zitten.

Dan zit je wel safe, denk ik. Zo lang je maar niet te dicht bij die zogenaamde 110A komt met de stromen. Dan hou je alleen het probleem dat je onderin een weinig fijngevoelige regeling hebt, maar als je daarmee kan leven, lekker laten zitten.

Ow gelukkig schrok al een beetje, maar wat voor regelaar moet ik dan eventueel nemen om bijv. wel die fijngevoelige regeling te hebben?
Moet ik dan alleen naar de amp kijken?

Ik weet in ieder geval de Robbe 50 up, die regelt erg fijn onderin, maar die is waarschijnlijk een maatje te klein voor een snelle boot als deze met 5A continue.

regelaar

Ow gelukkig schrok al een beetje, maar wat voor regelaar moet ik dan eventueel nemen om bijv. wel die fijngevoelige regeling te hebben?
Moet ik dan alleen naar de amp kijken?

Ik heb deze regelaars via MP.ook gehad. Bij mij stoorden ze behoorlijk op mijn
40 Mhz zender. Op mijn 2,4 zender had ik geen last.

Ja heb ik idd ook al eens gehoord, maar ik vaar met 2,4 Ghz dus geen last....

Zo weer een klein beetje kunnen doen,ben nl ziekjes en ben zo nu en dan even uit bed:(....maar hier een foto van reling en hekwerk:D ow ja en de vierling staat er nu ook op;)

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo vandaag heb ik een flightcase besteld voor het vervoeren van de S-jes.
Ze kunnen er als het goed net beide in.
Is een standaard maat case voor normaal vervoeren en opbergen van lichtstatieven.
Komt morgen binnen als het goed is, dan maken we een foto.;)

Ok ben ik bezig met de crew aan boord heb er al een paar af, zal later op de dag ff een foto maken;)

@peter, heb idd nu meer tijd, maar niet omdat ik dit wilde, ben nog steeds ziek, vannacht weer helemaal leeg gekotst:( bah.... ben het nu beetje zat an het worden:(

Zo luitjes, de S is klaar, mist alleen nog ff het vlaggetje en 1 schroef.
Dus wordt tijd voor de eerste proefvaart:D

Hier nog ff wat foto's van de S...zie hier ook de crew;)

full
full
full

En hier is de flightcase, met de S-jes erin, ben nu bezig met een steun te maken waar ze straks netjes in rusten.;)

full
full

@ peter, nee als dit zou gebeuren dan wordt ik helemaal niet goed;), maar gaat al stukken beter vandaag gelukkig..:D

PS. weet iemand nog een S-nummer voor me?

Laatst bewerkt door een moderator:
Back