Bouwverslag 8ste Schnellboot Flottille, Italeri 1/35

Dat vaart weer heul mooi :) *mompel* waarom zijn de mijne nie zo mooi van dichtbij....

ehh Roel frefresh my memory even wat voor props heb jij er ook weer onder hangen?

Haha... Die van mijn is ook niet meer zo mooi van dichtbij hoor... Het leven op de modelbouwvijver is hard!

Schroeven:
1 x Graupner 32mm speedschroef midden (2 blads)
2 x Raboesch messing D-type 3blads 25mm op buitenste assen

heel hard dat vijverleven, ik kom steeds met een klein stukje minder boot thuis haha.

over de schoereven,hmm, ok, ik probeer 't me even voor te stellen op een grotere schaal (1:25)maar ja, eigenlijk is het appels met peren vergelijken, ik heb een vertraging en jij niet, ik heb ook look-alike-D- 3blad's van 45mm eronder zitten maar de gang zit er 2 minuten in, dan word het scheepje ineens s t u k k e n t r a g e r , vreemd...
Ik heb in het midden een 600 7,2v (accu 8,4v nimh) op een vertraging van 1:3, buiten kant 2x brushless 3450 kv op 3s wederom met de 1:3 vertraging.

Mooie filmpjes, Roel. Kan het alleen zijn dat je de standaard Youtube "anti shake fix" aangevinkt hebt laten staan? Ik vind vooral op het 2e filmpje dat de boot af en toe met stapjes vooruit gaat, en dat is een typisch bijproduct van die "anti shake fix".

Nee Henk, geen antishake-toestanden hier... Die vertekenen het beeld vreselijk. Ik heb dat ooit eens met een filmpje aangezet, en onmiddellijk die film eraf gegooid.
Maar het blijft moeilijk om met zo'n snel ding tegelijk te filmen en te varen...
Toch eens een charmante cameravrouw inhuren:D

Die functie moeten ze per direct afschaffen. Soms glibbert iets gewoon over het beeld, door de vervorming. Of het lijkt net stop motion...

Niet te charmante cameravrouw inhuren trouwens, je moet wel je ogen op het model (en dan bedoel ik je schnellboot ;) ) houden.

Hmmm... ik had Sascha in gedachten.

sacha_de_boer-16-10-2010-17.jpg

Schijnt het na 030513 minder druk te hebben en is een goeie fotografe.

vandaag weer 2 testvaarten,
de s10's motoren werden niet meer heet dus dat is goed :

De motoren van de s26 werden wel wat aan de warme kant maar ja dik 40.000 rpm volgens het boekje en niet watergekoeld dat wil wel, bootje is ook best zwaar en vast niet de ideale schroeven.

wat maken die vertragingskasten toch weer een herrie 8-O

Laatst bewerkt door een moderator:
Vaart jou pt boot al?

hey nee nog niet heb er ook de afgelopen 2 weken heel weinig aan kunnen doen, wil eerst het dek redelijk waterdicht hebben voor ik gaat varen, vorig weekend was het papa weekend;) en dit weekend was het auto was en tuin dag;)
door de weeks heb ik geen tijd voor deze leuke bezigheid dus moet altijd wachten tot het weekend:(;)

hey nee nog niet heb er ook de afgelopen 2 weken heel weinig aan kunnen doen, wil eerst het dek redelijk waterdicht hebben voor ik gaat varen, vorig weekend was het papa weekend;) en dit weekend was het auto was en tuin dag;)
door de weeks heb ik geen tijd voor deze leuke bezigheid dus moet altijd wachten tot het weekend:(;)

papa weekend dat ken ik ja :) word wel steeds minder en... mijn zoon is al bijna 18 dus daar heb ik steeds minder "last" van, soms best jammer.... en mijn bootjes daar vind hij geen ruk aan, de tanks gaan nog wel vind ie :D

zo ben ik weer eens :) als enige hehehe.
Afgelopen weekend een testvaart gedaan met de s-204 ging vrij goed tot de motorsteun los ging en het varen tot een eind kwam.

Het was een proefopstelling met een motor met een te hoog kv werd ook bloedheet, ik kon alleen op half last varen.
Een motor met lager kv is al besteld maar het is veel belovend! :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik organiseer geen vaardag dit jaar door prive omstandigheden, wellicht volgend jaar.

Back