@ Jan , ik hoor graag wat je hiervan vind, of dat dit kan gaan werken.
Hallo Karel,
Ik ben een poosje uit de running geweest, vandaar mijn late reactie; Roel heeft gelijk, bij de stromen die de motoren gaan trekken heeft zo'n AMP een veel te hoge overgangsweerstand, en zal warm worden.
Nu is de stekker watergekoeld, dus heet zal 'ie niet worden, maar door het minieme contactoppervlak zal de borstelhouder (waar het eigenlijk om gaat) nauwelijks gekoeld worden.
Als je stekkers tussen de regelaar en de motor wilt, gebruik dan Ø4 mm(of groter) goudstekkers, die gebruik ik in al m'n boten.
De koelspiraal, hoe stijf passend ook, is overwegend ornamentaal; als de boel echt warm dreigt te worden, is het contactoppervlak te klein om oververhitting te voorkomen.
Daarom hebben al mijn hoogbelastte motoren een koelmantel, waar het water direct op de mantel/fluxring loopt.
Volgorde van koelen:
1) regelaar,
2) borstelkoeling,
3) overboord
De tweede motor zou ik inderdaad een eigen inlaat geven.
Groeten, Jan.