Bouwverslag Batavia 1628 door Clemens

Discussie in 'Bouwverslagen historische schepen' gestart door Clemens W., 10 nov 2024.

1. Clemens W.

Clemens W.

Lid geworden:
    10 nov 2024
    Hoi Stephan, ja dit zijn wel echte "inspiratie bronnen". We gaan deze info meenemen in de definitieve beslissing. :zoeken: In progress. :)

DirkL en Stephan Kertész vinden dit leuk.
  2. Clemens W.

Clemens W.

Lid geworden:
    10 nov 2024
    Hierbij weer de wekelijkse update.
    Afgelopen week eerst de 2 trappen voorzien van een leuning en simpele afrastering van touw. Deze is inmiddels ook van kleur veranderd. Net als het schilderwerk op en rondom de leuning.
    Excuus voor de scherpte. En voor de "witte bijkleur". Het is allemaal een beetje stoffig wat een weerschijn geeft.
    20250309_001.jpg

Bezig geweest met de rusten. Vooral in vorm schuren en bij een andere ook de bolling erin buigen.
    Daarna met de puttingijzers en de juffer blokken.
    De vorige 2 testen werden afgekeurd. (zie vorige week update) Ik was toch niet tevreden.
    Dus weer wat nieuws.
    20250309_002.jpg

Dat was het ook niet naar mijn zin. Dus opnieuw.
    20250309_003.jpg

Dat werd al wat beter, maar nog net niet helemaal.
    En met de volgende poging was ik waar ik wezen wilde. Dat kost meer tijd. (hebben we zat toch). :rolleyes: En natuurlijk meer schilder en/of zwarten werk. Dat heb ik er wel voor over.
    20250309_004.jpg

Alles is nog los en is "dry-fit" voor het beeld.
    20250309_005.jpg

Het touw hangt aan de mast om de schuinte van de puttingijzers te bepalen. Ik moet er tussen de 50 en de 60 maken voor beide zijden.
    De rusten worden afgedekt met een "naald". Notenhouten strip van 3,5mm breed en 0,7mm dik.
    Dus wel even bezig. En kijk nu al uit naar het resultaat.
    Tot zover voor deze week.
    Iedereen weer een fijne bouw week.

Herby63, Baker, Jaques en 8 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina