(Bouwverslag) Biglift met 26 cc MVVS (filmpjes vanaf pag.33)

Ben benieuwd, als ik de foto zo bekijk wordt het een bochtje na het bochtje.

Hendrik, help ons, wat ga je doen?;)

Groet,

Jacob Bos

Het probleem is, dat hoe ik de motor ook kantel, de bocht in elke positie te hoog zit. Dus ik moet het oplossen zoals op de foto óf ik moet andere bocht(-ten) hebben zodat de bochten lager komen. De pijp komt nu tegen het landingsgestel, zodat de siliconenslang flink onder spanning komt te staan (zoals op de foto). Is dat laatste een probleem zodat ik domweg andere bochten moet hebben?

Dacht ik al, je moet of meer naar onderen of omhoog en de reso in de romp...

Je probleem komt me bekend voor. Heel lang geleden kunstvlucht gevlogen met een Curare en daar kwam het bochtje ook niet mooi uit. Dus nog een s- bocht er tussen gezet. Daarmee kun je dan 2 kanten op. Omhoog of omlaag. Door de romp is wel 'clean' maar ook een stevige ingreep...

Succes met het oplossen, komt vast goed.

Groet,

Jacob Bos

Als ik door de romp wil, is dat idd een stevige inwendige ingreep. Bovendien heb ik dan ook een andere (kortere) bocht nodig.

Als ik het met deze bocht wil fixen, zal ik hem met een gasbrander roodheet moeten stoken en zien dat ik hem ''verbuig'' zodat ie meer naar beneden wijst. Maar de vraag is: is die knik in de siliconen slang een probleem?

Siliconen slang brand weg bij benziners , je moet teflon gebruiken , en daar mag geen knik zitten .

In de bocht een stukje metaalslang hardsolderen.

Mvg Johan

De coupler is siliconenslang van speciale samenstelling. Hij moet echter spanningsvrij, en met maximaal 5mm spleet gemonteerd worden. Dat gaat hier niet lukken, dus moet een bocht van 15cm lang (over de hartlijn) gemaakt worden. Andere lengtes gaan ten koste van het gedrag van de uitlaat.
De MVVS bocht is redelijk dik staal, en kan ingezaagd en probleemloos gelast worden. Met twee inkepingen kom je al een heel end.

Bocht van je motor inkorten en dit vervangen door één flexibel stuk welke je met hardsoldeer(messing of zilver) vastzet.

Dat golfspul doet, als het over grotere lengte gebruikt wordt, het effect van de resopijp teniet. Had hij net zo goed bij het potje kunnen blijven.

Ik heb het ook niet over dat golf spul, maar dat spiraal spul welke wel glad is van binnen.
En één bochten inzagen en dichtlassen levert vernauwinen op wat veel erger is dan8cm flexibel.
En het flexibel is inwendig net zo groot als het bochtje uitwendig , dus je leiding weerstand neemt zelfs af

Back