Bouwverslag Constructo Albatros

Bij deze wil ik mijzelf even voorstellen aan jullie en ook gelijk een bouwverslag laten zien van mijn eerste houten schip de Constructo Albatros ik zag dat er al een bouwverslag aanwezig was hier in het forum maar ik wil mijn eerste ervaring met het bouwen toch met jullie delen ;)

Ik had al een kennismaking en bouwverslag geplaatst maar in de verkeerde categorie dus bij deze het nieuwe bouwverslag ;)

Mijn naam is Rinus en ik ben zelfstandig Game Developer annex Software Engineer maar ben nu 58 en al de stres die dit beroep met zich meebrengt is niet zo gezond dus ik ben ermee gestopt en ga het nu wat rustiger aandoen. Anyway ik heb dus geen technische achtergrond dus zal jullie vaak lastig moeten vallen met de meest vreemde vragen :)

Het bouwpakket is onderweg en de verwachting is dat het vandaag binnen komt dus ben heel erg benieuwd en heb er veel zin in!

Ik heb al mesjes, schuurpapier, clamp set en een schuurblokje besteld maar ik kan me zo voorstellen dat ik nog meer gereedschap nodig zal hebben, kunnen jullie mij misschien aangeven wat ik nog meer nodig zal hebben of kan ik hiermee vooruit voorlopig?

Bouwpakket is binnen dus ik kan aan de slag! Eerst nog even naar de winkel om lijm te kopen want dat zat helaas niet in de doos.

Hier staat je verslag op de juiste plek Rinus. Je schrijft dat je geen technische achtergrond hebt, maar die heb je ook niet nodig hoor voor deze prachtige hobby. Wat je absoluut wel nodig hebt is een gezonde dosis geduld! En problemen die je tegen komt worden hier over het algemeen allemaal opgelost door een heleboel vakkundige bouwers;)

nF6ZJKK.jpg

zoals je kunt zien op bovenstaande afbeelding moet ik wat voorzichtiger te werk gaan met het eruit drukken van de spanten!

Als eerste heb ik de bouwtekening en het boekje met instructies even doorgekeken en was onder de indruk hoeveel werk er te doen is aan zo’n klein schip :)