Bouwverslag Constructo Albatros

Je gaat als een speer hoor en het ziet er mooi uit!!

Ik herken een autodidact hier??

Ja als de brandweer ga ik... :p

Autodidact? In zekere zin wel, ik leer van alles hier in het forum, ik wilde eerst een avondopleiding 'modelbouw historische schepen scheepstimmerman' doen maar dit werkt ook ;)

Je lacht erom, maar in België is er een school voor modelbouw.

Wel, je moet het meer zien zoals de modelbouwclubs die je hier in Nederland hebt. In België is er op deze school echter één specifiek persoon die weet hoe bepaalde schepen vroeger gemaakt werden, en hij geeft "les" aan anderen hoe zij deze schepen kunnen maken.
In het blad de Modelbouwer verschijnt (of is verschenen) een artikel over deze school.

Wel, je moet het meer zien zoals de modelbouwclubs die je hier in Nederland hebt. In België is er op deze school echter één specifiek persoon die weet hoe bepaalde schepen vroeger gemaakt werden, en hij geeft "les" aan anderen hoe zij deze schepen kunnen maken.
In het blad de Modelbouwer verschijnt (of is verschenen) een artikel over deze school.

Ik heb eens op google gekeken en er zijn inderdaad meer van dit soort cursussen die je kunt volgen... echt nooit geweten!

wat vinden jullie? met Touw of Koperdraad? Ik vind het met touw meer origineel maar in de beschrijving wordt het koperdraad gebruikt.
aVa2W7t.png

Ik zou zeker voor metaal gaan. IJzerdraad om de jufferblok heen draaien en de twee ijzerdraadjes dichtsolderen zodat het meer een metalen strip lijkt. ( let op de ogen van je jufferblokken dat die goed staan)
rusten 008.JPG
Maar er zijn zeker nog meer mogelijkheden maar ik zou niet voor het touw gaan.

Jufferblokken kregen best wel een zware belasting voor hun kiezen, dus die zaten (vrijwel) altijd met een metalen constructie bevestigd. Dit is dus juist meer origineel dan touw.

Ik zou zeker voor metaal gaan. IJzerdraad om de jufferblok heen draaien en de twee ijzerdraadjes dichtsolderen zodat het meer een metalen strip lijkt. ( let op de ogen van je jufferblokken dat die goed staan) Bekijk bijlage 257388 Maar er zijn zeker nog meer mogelijkheden maar ik zou niet voor het touw gaan.

Bedankt voor deze tip, ik ga dat eens proberen en goed dat je me wakker schud want dat had ik even niet in de gaten! :worship:

Is het misschien een goed idee om dat koper/messing draad in bleekwater te doen zodat het wat meer metaalkleur krijgt?

Is het misschien een goed idee om dat koper/messing draad in bleekwater te doen zodat het wat meer metaalkleur krijgt?
Ik zou ze zeker hoe dan ook zwart maken. Zelf gebruik ik hiervoor een bruineringsmiddel, of het met bleek ook gaat zou ik niet weten.

Je kunt ze ook van touw maken, op mijn website staat onder de noemer vaardigheden hoe je dit kunt doen. (link naar de site staat in mijn handtekening onder de rode letters)

Ik zou ze zeker hoe dan ook zwart maken. Zelf gebruik ik hiervoor een bruineringsmiddel, of het met bleek ook gaat zou ik niet weten.

Je kunt ze ook van touw maken, op mijn website staat onder de noemer vaardigheden hoe je dit kunt doen. (link naar de site staat in mijn handtekening onder de rode letters)

Bedankt Piet! Ik heb de kanonnen een poosje terug ook in de bleek gelegen en heb ze eruit gehaald net voordat ze zwart werden, soort bronskleur... ik heb dat ergens gelezen maar weet niet meer waar :) Ik heb nu het koperdraad in de bleek gelegen en het wordt al aardig donker dus dat ga ik vanavond gebruiken.

Een leuke website zeg! Die staat nu direct bij mij favorieten, ik kan hier een boel van leren :thumbsup:

Back