3. Bouwdag:
3. Bouwdag:
Gisteren al de motor houders met contra-bearing geplaatst,
het is wel wat 'uitzoeken' om de goede afstand
tussen maingear en motor-pin te krijgen,
omdat de schroeven van de motor nu aan de onderkant in het frame zitten,
en niet toegankelijk zijn,
dus de schroeven lichtjes aantrekken, afstand instellen
en de motor weer uithalen en de schroeven vast zetten,
hetzelfde gebeurt met de contra-bearing,
maar alles twee gaat goed!
en da zit die al erin:
Part 2 van deze dag was de rotorkop,
zou geen probleem zijn,
maar was wel wat knutselen met de schijfjes
van 0,8 mm en 0,9 mm en 1,0 mm die aan twee plekken
van elke kant geplaatst moeten worden,
dat ringetje tussen de buitenste bearing en de thrust bearing
moet altijd 1 mm zijn !
de bearing bij de dempers is bij mij nu 0,8 mm,
en het is geen speling,
alles loopt netjes
en de schroeven in de 10 mm feathering shaft zitten top vast !!!
bijzonder is bij deze constructie,
dat de dempers super hard zijn,
en dat de trust-bearing
idd tussen het binnenste en het buitenste bladhouder lager zit,
dus die bladhouder lagers
zitten helemaal aan de eindpunten van de bladhouder.
alle ringetjes en lagers passen super precies in de bladhouder,
soms dacht ik, hoe kan dat nou en hoe moet dat,
maar uiteindelijk heb ik een goed functionerende hoofd gekregen:
in het laatste foto is ook die swashplate te zien,
die loopt echt zo als een mess in warm boter,
maar alle schroeven uithalen en loctiten !
echt mooi zijn ook die links naar de bladhouder
met een linksdraaiende en een rechtsdraaiende schroefdraad:
voor verstellen een pennetje door de link stekken en draaien,
moet je niet meer kijken of de ball link goed zit of niet !
En ..... voor het oog ....
even de vleugel monteerd en de cap op gezet,
en even genieten ...
Groet
Uwe