Bouwverslag Golden Hind van Constructo 1:55.

Jeroen, misschien word het allemaal duidelijker als je dit tussendek (rood omcirkelt) ertussen maakt:
Foto1056.jpg

Als dat niet lukt dan zit er iets niet goed,
Succes verder

Jeroen,
Het bovenste dek heb je op je foto ook nog te hoog liggen, dit moet zakken tot op de tussenliggers.
Ik denk dat het dan aardig zal gaan passen, het achterste spant staat immers flink schuin...

Edit, de inkepingen zul je ook iets moeten aanpassen, dat was bij mij ook zo

succes.
Gr Koos

Jeroen,
Het bovenste dek heb je op je foto ook nog te hoog liggen, dit moet zakken tot op de tussenliggers.
Ik denk dat het dan aardig zal gaan passen, het achterste spant staat immers flink schuin...

Edit, de inkepingen zul je ook iets moeten aanpassen, dat was bij mij ook zo

succes.
Gr Koos
Ik zie het ook, het dek moet een stuk lager tussen de spanten, waarna het ook beter gaat passen. Jeroen houdt het dek gewoon boven tegen de spanten en daar zit hem de kneep...;)

Bedankt voor alle hulp en tips, heb het nog voor de vierde maal gecontroleerd maar ik denk dat de maat van de spanten kloppen. Heb het idee dat het achterste deel van het dek te breed is. Zelfs als ik de achterste spant los heb past dat deel dek er met geen mogelijkheid tussen. Heb ook nog even het ornament van de spiegel gepast maar die maar klopt ook. Ik zeg maar beter te breed dan te kort.
66A76B27-102C-485F-970E-7E7AB123D035.jpeg

00454BD1-0692-42F8-B260-A093EE489665.jpeg

Dat is wel heel normaal hoor Jeroen, dat je hier en daar wat moet aanpassen, als alles perfect zou passen dan zou het als modelbouwer niet zo heel interessant zijn, tenminste dat vind ik.
Klopt ook het moet zeker niet te makkelijk zijn. Kan maar beter paar keer passen en meten, en met de wijze raad en goede informatie hier komt het goed.

Back