Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Post #48 was een beslissing om het zo te doenJe hebt het model netjes beplankt, dat is zeker. Maar ik zou toch een opmerking willen plaatsen over het verloop van je latten. De beplanking van de huidgangen dienen met de zeeg van het schip mee te lopen en dat is hier duidelijk niet het geval, sterker nog ze lopen met name vanaf het middenschip naar de boeg zelfs tegengesteld aan de zeeg.
Op onderstaande foto is duidelijk te zien wat ik bedoel; A is jou eigen foto, die ik bij B heb recht gezet. De rode lijn loopt evenwijdig aan de kiel, waardoor goed is te zien dat de lat die ik heb gemarkeerd met de zwarte kruisjes vanaf het midden behoorlijk omlaag loopt richting de boeg, terwijl dit precies andersom zou moeten zijn, met de zeeg van het schip mee, dus naar boven. Naar het achterschip toe is het welliswaar wat minder, maar de hele lat (en daarmee ook de andere latten) loopt dus met een boog tegengesteld aan de zeeg.
Bekijk bijlage 421151
Dat weet ik wel en begrijp ik ook, maar dat wil nog niet zeggen dat het zo correct is en dat is wat ik wil duidelijk maken. De zeeg van een schip zit er niet voor het mooie, maar zonder deze zeeg zou een schip geen lang leven beschoren zijn en breken bij slecht weer. Het is uiteraard bedoeld als opbouwende kritiekPost #48 was een beslissing om het zo te doen
Snap ik ook, er is gewoon een verkeerd begin gemaakt. Hopelijk gaat dat volgende keer beter.Dat weet ik wel en begrijp ik ook, maar dat wil nog niet zeggen dat het zo correct is en dat is wat ik wil duidelijk maken. De zeeg van een schip zit er niet voor het mooie, maar zonder deze zeeg zou een schip geen lang leven beschoren zijn en breken bij slecht weer. Het is uiteraard bedoeld als opbouwende kritiek![]()