Bouwverslag Happy Hunter Robbe

Top Stefan, wordt steeds mooier.
Je had ook e.e.a. kunnen laten snijden uit folie bij een plaatselijke reclamebeletteraar. De dikste folie die men kan gebruiken, is 100 micron dik en die ligt er dan ook echt bovenop. Maar toegegeven: dit is mooier!

Inmiddels een andere winkel gevonden waar ze de HH aanbieden, maar nog steeds veel te duur. Vrees toch voor mij dat het wachten is op een aanbieding van iemand via Marktplaats.... Geeft niet, ik heb geduld.

Dag Mauricc.
Bedankt. Heb de HH van mij trouwens ook via Marktplaats. Staat er soms nog wel eens een te koop, maar vaak geheel klaar of half afgemaakt.

Ik heb het liefst eentje waarin niet of nauwelijks aan begonnen is, zodat ik me niet kan ergeren aan de bouwkunsten van een ander.
Niet dat ik de beste bouwer ben, integendeel zelfs, maar je snapt vast wat ik bedoel.

Hallo Stefan

Op de weinige foto's die ik heb van het origineel heeft de ankerkluis alleen een dun randje bovenlangs de anker kluis de rest van de ankerkluis is naar binnentoe afgerond.

gr. Desa

full

Laatst bewerkt door een moderator:
@Vincent, bedankt.
@desa, helemaal mee eens maar noem het maar artistieke vrijheid. Vindt een kader eromheen, die trouwens geel wordt als de romp, mooi.
@Mauricc, inderdaad is een "eigen" model veel leuker dan dat je herstelwerk van een ander moet doen.

Hieronder nog een foto van de verschansingsteunen van het bakdek. Ook weer afgeweken van de tekening van Robbe.
full

En nog een overzicht van de stuurboordzijde van de romp. De onderste schuurlijst zit er echt recht op, op een foto vertekend veel.
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Stefan,

En ze wordt mooier en mooier. Je troskluizen zijn ook erg goed geslaagd. Achteraf had ik het ook wel op deze manier willen doen. Het zoekplaatje van zoek de verschillen wordt steeds groter:p. Heb je de kimkielen er op gelijmd of in de romp door laten steken? Ga vanavond nog even een verslagje maken. Ben benieuwd naar je reactie.

Vriendelijke groet
Sjoerd

Hoi Eric. Bedankt, zal deze foto ook gauw bij het forum RCZwolle zetten maar kwam niet zo snel achter hoe je daar foto's moet plaatsen.
Sjoerd, heb de kimkielen gemaakt van een L-lijn die ik op de romp heb verlijmd met Bison Kombi Power. Zeer sterke 2 komponenten lijm. De flens op de romp valt bijna niet op. Ben benieuwd naar jou vorderingen. Het etswerk ziet er ook erg fraai uit.

Hoi Eric. Bedankt, zal deze foto ook gauw bij het forum RCZwolle zetten maar kwam niet zo snel achter hoe je daar foto's moet plaatsen.
Sjoerd, heb de kimkielen gemaakt van een L-lijn die ik op de romp heb verlijmd met Bison Kombi Power. Zeer sterke 2 komponenten lijm. De flens op de romp valt bijna niet op. Ben benieuwd naar jou vorderingen. Het etswerk ziet er ook erg fraai uit.

Foto's hetzelfde als hier Stefan ;)

De romp is bijna gereed voor de 1e laag grondverf maar er moeten nog wat kleine klusjes worden verricht. En wat nemen kleine klusjes altijd veel tijd in beslag. Alle verschansingsteunen zijn ondertussen aangebracht, ook de 2 bolders op het hoofddek zijn verlijmd.

Wat nu nog te doen:
- boren van wat kleine gaatjes;
- verschansing voordek moet nog worden afgewerkt in aansluiting met de verschansing van het hoofddek;
- bij de achterrol moet nog wat worden afgewerkt, de achterrol en afwerking buitenzijde breng ik na het gronden aan. Zit voor de afwerking nog te waachten op besteld materiaal;

Hierna afplakken en schilderen:p en dan de belettering en de roosters van de boegschroef.

3 dagen bezig geweest om de grote zeilboot helemaal vaarklaar te krijgen, dus geen tijd gehad voor de HH:(. Voor het weekeind nog wel wat kunnen doen, van de week hoop ik de romp in de 1e laag grondverf te kunnen krijgen.

Groeten Stefan

Hey stefan!

geen haast, blijft een hobby toch, geen aangenomen werk;)

je letters en het mammoet logo zijn gereed dus die zal ik deze week naar je opsturen, samen met het boegschroef merk dan kun je die meteen meespuiten..

gr.
Pim

Dag Pim.
Zeker geen haast maar het lijkt mij wel mooi als ik de romp in de grondverf heb staan en alle kleine puntjes zijn bijgewerkt/geplamuurd. Maar hoop op zo min mogelijk plamuurwerk natuurlijk.
Ben heel benieuwd naar het etswerk:shock: Volg de discussie bij Sjoerd over het schilderen van het etswerk. Geef maar een PB betreffende de kosten.

Hai Stefan,

Wat je zegt, die kleine dingen vreten tijd. Maar zoals Pim terecht opmerkt het is geen aangenomen werk. Ben wel benieuwd als het je lukt om haar in de grondverf te krijgen naar de foto's. Verder alvast veel plezier met je 1:1 ETAP. Benijd je best wel een beetje.:(

Groet
Sjoerd

Dag Sjoerd. Gelukkig geen aangenomen werk, zou ook onbetaalbaar zijn als je naar de uren kijkt die je erin steekt. Plaats zeker foto's als hij in de grondverf staat. Spuit hem trouwens niet thuis maar in de kelder op de zaak. Hebben daar een mooie ruimte voor, scheelt weer een boel gedoe thuis.

Groeten Stefan

Spuiten op de zaak is van de baan, te koud. Nieuwe oplossing: de slaapkamer tijdelijk omgebouwd. Van het jaar moet deze toch worden geschilderd dus heb ik direct een stok achter de deur om dat dan ook te doen. Alle openingen afgeplakt en de romp ontvet, rest alleen nog het spuitwerk.

Hallo Stefan,

Vergeet je niet voor het spuiten alles met waterproof te schuren zodat al het 'glimmende"er af is? Succes met het spuiten.

Groet
Sjoerd

Back