Bouwverslag Happy Hunter

Hmmm..., ik zou hem gewoon zwart houden, dat zijn die stoelen vaak. En als je dan tóch een ander kleurtje wilt zou ik voor lederbruin gaan.

Sjoerd, weet jij of de opbouw en de schoorstenen waren voorzien van een zwarte plint. Dacht dit even bij jou te zien, maar zag later dat dit schaduw was;)
Vind trouwens de zwarte stoel mooi zo.

Sjoerd,

Hij gaat lekker mooie details ;). Wat betreft de stoel zie foto en achter in wat Dortsebank aanhaalde stonden inderdaad ook stoelen maar dat was meer een soort van buro stoel.

Wat de kleur aan gaat is het iets te zwart naar mijn mening

stoel.jpg

de armleuningen wel maar de zitting en de rug leuning niet echt.

Gr Martin :D

@Dordtsebank,
Bedankt voor je reactie. Een tweede stoel bij de achterste stuurstand, hmmm, zou nog kunnen. Moet ik weer even in de priegelmode komen haha. Is nog wel een optie.
@Paul(duohuis),
Bedankt voor je compliment. Ik volg je bouw op de voet en gezien je bouwkunsten betekent dit best wel wat voor mij. de kleur van de stoel ben ik nog niet uit. In het stuurhuis is rode verlichting ( gedempt) aanwezig en het manschappenverblijf heeft ook verlichting.
@Setsunakaede,
Jouw suggestie om de stoel lederbruin te maken spreekt mij ook wel aan. We zullen het zien.
@Pascal,
Ook jij bedankt voor de complimenten. Heb even bij je linkje gekeken en tja, het heeft wel wat. Het budget voor de inrichting van het stuurhuis is echter ruimschoots overtreden dus de ouwe zal het met deze moeten doen!:)
@Stefan,
Neen,zowel de opbouw als de schoorstenen hebben geen "plint" De kleur van de stoel blijft nog even open staan.
Als Jan inderdaad ook een HH wil bouwen legt hij de lat wel ERG hoog haha.;)
@Martin,
Bedankt voor je complimenten. Mede dank zij jouw inbreng is het geworden zoals het er nu uitziet. De kleur van de stoel ga ik nog even over denken.

Groet
Sjoerd

Up-date 37

Hallo allemaal,

Weer wat vorderingen gemaakt. Heb de railingen van de opbouw gespoten en definitief geplaatst. In de romp heb ik waterinlaten gemonteerd ( geëtst door Pim, bedankt) en tevens een aantal loosgaten aangebracht. De scheg welke mooi afgerond was heb ik veranderd naar de oorpsronkelijke vorm. De foto's spreken voor zich.

full

full

full

full

Zowel de loosgaten, waterinlaten en de scheg moeten nog wel worden afgewerkt.
Tot de volgende keer.

Groet
Sjoerd

Laatst bewerkt door een moderator:
Toppertje Sjoerd!

Het enige wat ik wat minder vind zijn je zwarte lucht roosters op de schoorsteen, maar dat zal wel orgineel zijn, en kan jij ook niks aan doen.

Mooie waterinlaad!, komt daar nog een pomp achter?

Jan

Heel netjes Sjoerd.zie trouwens een bekend pictogram op de schoorsteen;)
Moet ook even wennen aan de zwarte roosters, komt zo wel overeen met de stickers uit het pakket van Robbe.

@Jan,
Om je de waarheid te zeggen, het staat mij eigenlijk ook niet aan. De bedoeling was om er een zwarte waas op te zetten, dat is helaas niet gelukt. Maar de spuit is gewillig!! Nee Jan, er komt geen pomp in de HH.

@Stefan,

Bedankt. Voor de zwarte roosters zie het antwoord aan Jan. Wat betreft de pictogrammetjes, heeft veel moeite gekost om ze te vinden maar uiteindelijk toch gelukt. Haha. Nog bedankt Stefan.

Groet
Sjoerd

Sjoerd :pim:,

en nog 1 om het af te leren en dan strooi ik niet meer met HH foto's ;).

Hier nog 1 van achteren gezien met het type stoel wat er nog meer te vinden was op de brug.

stoelen.jpg

Succes er weer mee ;) maar dat zal wel lukken denk ik zo

@Martin,
Ben er weer blij mee!! Deze zijn redelijk makkelijk te maken. Komt goed. Is dit echt de laatste foto??:confused::rolleyes::(

@Brecht,
Bedankt voor je reactie. Wordt gewaardeerd.

Groet
Sjoerd

Sjoerd,

Yep, tuurlijk heb ik nog een grote foto verzameling detail foto s maar die zijn van de Smit Hunter en aan gezien jij hem in de orginele setting maakt heb je daar niets aan althans die onderdelen waren er toen niet ;)

Mocht ik ooit besluiten ook nog een Smit Hunter te maken, weet ik waar ik terecht kan:D.

Groet
Sjoerd

Hallo allemaal,

Ik heb nog een vraagje. Ik ben op zoek naar diepgangsmarkeringen in het wit en schaal 1:50 voor mijn HH. Degene die ik bij de mij bekende winkels kan vinden zijn allemaal recht uitgevoerd. Dat wil zeggen dat ze verticaal gemonteerd moeten worden. Mijn boeg loopt uiteraard schuin. Als ik rechte markeringen in de schuinte van de boeg er op zet staan de cijfers scheef. Dat vind ik niet fraai. Is er iemand die nog iets heeft liggen of weet waar ik ze kan bestellen? Zou er zeer mee geholpen zijn. Ik kan bij Robbe wel een compleet stickervel bestellen maar weet niet of deze diepgangsmarkeringen schuin staan. Geen afbeelding beschikbaar.

Groet
Sjoerd

diepgang merken

Sjoerd.

Ik denk ook dat het moeilijk gaat worden.
Ik had hetzelfde probleem, maar kijk eens op deze site.
ModelFlags.com Site Map

Ik heb gewone nummers gebruikt op de 401 van 3 mm hoog.
Ze hebben ze zelfs van 2mm hoog. En nog veel en veel meer.

Succes er mee.

Paul UK-104.

Hallo Paul,

Interessante site. In eerste instantie geen goed voorbeeld kunnen vinden maar moet nog wel even verder spitten. Er staat wel heel veel op. Bedankt.

Groet
Sjoerd

Sjoerd.

Ik denk ook dat het moeilijk gaat worden.
Ik had hetzelfde probleem, maar kijk eens op deze site.
ModelFlags.com Site Map

Ik heb gewone nummers gebruikt op de 401 van 3 mm hoog.
Ze hebben ze zelfs van 2mm hoog. En nog veel en veel meer.

Succes er mee.

Paul UK-104.

Hallo Vincent,

Dat is zeker wat!!! Heb je een adres of site waar dit op staat? Met name de tweede foto laat zien wat ik bedoel. Dus gewone cijfers zowel SB als BB. Zeer benieuwd.

Groet
Sjoerd

Back