Bouwverslag mijn Big Lift V1 en V3

Nee hoor Jaap, webbings zijn echt niet weggelaten.
full

Ja, en kam werkt uitstekend, haaks, en scheelt een hoop aan bouwtijd!:)
Is gewoon een legpuzzle!

Netjes man! Overigens zorgt jouw vleugelmontage zo wel dat bij een onfortuinlijke landing je romp ook mee kapot breekt! Voordeel is dat de vleugel netjes strak vast zit met veel montagegemak, nadeel is dat de vleugel zo wel ERG goed vastzit [emoji12][emoji12] Iets om in je achterhoofd te houden [emoji6]Niet crashen dus!of een breekpunt in je draadstang maken enz [emoji6]

Vandaag niets anders gedaan dan de vleugel indekken, en plaatjes ingelijmd voor de bevestiging van de struts. Bedrading doorgevoerd en gesoldeerd aan een 12 pins stekker.
Hoop tijd ging er allemaal inzitten. Maar weer een stapje verder.

Bovenzijde
full

Onderzijde
full

Mooie vleugel :)
full

Volgend weekend de voorlijst schuren en dan op naar de andere vleugelhelft.

Word vervolgt....

Drukke zaterdag gehad. dus geen bouwtijd gisteren. Kerst komt eraan, dus boompje zetten etc. Ziet er weer allemaal gezellig uit!
Zou mij beperken vandaag met de voorlijst, maar toch eerst maar begonnen met de andere vleugelhelft. Schuurbeurt komt volgende week wel;).

full

To be continud.......

Ziet er weer erg mooi en strak uit Peter ! Toch weer anders dan de vorige versie, het lijkt weer een stap vooruit..
Als je doorgaat in dit tempo heb je hem ruim voor het nieuwe seizoen klaar :-).

Lekker blijven bouwen, ik blijf je met plezier volgen..

Groeten,

Paul.

Als je doorgaat in dit tempo heb je hem ruim voor het nieuwe seizoen klaar :).
Lekker blijven bouwen, ik blijf je met plezier volgen..
Groeten,
Paul.

Ja Paul, gaat in een rap tempo deze kist. Kan ook eigenlijk niet anders, want alles past maar op één manier in elkaar. Is echt een goed doordachte freeskit.:D

welke motor komt erop?

Voorlopig komt de 26cc van Zenoah komt erop Stephan. In de toekomst andere motor. (effe sparen)

Gisteren en vandaag alleen maar bezig geweest met de bedrading voor dit toestel. Wat een werk en een uitzoekerij zeg. Ik had via Ebay onderstaande connectors besteld, en moest goed opletten om alles aan te sluiten. +, -, en werken met verschillende kleuren door elkaar:rolleyes:

full

Maar gelukt, en dit is het resultaat tot nu toe. Is meteen een ander toestel zo. Ben er blij mee!

Kwaliteit van dit filmpje is niet zo, maar laten we maar denken dat dat komt door de donkere dagen voor kerst;)

To be continued.......

Laatst bewerkt:
Had wel twee weken vrij, maar werd geveld door een soort van griep. Koorts, lamlendig gevoel etc. en geen puf :( om de boel weer overhoop te halen en verder te gaan bouwen.

Maar gisteren en vandaag eindelijk weer eens wat kunnen werken aan de BL:). Verder gegaan met waar ik gebleven was.
full

De tweede vleugel indekken! Na het bedekken beide vleugels geschuurd en de tips van een soort ronding voorzien. Ook meteen maar een begin gemaakt met de flaps en de ailerons.
full

Heerlijk om zoiets te bouwen, alles valt als een puzzel in elkaar en past maar op een manier. Wordt er helemaal blij van met het aanschouwen van deze Big vleugels.
full

Terwijl de tweede vleugel stond te drogen, de eerste vast afgewerkt.
full

En weer een stapje verder:)

Wat ga je hard Peter!
Vleugels zien er prachtig uit zo :beer:
Aardige schuurdeuren aan flaps en ailerons :)
Mooi dat je weer in orde ben, je rot voelen is ook niets

Groeten, Ralf

Vandaag beiden vleugelhelften afgewerkt en met korrel 1000 geschuurd. Zijn lekker glad nu:D.
Ook het landingsgestel op maat gezaagd en de wielen er op gezet

Maar even voor het beeld hoe het totaal er nu voorstaat:
full

full

Ook voor het beeld even een plaatje hoe "Big" deze Big Lift wel is:
full

Blij dat het plafond net hoog genoeg is;)

Zijramen vast op maat gemaakt en een wat smokerig uiterlijk gegeven.
full

En tot slot even een plaatje van mijn nieuwe spinner, die netjes op maat gedraaid is door een bevriend mede clublid. Beter bekend op dit forum als chocojoop.
full

Volgende week een aanvang nemen met de struts, de voorruit en de motorkap.
Had van Paul (R.c. Paul.) een link doorgekregen voor een gfk kap. Helaas zijn dit niet de goede maten voor deze kist. Dus rest mij niets anders dan er zelf maar één te maken.

To be continued.......

Er zijn 2 sorten kapjes voor de biglift de orginele korte van de orginele biglift 1 en een langere van de biglift 2 en daar hoort ook een voorraam bij.

Deze kist is enkel gebaseerd op een biglift. Het is verder geenszins meer te vergelijken met de originele biglift.

Mooi blok schuim in vorm schuren en dat als mal gebruiken..

Back