Bouwverslag Occre hms Beagle

Das niet verkeerd wat ik hier allemaal zie, mooi hoor :thumbsup::thumbsup: wel een beetje een lullige manier om zo een boegbeeld aan te brengen (met zijn rug onder de steven) maar dat doet niets af aan je schilderwerk.....

Hallo iedereen,

Ja, het is officieel, ik ben erg slecht in het bijhouden van verslagen, alweer bijna half jaar geleden dat ik iets van me heb laten horen..:hammer: Heb ook een drukke zomer gehad, dat wel, en de echte modelbouwmaanden zijn nu weer beetje aangebroken he? Het is zeker niet dat ik stilgezeten heb hoor, maar heb eigenlijk geen bouwfoto's voor jullie, oops...
Gisteren even de tijd genomen om wat foto's te maken van hoe ze er momenteel bijstaat. Als ik zie wat sommigen hier laten zien qua tuigage durf ik het bijna niet te laten zien, maar ik ben nu eenmaal niet echt tuigage-fan.. Ik ben meer een out-of-the-box bouwer wat tuigage betreft maar wat ik doe, probeer ik wel zo netjes mogelijk te doen.
Genoeg gekletst, hier de huidige staat:

IMG_20211117_151812.jpg
IMG_20211117_151931.jpg
IMG_20211117_151800.jpg
IMG_20211117_151845.jpg
IMG_20211117_152108.jpg

Zoals jullie zien ben ik een heel eind met het staande tuigage, alleen nog een shitload mastworpjes....:rolleyes:
Tot de volgende keer weer! Prettige dag nog verder, iedereen.

Mooie vorderingen Wilko :thumbsup:, ziet er goed uit. Je hebt zelfs echte woelings gemaakt om je lussen te zekeren. En niet erg dat je de zomermaanden er niet bent geweest, er zijn er veel die dan niet updaten.:)
Ja mastworpjes, dat is het minste gedeelte van het geheel om te doen :(

Bedankt, er hoeft ook niet echt over geoordeeld worden, dan blijft er geen spaan van heel... Ik houd wel degelijk bepaalde boeken er naast, maar laat veel weg en bouw graag met een zekere "artistieke vrijheid", dan blijft het leuk voor mij. Als ik alles perfect historisch acuraat en verantwoord zou moeten maken, zou dat zoveel extra tijd, energie en motivatie kosten dat ik er niet eens aan zou beginnen.. Op deze "middenweg" blijft het voor mij leuk en ontspannend en dat is tenslotte wat we allemaal willen, toch?

Hallo iedereen,

Ja, het is officieel, ik ben erg slecht in het bijhouden van verslagen, alweer bijna half jaar geleden dat ik iets van me heb laten horen..:hammer: Heb ook een drukke zomer gehad, dat wel, en de echte modelbouwmaanden zijn nu weer beetje aangebroken he? Het is zeker niet dat ik stilgezeten heb hoor, maar heb eigenlijk geen bouwfoto's voor jullie, oops...
Gisteren even de tijd genomen om wat foto's te maken van hoe ze er momenteel bijstaat. Als ik zie wat sommigen hier laten zien qua tuigage durf ik het bijna niet te laten zien, maar ik ben nu eenmaal niet echt tuigage-fan.. Ik ben meer een out-of-the-box bouwer wat tuigage betreft maar wat ik doe, probeer ik wel zo netjes mogelijk te doen.
Genoeg gekletst, hier de huidige staat:

Bekijk bijlage 466961 Bekijk bijlage 466962 Bekijk bijlage 466963 Bekijk bijlage 466964 Bekijk bijlage 466965

Zoals jullie zien ben ik een heel eind met het staande tuigage, alleen nog een shitload mastworpjes....:rolleyes:
Tot de volgende keer weer! Prettige dag nog verder, iedereen.
mag zeker gezien worden!!!!!!!:thumbsup:

Hey, ben ik weer met een snelle update. Staande tuigage is af, boegspriet verder afgemaakt en klaar met mastworpjes..:yes::yes: Ik ben niet zo goed in meerdere dingen naast elkaar doen, dus dan maar effe tanden op elkaar en knopen maar! Daarna ben ik verder gegaan met de bouw van nog een bootje wat inmiddels in de takels hangt zoals jullie kunnen zien!
IMG_20211222_205207.jpg

Tussendoor wel gepresteerd om twee zeilen te hangen, wat een strijd, ik moet er echt inkomen hoor, dat beleggen van al die touwen... Even een totaalplaatje hoe ze er nu bijstaat..
IMG_20211222_205608.jpg

Nu bezig met een partij ra´s maken, van dit:
IMG_20211222_172116.jpg

Naar dit:
IMG_20211222_172403.jpg

Naar dit:
IMG_20211222_172451.jpg

En dit is wat ik er voor gebruikt heb en wat het "oplevert"..
IMG_20211222_172527.jpg

Dat is de helft "klaar", nu de kleintjes nog en dan kunnen we weer aan de slag met touw, naald, garen en zeilen...
Iedereen fijne, prettige kerstdagen gewenst en tot de volgende update!

Bedankt allemaal voor de likes en complimenten!! Het optuigen/beleggen van een volgetuigde driemaster valt me erg tegen, het is zo vreselijk veel en het beleggen is ook echt heel lastig.. Het is echt een goede leerschool, ik leer er veel van. Maar ik ga zeer waarschijnlijk ernaast een nieuw project starten om broodnodige afwisseling te hebben, het pakket is al binnen, heb er erg veel zin in! Jullie zien binnenkort wel een nieuwe bouwlog verschijnen..

Back