Bouwverslag replica biglift v2

In plaats van haken en elastik heb ik gekozen voor inslag moeren en nylon m6 bouten ter bevestiging van de vleugel

80340393b3c2c0a1325fb8a09d7c60f5.jpg

Met vriendelijke groet,
Stephan

Zal eens naar de juiste vleugel bouten opzoek gaan.....

Inmiddels motor spant voorzien van montage punten voor een eventuele motor kap. Tevens gelijk het motor spant in 24 uurs epoxy gezet
53d8991230955ee8cf9a50a0ba2903ca.jpg

Dit zijn mijn struts geworden. Klipjes worden vervangen voor m4 boutjes en borg moertjes.
1f6853c202da9ed18dfd2159eb0de0b7.jpg

Met vriendelijke groet,
Stephan

Mooi werk Stephan !

Ik vlieg trouwens al heel wat vluchtjes met die clips en dat gaat prima. Je moet wel in de gaten houden dat ze goed ''aangrijpen''.
En ik ken iemand die een mal voor een motorkap van de BL heeft. Mocht je hier belang bij hebben wil ik je wel met hem in contact brengen..

Goed weekend en succes verder met de bouw !

Groeten,

Paul.

Bij Lindinger hebben ze vleugelbouten M6x50 gaan per 10 st en kosten 5.99 euro.
Misschien een optie.

Succes verder.

Roeren worden elk netjes geborgd met een cocktail prikkertje, deze lijm ik in met gewone witte hout lijm

Scharnieren zijn ingelijmd met een drupje epoxy

d844888f63623cc777b12cd59493703a.jpg

Met vriendelijke groet,
Stephan

Bovenkant biglift word blauw onderkant zilver, verder komen er al de details van de redbull extra 300c op

cf1ac10c074c851c6f5bbfedb0980ca4.jpg

cd1ba9b8a7759e668bd7a40093a8b60d.jpg

Met vriendelijke groet,
Stephan

Ziet er keurig uit hoor. Ik zou voor de zichtbaarheid wel voor opvallende accenten op de bovenkant zorgen als ik jou was.
Normaal gesproken is een donkere onderkant en een lichte bovenkant het best zichtbaar. Jij hebt het net andersom, ofwel als je wat verder/hoger zit kun je het verschil tussen boven en onder moeilijk zien. Ik heb dat ook met een hellingzwevertje wat aan de bovenkant donkergroen, en aan de onderkant lichtgrijs is. Dat is ernstig verwarrend :-)

Ben begonnen met het folieen van de vleugels, er komt een grote rode redbull stier onder op de vleugel voor de zichtbaarheid.

DSC_9802_zpsgajqfdad.jpg

Verder een redelijk standaard karweitje.

Scharnieren voor de rolroeren lijm ik vanaf de binnenkant nog extra vast met een drup 30min epoxy, tevens komt er een welbekende saté prikker door heen.

Stephan,

Een red bull logo ga ja aan de onderkant niet zien op afstand.
Beter twee zwarte banen oiderop te zetten, zoals Arjan zei.

Welke motor komt erop?

Hoezo?

Romp foliën, motor / ontvanger /servo's erin... eigenlijk is hij dus al bijna klaar.
Gewoon elke dag een uurtje aan besteden, dan komt er vanzelf een dag dat je geen klusjes meer hebt en is ie af ;)

Wel een mooie kist al, grootste werk (bouwen) is al klaar!

Keuze voor diverse elektronica is ook gemaakt.

Ontstekingsschakelaar word de zundschalter 3 van sm modelbau:
69544_Z%C3%BCndschalter_3_SM_Modellbau_Hr_Merz_101015236_300.jpg

Ontvanger word de r6014hs van futaba, zo kan alles op een apart kanaal, en kunnen choke en ontsteking mooi via de zender geregeld worden, wel zo gemakkelijk:)

gr,

Back