Zoals belooft een update omtrent de voortgang..
De Kamara heeft inmiddels de nodige kilometers over weg en water afgelegd
24 maart jl was ik (nogmaals) in de gelegenheid om een bezoek te brengen aan de Smit Kamara te IJmuiden.
Voor deze gelegenheid het model maar eens ingeladen en mee genomen naar IJmuiden.
Na een spannende klim over diverse (steile) trappen kon ze op de brug geplaatst worden.
Omdat ik nog heel veel onderdelen los heb staan zijn deze details niet mee gegaan naar IJmuiden, omdat het gevaar van verliezen te groot was.
Ondanks dat het dus een "kaalachtig" schip was toch heel veel postitieve reacties gehad van de bemanning.
Enige "druk" om een achterdek te maken met een OAS werd wel gevoeld....
Tevens van de gelegenheid gebruik gemaakt om de foto voorraad weer aan te vullen met foto's van de FRB davit, zowel in "opgevouwen" toestanden, als met de FRB buitenboord gehangen.
Nog bedankt Bart!
En het bewijs dat het echt de Smit Kamara was:
Op zondag 19 april was de vaargroep M@ilLine te gast in Madurodam.
Van deze gelegenheid (lage kant, en heel mooi weer) heb ik gelijk maar gebruik gemaakt om de Smit Kamara hier haar eerste meters te water af te laten leggen.
En ik mag wel zeggen dat ik over de eerste "technische proefvaart" niet geheel ontevreden ben.
Hek-, en boegschroeven presterden boven verwachting (afgezien van een mankementje aan één van de boegschroeven) en met een heel acceptabel geluidsniveau. Boven verwachting stil.
Ook de twee BB900's doen heeeeeeeel goed hun werk. Volvooruit met stil gehouden schip op 1 motor 6A met een direct drive.
Vrijvarend levert dit dan bovenstaand plaatje op.
Veel te snel voor het schip, maar daar is een dual-rate op de zender weer goed voor.
Bied in ieder geval de mogelijkheid tot het hebben van voldoende vermogen indien gewenst
Ook de grote van de boeggolf gaat nog wat aan veranderen, het schip lag namelijk in Madurodam een 2cm te diep.
De Kamara heeft inmiddels de nodige kilometers over weg en water afgelegd

24 maart jl was ik (nogmaals) in de gelegenheid om een bezoek te brengen aan de Smit Kamara te IJmuiden.
Voor deze gelegenheid het model maar eens ingeladen en mee genomen naar IJmuiden.
Na een spannende klim over diverse (steile) trappen kon ze op de brug geplaatst worden.
Omdat ik nog heel veel onderdelen los heb staan zijn deze details niet mee gegaan naar IJmuiden, omdat het gevaar van verliezen te groot was.
Ondanks dat het dus een "kaalachtig" schip was toch heel veel postitieve reacties gehad van de bemanning.
Enige "druk" om een achterdek te maken met een OAS werd wel gevoeld....

Tevens van de gelegenheid gebruik gemaakt om de foto voorraad weer aan te vullen met foto's van de FRB davit, zowel in "opgevouwen" toestanden, als met de FRB buitenboord gehangen.
Nog bedankt Bart!
En het bewijs dat het echt de Smit Kamara was:
Op zondag 19 april was de vaargroep M@ilLine te gast in Madurodam.
Van deze gelegenheid (lage kant, en heel mooi weer) heb ik gelijk maar gebruik gemaakt om de Smit Kamara hier haar eerste meters te water af te laten leggen.
En ik mag wel zeggen dat ik over de eerste "technische proefvaart" niet geheel ontevreden ben.
Hek-, en boegschroeven presterden boven verwachting (afgezien van een mankementje aan één van de boegschroeven) en met een heel acceptabel geluidsniveau. Boven verwachting stil.
Ook de twee BB900's doen heeeeeeeel goed hun werk. Volvooruit met stil gehouden schip op 1 motor 6A met een direct drive.
Vrijvarend levert dit dan bovenstaand plaatje op.
Veel te snel voor het schip, maar daar is een dual-rate op de zender weer goed voor.
Bied in ieder geval de mogelijkheid tot het hebben van voldoende vermogen indien gewenst

Ook de grote van de boeggolf gaat nog wat aan veranderen, het schip lag namelijk in Madurodam een 2cm te diep.
Laatst bewerkt door een moderator: