Weinig tijd gehad voor verderbouwen, toch zit de verschansing er nu omheen, het laatste deel momenteel in de klemmen.
Deze klus viel mij zwaar, ik zal vertellen waarom: om de binnenzijde van de verschansing netjes te krijgen, wilde ik alles vooraf schilderen. Met de kromme delen lukte dat echter niet, omdat 't hout anders niet meer is te stomen. Achteraf zal dat in de ronde delen alsnog geknoei worden, ben ik bang (ik kan 't niet schuren, de ruimtes zijn te klein). Verven zonder te schuren wordt dan lelijk. Helaas,
of iemand moet nog de gouden tip hebben.
Nadat de ronde delen waren vastgelijmd, kwam ik erachter wat te weinig lijm te hebben gebruikt hier en daar. Leermoment...
Tot slot de rechte zijdelen aanbrengen, maar oh-wee! Die waren al geverfd en dus niet meer te buigen/ te krommen met stoom. Het gevolg was dat de verschansing a/d voorkant niet goed sluitend te maken is. Het is "open" gaan staan aan de bovenkant v/d verschansing, waardoor geen contact met de railingstukjes mogelijk is. Om dit enigszins te voorkomen, heb ik een stuk a/d onderkant v/d verschansing voor moeten wegschuren. Nu sluit hij niet even hoog aan als het voorstuk. Met een beetje drukwerk en een flinke dot lijm is het toch nog een beetje gelukt, maar de grote vraag voor mijn volgende schip van hout:
-->
hoe verf je de binnenkant van de verschansing??
Tot slot nog enkele foto's:
Binnenzijde verschansing, met flink wat lijm de verschansing bovenin toch naar binnen kunnen buigen.
Overzicht van het schip, de hele verschansing zit eromheen.
Groeten,
Snoerke