Update vanuit mijn scheepswerf 05-JAN-2014
Het klussen gaat niet zo snel, menigeen zal dat wel herkennen. Toch een paar leuke ontdekkingen/ leringen voor mij. Zo ben ik eens gaan oefenen in de spuitkabine. Gewoon met primer en spuitplamuur. Ik ben/ was iemand van het kwasten, maar ik zie nu ook de voordelen van spuiten (al zitten er nog vaak druipers in - al doende leert men).
Brengt mij meteen op een vraag: ik zou graag dat wat af is voorzien van een
vernislaagje. Ik las dat als tip.
Wie kan me hierover iets aanbevelen? Spuiten? Kwasten?
De spuitkabine:
En na 3x spuiten het resultaat van de schoorsteen. Straks overkwasten met blauw en zwart (beide 2x gok ik). Eerst schuren, dan 1e keer als basis schilderen, schuren, dan alles erop lijmen en dan aflakken.
De stuurservo stond tussen de motoren met erg lange assen naar de roeren toe. Deze wil ik achterin gaan plaatsen en heb daartoe een plateau gecreëerd met 2 dwarsbalken. Gelijmd met Bison twee-componenten. Plaat wordt afneembaar, moet nog iets bedenken om servo op z'n zij te monteren.
Iemand tips?
Om de dekkromming gelijk met de romp te krijgen, is een extra stuk hout onder de (voorkant v/d) stuurhut gelijmd. Door de bovenkant af te schuren en opnieuw te schilderen, krijg ik de grote kier net dicht (zie eerdere berichtgeving en foto's) Zeker in combinatie met de nieuwe vormlatten onder het uitneembare dek.
Tot slot heb ik het stuurhutdak op maat geschuurd. Een heel precisiewerk en ook de railinggaten moeten nu worden verplaatst. Eerst nog maar eens nadenken over verlichting (ik wil graag tl-bakken in de stuurhut) en hoe ik de radar draaiend ga krijgen.
Ben nog niet zo thuis in de kleine radertjes, tips zijn welkom.
Zoals je kunt zien, moet ik nog een aantal oneffenheden plamuren en schuren om het perfect te krijgen...