Ik heb nog nooit met glasvezel gewerkt, dus dat gaat het zeker verkeerd. Dan kan ik evengoed alles meteen in de vuilbak kieperen, ipv er veel werk in te steken, en te wachten tot ik het verkloot met glasvezel. [/Jumo]
Dan laat je je kop eens zien bij een modelbouwclub en vraagt hoe en wat.
En ja, ik meen gelezen te hebben dat je wat minder goed bent met sociale contacten.
Nou, dan moet je op zo'n moment maar wat vaker op je tong bijten. Meteen een mooi leermoment.
Jumo zei:
Ik heb een motor aan de controller gehangen, mooi is het niet, maar het doet wat het moet doen.
Iemand zei dat de ontvanger stroom krijgt van de controller, maar op de controller zitten twee kabels die naar de batterij gaan, idem voor de ontvanger, of mis ik iets? Met enkel het zwart/rood/geel kabeltje tussen de ontvanger en controller gebeurt er niets.
Snap ik niet.
"Het doet wat het moet doen"
Daaruit concludeer ik: dik in orde; je ontvanger krijgt stroom via de BEC van de regelaar en regelt de motor. Prima.
Maar even daarna lees ik: "Met enkel het zw/r/g kabeltje tussen ontvanger en controller (je bedoelt 'de regelaar') gebeurt er niets.
Wat is het? Je regelaar heeft BEC, dus dat zou moeten werken.
Als er niks gebeurt:
*) ontvanger en zender aan elkaar 'binden' conform gebruiksaanwijzing.
*) Ontvanger, regelaar en motor aan elkaar koppelen op een ander (knuppel)kanaal.
*) Als er dan nog steeds niets gebeurt: een 4,8V accupakket aan je ontvanger koppelen en een losse servo. Dan kijken of het spulletje dan wel reageert.
*) Nog steeds niks? Neem mee naar een club.
En als uitsmijter: knoop het handeltje in ieder geval met kroonsteentjes (lusterklemmetjes noemen jullie dat toch?) aan elkaar en niet met die losse klemmetjes.
Eén verkeerde beweging en je hebt kortsluiting en je kunt in ieder geval een nieuwe regelaar kopen...