bouwverslag super bandit park jet

• Topicstarter Topicstarter denny
  • Startdatum Startdatum
het hoogte roer is klaar met de versterkingen die ik ook in de vleugel ga maken
05080099.jpg

05080100.jpg

05080101.jpg

05080102.jpg

ben nu bezig met de vleugel die word ook zo versterkt en ik ga er nog 3 werp gaten in maken lijkt me ook wel makkelijk

de vleugel is klaar hier de werpgaten met versteveging
05080104.jpg

en hier de romp neus er op gelijmd
05080105.jpg

05080106.jpg

05080107.jpg

genoeg gedaan voor vanavond morgen effe naar het hospital en de rest van de dag vrij dus kan er weer stevig door gebouwd worden

mmh, toch nog ff doorgewerkt. morgen misschien maiden.
Nu ik alles in elkaar heb, gok ik toch dat de fan verder naar achter had gemoeten.... Het zwaartepunt moet volgens mij iets van 9cm vanaf het meest voorste deel v/d vleugel. Nou, daar kom ik echt nooit! Heb nu alles zover mogelijk naar achter, maar nog zit ik op 7cm ofzo....
Accu zit onder de regelaar....

HPIM1270.JPG

HPIM1272.JPG

HPIM1271.JPG

:| Ja zit wel erg opgepropt daarachter :lol:
succes met je maiden :)

sietse volgens de tekening van de 75% versie light het cg
op 2.85" en dat is 7.2 cm van de voorlijst hoop dat je er wat aan hebt

de romp tot zover
05090108.jpg

05090109.jpg

en met mini fan en stabilo er los op
05090110.jpg

05090111.jpg

nu bezig met de neus kegel en de cockpit kan ook nog
en als dat zover is maar eens kijken hoe de kabels/ minifan mount en de in en outlet buizen moeten worden
genoeg te doen nog dus

Ziet er goed uit Denny, die fan past wel iets netter :D.

Stom idd, helemaal niet aan gedacht om gewoon ff op de tekening te kijken voor een CG. Dit is 1 van de weinige vliegtuigen die ik van tekening heb gebouwd :).

Die 7,3 komt meer in de buurt ja :D hoei gelukkig. vliegt ie misschien toch. Misschien zo dadelijk ff proberen. wel wat wind en ik wacht eerst nog ff op de postbode. Nou ja, anders morgen maar. De stuwkracht vind ik wel tegenvallen trouwens. maar goed, ik zal er ook eens aan moeten meten, want: :!: meten is weten :!: :roll:

vanavond een paar ideeen uitwerken om de fan er in te kunnen laten zakken zodat die uitwisselbaar is
maar moet ook nog brainstorme over de inlet/outlet
foto,s volgen natuurlijk
@sietse
succes met de maiden

Brainstormen had ik misschien ook wat meer moeten doen. heb hem vrij impulsief gebouwd :D. Nou ja, ik zie het morgen wel. (had vandaag geen tijd, wind was ff goed voor paragliden :D)

zo gister nog wat vorderingen gemaakt
de neuskegel geplakt
05100113.jpg

de fan aangepast voor makkelijke demotage
05100112.jpg

en zo past die er in netjes opgesloten
05100114.jpg

05100115.jpg

het verder bouwen zal deze week op een laag pitje worden gezet
want ik heb net een micro jet op de deur mat gekregen en die wil ik voor dit weekende af hebben maar als de bouw vordert volgen de foto,s vanzelf

begint er al op te lijken.

Nou, in mijn hand voelde ik al wel wat er mis was met mijn creatie. Gewoon te weinig power. Zag laatst een filmpje van een gast en die kon hem gewoon verticaal tegen zijn hand laten hangen...
Die van mij blaast leuk, maar niet genoeg.

Nou ja, Kijk maar.....
http://media.putfile.com/Bandit-mislukkinkje

Uiteindelijk nog een steente achterop voor het zwaartepunt, flinke cheaterholes erin gesneden, en aan de achterkant nog wat eran om de uitstroomopening wat groter te maken. Hielp wel een beetje, maar was nog steeds veeeeeeeeeel te weinig power. Denk dat de prop wat te groot is voor de motor.....
Ik vloog deze motor eerst op een vliegendevleugel met een 5,7x3 propje. Vloog prima, ging net niet verticaal....
Misschien maar een rotortje erin gooien met 3 bladen met weinig spoed ofzo... Nou ja, was wel fun :D

heb jij er nog 1 liggen toevallig ;). Nee, ga binnenkort een parapente kopen, dus moet nu ff geld sparen....

Oh ja, Uiteindelijk is de neus gebroken (zoals verwacht) en bij elke landing werd de rolservo erin of eruit geragd. gelukkig bleek dat ik het servoschroefje vergeten was, dus die sprong elke keer gewoon los :D. Toen allebei de controlhorns door al het plakband heen waren gebroken ben ik toch maar gestopt :D
Beetje lijm was wel handig geweest... LOL

LOL :lol:
Hij heeft inderdaad niet zo gek veel power :roll:
Maar wel mooi gebouwd :wink:
Ik heb trouwens nog wel een motortje liggen: TYPHOON EDF 8) , moet ik alleen nog een keer de kist voor afbouwen en een lipotje en regelaartje voor kopen.
Met een Typhoon EDF zou ie anders wel lekker gaan 8)

kheb nou ook 't paraglidingvirus te pakken (dankzij jou :wink: ), dus ik kan ook weer gaan besparen op modelvliegen :roll:

Back