Ondanks de bouw aan de andere boten heb ik weer wat gevonden om de VIIC weer wat meer detail te geven.
Het betrefd het voorste dekdeel op de boeg en het achterste dekdeel, deze blijken veel meer details te bevatten dan ik verwacht had.
Laatst kreeg ik wat foto's toegezonden van opnames dichtbij, hiermee ben ik aan de slag gegaan.
Het voorste deel gaf het minste werk, allereerst alle panelen afgetekend en ingekrast met een kraspen, daarna alle gaatjes geboord die de schroefpunten moeten voorstellen.
Met een likje verf krijg je dan dit als het resultaat, het ziet er een stuk beter uit dan zo'n gladde plaat.
Het achterdek kost wat meer tijd en werk, allereerst maar eens alle traanplaat bijeen gezocht wat ik nog had, deze is schaal 1:35 en verkrijgbaar van Verlinden.
Het achterste puntje gestript van alle onderdelen en een stukje traanplaat erop gelijmd als begin.
Het achterste losse deel afgeschuurd met de dremel voor meer hechting tijdens het lijmen, tevens een stukje traanplaat grofweg op maat geknipt.
Het verlijmen van alle delen gaat dus de meeste tijd kosten, ik moet dit telkens 24 uur volledig laten uitharden voor maximale hechting, het staat een beetje slordig als ik wat beplating zou verliezen tijdens het varen.
Tijdens het drogen van de lijm mijn aandacht verlegd naar de antenne draden, de oude constructie van recht door een gaatje in het dek was niet echt ideaal, en geeft ook extra slijtage van de spandraad.
Door deze kleine rollers te bruiken loopt alles veel soepeler en slijten de spandraden niet meer.
Aangezien mijn dek uit oude printplaat bestaat, kan ik alles vastsolderen aan de onderzijde, de asjes zorgen ervoor dat de rollers nog steeds kunnen draaien.
Voorzichtig alle gaten gemaakt in de traanplaat, het resultaat geeft mij in ieder geval een goed idee hoe alles er uit komt te zien.
Dit is het idee zoals het eruit moet gaan zien, het opspannen van de draden gebeurd nog steeds met veertjes onder het dek, die constructie heeft zichzelf wel bewezen en blijft dus.
De grootste taak wordt alle losse platen een voor een te verlijmen, dat houd mij voorlopig wel even zoet gezien het aantal.