Hoi Lex,
Dat wandelen zal er wel niet van komen, ik ben al tevreden met wat er nu gelukt is, was trouwens een gokje, als het niet gelukt zou zijn dan was het plan om alles gewoon vast te zetten.
Er was nog een ding over van mijn to do list, het lpg ventiel dat er al zo'n 20 jaar in zit begon kuren te vertonen.
Wat bleek, de ijzeren kern hoort voorzien te zijn van een chromen laag tegen de corrosie, was verdwenen in de loop der tijd, ook was de veer te ver aangetast voor goed gebruik.
Een festo ventiel aangepast ter vervanging van het lpg ventiel, moest wel nieuwe nippels draaien, vastgesoldeerd met zilversoldeer op de standaard festo aansluitingen.
Deze aangepaste uitvoering heb ik dit weekeinde in de boot ingebouwd, moest wel nog 144 gram aan lood toevoegen om aan het gewicht van het lpg ventiel te komen, gelukkig had ik hier nog plek voor beneden in de kiel.
Gisteren de systeemtest gedaan en de hele boot uitgeprobeerd, in theorie is ze er klaar voor, het wachten is nu op hogere temperaturen voor het spuiten van de boot, daarna kan ze gebalanceerd worden.
Ben nog wel met iets anders bezig wat ik nog wil toevoegen voor het spuiten, gewoon lekker prutsen met plastick.