Hoi Allemaal,
Voor iedereen die denkt dat de bouw van mijn Walcheren helemaal stil staat omdat ik een nieuw topic over de
Smit Hunter heb geopend weer een update

,
Gisteren weer eens gevaren met de Walcheren, ze had immers wat problemen tijdens de werkschependag en die heb ik geprobeerd op te lossen.
Beckerroeren
Tijdens werkschependag wilde ze constant naar stuurboord terwijl de stick van het roer onbediend was en ik de roeren exact recht had afgesteld. Probleem bleek het stuurboordroer te zijn. De achterste flap van het beckerroer was uit de vergrendeling geschoten en hing er onbestuurbaar bij

. Gisteren is het weer twee keer voorgekomen, ik heb het idee dat het gebeurd als ik haar op haar plaats laat draaien. Dan draaien de motoren tegengesteld, op volle kracht en staan de roeren ook op hun uiterste stand. Waarschijnlijk wordt de druk op het roer dan zo groot dat het flapje uit de vergrendeling wordt gedrukt. Dat wordt dus waarschijnlijk de roeruitslag toch iets verder beperken.
Blusmonitoren
Op werkschependag had ik last van stotterende blusmonitoren, maar alleen als ze ver van de zender was, dichtbij was er niets aan de hand. Dus heb ik de pomp ontstoord en in plaats van een snelheidsregelaar (via Multiswitch) nu een relaismodule (ook via Multiswitch) gebruikt. Helaas is de storing er nog steeds, hetzij in een ietwat andere vorm. Als de boot dichtbij de zender is wederom geen problemen, maar als ik verder weg ga en mijn blusmonitoren bedien blijven ze aan staan ook als ik het schakelaartje loslaat :? . Dan heb ik nog wel controle over de motoren en de servo, maar als de pomp dan ineens stopt met pompen krijgt de Walcheren een blackout :cry: . De motoren staan stil en willen niet meer aan de gang en volgens mij beweegt ook de servo niet meer. Als ik dan even wacht komt de boel vanzelf weer bij en kan ik weer gewoon alles bedienen. Iemand een idee wat er aan de hand is?!
Lekkage
Toen ik de Walcheren in Appingedam uit het water tilde bleek de romp goed gevuld was met water :| . Het probleem bleken de schroefassen te zijn. Het vet wordt uit de schroefassen geperst en daarna loopt het water via de schroefassen naar binnen :cry: . Ook nu weer precies hetzelfde verhaal, maar de oplossing is ook al gevonden, en zal ik binnenkort laten zien.
Nu lijkt het net of ik amper heb kunnen varen met de Walcheren, maar dat is natuurlijk niet zo. We hebben ongeveer 4uur gevaren waarvan een half uur met een videocamera op het dek. Dat geeft hele leuke beelden

.
Groetjes Danny.