Hoi Allemaal,
Hoogste tijd voor een update :lol: . In mijn vorige bericht was de Walcheren nog alles behalve zeewaardig, wat wil je met twee gaten van 6mm in de romp :lol: , maar...........
Daar zijn ze dan, twee gloednieuwe assen

. Het zijn twee schroefassen (321) van Graupner geworden. De schroefassen van deze zijn even lang als de vorige van Billing Boats, alleen de schroefaskoker was ongeveer één centimeter langer. Dat betekend dat de schroefaskokers iets verder doorlopen in de romp.
Omdat het nogal lastig solderen is op RVS, heb ik meteen twee smeernippels (2997.6) van Graupner meegenomen en op de assen geplakt.
De assen met vet gevuld, de Walcheren in bad gezet en de motoren op de trim laten lopen. Ze heeft zo ongeveer 1,5uur in bad gelegen zonder ook maar één druppeltje gelekt te hebben

. Wel tussendoor even in de badkamer gaan kijken omdat er ineens wel hele vreemde geluiden uit de richting van het bad kwamen. Één motor liep normaal, maar de andere liep een beetje onregelmatig :? . Wat bleek, in het bad lag een klein schuursponsje. De schroef had dit sponsje aangezogen en was deze in kleine stukjes aan het verdelen :lol:.
Goed, weer een probleem opgelost

. Er is alleen wel weer een piepklein probleem bijgekomen :| .
De zekeringen die ik twee weken terug geplaatst heb werken nog steeds niet. Voor test heb ik even een schroevendraaier tussen één van de schroeven gestoken en vol gas gegeven. Na ongeveer een minuut was de zekering er nog niet uitgesprongen en begon de regelaar een beetje warm te worden dus ben ik maar gestopt. Blijkbaar trekt de blokkerende motor geen 10A, dat wordt dus verder experimenteren met kleinere zekeringen.
Groetjes Danny.