bouwverslag wiesel.

Glas matje is nog niet gelukt, en zal de paar volgende dagen ook niet lukken door school (examens)

Maar even voor de zekerheid, eerst het glasweefseltje er op en dan mooi glad plamuren? Of omgekeerd?
Spuitplamuur kan ik nergens vinden in een winkel, dus is dat eigenlijk echt nodig? Of kan het ook gewoon met plamuur, schuren, plamuren, schuren,...

Een automaterialenzaak verkoopt spuitplamuur of filler zeer zeker. Zorg wel dat de glasmat zo strak mogelijk op het hout komt, eigenlijk zou plamuur niet eens gebruikt hoeven worden als je het goed doet.

Autozaak? Er is er een in de buurt dacht ik, dus ik zal daar nog is kijken, maar eerst het glasmatje en kijken hoe het er uit ziet.

Motip verkoopt spray putty en filler, als ik het goed is is spray putty voor de wat grotere oneffenheden en filler is voor kleine ( bijna net als primer ).
Echt deuken en dergelijke krijg je hiermee niet strak en zou je toch met de hand moeten plamuren, corrigeer me als ik het mis heb :p

Laatst bewerkt door een moderator:
OK, bedankt voor de tip.

Ik ga eerst kijken of het goed is allen met glasmatje, anders plamuur en spuitplamuur nemen.

Na de examens ben ik ook van plan zelf een bootje te maken, liefst een wasabi van 65 cm. Heb op dit forum mooi bouwverslag gevonden, dus dat komt goed. Heb trouwens ook lekker 8 weken vakantie ;)

weet ik, maar werken met hout doe ik al heel lang, (modellen met balsa enz).
als je zeker bent (en dan geloof ik je natuurlijk) dat hij te moeilijk zal zijn, dan doen we dat niet. en een hydromite is nog moeilijker, niet?

over de hydromite kan ik niet veel helpen. over de wasabi eigenlijk ook niet. maar ik wou er ook een bouwen tot mij gezegd werd dat die moeilijk was voor een "beginner"

Over welke boot het makkelijkst is kan ik niks zeggen omdat dit mijn eerste boot is, maar niet de laatste :p, wel heb ik gelezen dat een wildthing niet al te moelijk is om te bouwen, je kan de tekeningen dan groter of kleiner maken.
Een hydromite lijkt mij wel moeilijker, maar of dat zo ook is dat weet ik niet.
Veel succes met de zoektocht naar een leuke boot, ga je ook een Bouwverslag bij houden?

mvg Edward.

Als het echt je eeste bootje is zou ik voor de springer tug gaan. ..
Je kunt dan een beetje oriënteren op de elektronica en binnen 8 werken vakantie zal hij ook wel gered kunnen zijn.

Staat ook niet bij de plamuur, maar bij de Alabastdieniet spullen.

Ik persoonlijk heb het niet zo erg op Alabastine, slechte ervaringen met hun polyplamuur. Ik zou liever naar de Brezan of Halfords oid gaan en een busje Motip spuitplamuur halen.

ik heb nu vakantie, en ga over een week, het glas matje op de boot doen. dit omdat we voor een week in Luxemburg op vakantie gaan en ik mijn bootje niet meeneem.
Om het glasmatje aan te leggen, moet ik dan epoxy op de boot doen glasmat er op en nog een beetje epoxy erover heen? of glas mat op de boot en dan epoxy erover heen? of glas mat naast de boot daar epoxy overheen doen en dan op de boot leggen? of nog iets heel anders?

epoxy op je boot smeren, glasmatje er op, en dan voorzichtig aanstrijken / tamponneren. Waar nodig een heel klein beetje epoxy er bij, maar spaarzaam. Het matje moet nét doordrenkt zijn (geen luchtbellen er onder en geen witte plekken meer) maar hoeft niet doorweekt en als hij gaat drijven heb je zéker te veel gebruikt.
Glasvezelversterkte kunststoffen halen hun kracht voornamelijk uit de vezels, hoe minder hars hoe sterker.

Oke dat is een duidelijke uitleg, alleen heb ik 1 vraag: het aanstrijken/tamponneren kan dat gewoon met mijn handen? Of met een zachte moesten verfrol?

Ook handschoenen dragen! Van die rubberen wegwerphandschoentjes zijn perfect.

EDIT: wauw wat een apart woord is wegwerphandschoentjes geworden hahaha tis aangepast.

Laatst bewerkt:
Back