bruder man rally truck

ach ja. ik heb zo'n zelfde unimog gekocht voor 60,- euro,maar toen in het rood en er zat geen lader bij.

tja de prijs:

laat ik het zo zeggen ik had mazzel om hem te kunnen kopen van een niet "kenner" , de zogenaamde "kenners" durfen er fikse bedragen voor te vragen kijk maar is op ebay duitsland daar vragen ze rustig €150 tot € 200,- voor een dickie en ja hij is dan gebruikt en nee het is geen carson versie , volgens mij is dat bijna een nieuw prijs maar goed.

Ook voor de tamiya onderstellen word in mijn ogen gebruikt te duren prijzen gevraagd , kijk er is verschil nieuw prijs en gebruikt en die waarde's kunnen we blijkbaar niet echt goed inschatten is mijn ervaring .

Om die soms hoge prijs reden gaf ik ook aan dat je geduld moet hebben het is niet anders als je budget wil bouwen .

Als je budget wilt bouwen lees veel op het internet ook hier op het forum staan genoeg voorbeelden van mede bouwers met tips hoe je wat en waar vandaan kan halen of zelf kan maken.

Wanneer je weet wat je wilt bouwen ga na wat de onderdelen aan prijzen kosten , als je daar een gemiddelde van neemt dan ga je zoeken en dan komt met de tijd langzaam aan de spullen op de markt die je zoekt .

Budget bouw is nu eenmaal geen kant en klaar bouwpakket, budget bouw kost minder geld maar meer tijd, het is net wat laat je geld boompje toe.

Dit project heeft nu ruim een jaar gekost voor de staat waar hij nu in is en nog is hij voor mij nog in test fase , dat is het mooie van deze hobby je kan altijd nog wel iets bedenken wat weer beter of anders kan en wat ik erg belangerijk vind is dat dat gene wat ik maak ook functioneel en rijdbaar is binnen mijn kunne en ervaring van het bouwen wat ik kan.

Het sneeuw ploegen was een zware proef en ik had niet verwacht dat hij daar door heen kon ploegen , wat ik wel met de tijd wil is een wat snellere motor want hij rijd wat traag , ik weet niet of hier een passend iets voor te krijgen is , de motor is namelijk afwijkent aan de tamiya motor's , dat word weer speuren voor een oplossing .

vrgrt Ivar

heb je er geen hoge/lage giering op zitten. als je dat hebt moet er aan de achterkant een knop zitten die je heen en weer kunt zetten en daarmee kunt kiezen of hoge of lage giering wil. en daarmee kun je de snelheid een beetje mee aanpassen

Arjan unimog , nee er zit niet zo'n schakelaar op , ik weet wat je bedoeld maar dat heeft deze niet.

Swingkid thanks !

Daruler , ja ik heb hem omgebouwt naar servo besturing , de orginele electro motor verwijderd en op de vrijgekomen plek een servo gemonteerd , wel de orginele stuur arm gebruikt , tevens wat meer stuur uitslag gegeven door de eind blokkering die standaard op de besturing van dickie zit verwijderd.

Ik zal met de tijd de motor te voorschijn toveren van de aandrijving en deze op meten zal daarna opzoek gaan naar een passende motor die wat sneller is dan de dickie motor, kijk het is een rally truck dan mag hij best wat harder rijden is mijn mening ;) zijn enige kracht is nu het 4x4 .

grt Ivar

HAHA :D

Nee eerst een snellere motor en dan effe in het zand testen dan op naar dakar 2014 ;) , morgen nog effe op het werk spelen er ligt nog wat sneeuw .

grt Ivar

Thanks ,

ja da's een mooie parking op het werk Officieel dealer van een mooi duits auto sport merk Porsche en daar past een MAN truck ook wel om rond te rijden , word uiteindelijk ook verkocht door PON ;)

Tja de snelheid zal nog aan gewerkt worden , sneeuw ketting had een idee geweest , maar hij liep vast door dat de wielkasten vol liepen met sneeuw .

maar het was mooi weer om de truck te testen :D

Na wat speurwerk een idee opgepikt van een dickie unimog die was omgebouwt met een andere motor , men had wat van de vertragingskast afgehaald om daar een grotere elektro motor op te kunnen monteren , dit idee na gemaakt en een standaard tamiya motor geplaatst met een groter motortandwiel .

De tamiya motoren heb ik zat en ze zijn voor dit doeleind snel genoeg.

Zal wanneer ik tijd heb wat foto's plaatsen en een filmpje van de test run .

Word vervolgd

Het Ivar

Mijn broer heeft de originele unimog van Dickie en die was toen net aan 40 euro bij bart smit geloof ik... die is net zo om te bouwen..

Hierbij een filmpje met test rit over sneeuw/ijs/ en verhard , ik heb het filmpje snel gemaakt in mijn korte pauze dus kwaliteit van het rijden en filmen is nog niet super , als ik weer is wat meer tijd heb ga ik nog is een mooier filmpje maken .

Dickie rc bruder rally truck - YouTube

Zoals te zien is de snelheid tov wat hij had enorm toe genomen , hij reageert nu als een echte race truck en knalt als we de bocht te haaks nemen op z'n zij haha en voor de rest tja het blijft speelgoed als basis maar dat vind ik niet erg het was een budget ombouw idee en dat is vind ik prima gelukt.

Foto's van de motor ombouw plaats ik eerdaags , moet even wat nette foto's maken daar waren we gister even te moe voor.

Cotjuh

Als het ook een rc dickie dan is deze ook om te bouwen zoals ik het heb gedaan , wel grappig dat hij nieuw maar 40,- kosten en dat men er nu van die absurde bedragen voor durfen te vragen.
Grt ivar

Laatst bewerkt:
Back