Brushless 1/8 HPI Savage

Patrick: Ik heb ook van die graupner accu`s, maar heb jij ook dat ze ligt bol zijn wanneer ze leeg zijn, of beter gezegt wanneer de ESC cutoff ingrijpt?

Deze staat op 3,4 dat moet volgens mij goed zijn. Zal zondag als ik ga rijden op de 6S even kijken hoe warm de lipo`s worden. Als ze te warm worden en een beetje bol zal het wel betekenen dat ze aan hun eind beginnen te raken denk ik!

nee geen last van rick ,vol of leeg ,ze zien er hetzelfde uit.staat je cuttoff niet te laag dan?

Dat vermoed ik ook. Naar mijn weten komt bolling voor bij te hoge ontlasting (discharge) of teveel hitte door verkeerde gearing etc.
Maar daar weet Nard alles van! :p

Edit: Rickyy je was me voor! 3.4 is prima! hij mag niet onder de 3.0 komen, en de standaard ESC instelling van de flux esc is 3.0, dus op het randje.

Oke dan lezen we graag de reactie van Nard ;-)

Welke gearing adviseren jullie voor de 1717 1580kv motor. Zit al even te zoeken op het forum hoe je moet gaat gearen met een andere motor (hogere of lagere kv) maar kan niet veel vinden wat mijn vragen oplost.

Als een LiPo bol gaat staan is dat vaak geen goed teken. Hoeft niet altijd fout te zijn, als ze tijdens het laden weer ''hard'' worden is er weinig aan de hand. Hoe zijn de voltages onderling? Zijn die goed in balans of niet? Als er namelijk 1 cell minder is dan de andere moet je erg oppassen, zelfs met zo'n hoge cut-off.

M.b.t de gearing:

R/C Calculations

Onderstaande foto, krijg hem niet goed gelinkt : klik

flux%20gearings.jpg

Hey Nard, thx!

De lipo`s zijn altijd weer normaal bij laden! Het voltage per cel is bij geladen en ontladen lipo bijna gelijk. Soms verschilt het bij ontlading 0.03 v per cel.

Zie dat je gerekend hebt met een 20T pinion op 6S en wat grotere bij 4S en 5S (plaatje is wel erg klein ;-) ) Jij zou dus ook op 20T rijden?!? of ook met 23T op 6S?

Verder blijf ik zien dat de max tpm wat de motor mag draaien, dat is 45000tpm niet gehaald zal worden, dan moet je denk meer dan 6S gaan rijden en dat gaat niet met de mmm esc

Edit: zie dat je je post al hebt aangepast, was dus iets te snel hahaha

Laatst bewerkt:
0.03v verschil is zeer netjes!

Ik heb nu gegeared voor om en nabij de 65km/u. Je ziet dat het op 4S gewoon niet te doen is. 6S zal heel fijn rijden; super snel, genoeg ruimte om te gearen en super efficient.

om te bashen is 65km/u natuurlijk rap zat. Wat mij leuk lijkt is om met deze motor ook wheely`s te maken en backflips. Denk dat ik dan iets lagere pinion moet monteren, of denk je dat dat op 6S en 20T/44T ook wel moet gaan...

Dat moet een kippetje zijn ;)

Op 4S met 20/44 rij ik ook 65km/u en kan ik standing backflips doen met mijn XL TVP's. Die 1717 levert een ton meer power dan een stock 1515.

1515 - 4S - 20/44 : 2072 watts (2.8 HP)
1717 - 6S - 20/44 : 3330 watts (4.5 HP)

Maar het is gewoon een kwestie van proberen. Monteer de 20T en houd de temps en alles goed in de gaten.

Iets wat ik op RCM heb meegekregen is dat je moet zorgen voor goede LiPo's! Dit ding is nogal power hungry en vreet veel stroom dus zorg er voor dat je LiPo's ''up to the job'' zijn.

Veel te veel werk / te ingewikkeld imo. Al moet ik zeggen erg inventief gevonden.

Als ik scherper wil kunnen sturen doe ik wel de steering mod. Als dat niet genoeg is gewoon een truggy kopen. Naast dat rij ik op dirt, m.a.w. een bult gas geven en sturen en je draait bijna om je eigen as :)

okeey weer bedankt nard!

EDIT:
om even terug te komen op de backflips en wheelie`s met de 1717 motor.
Net gaan rijden met m`n 4S en 6S lipo`s, maar op 4S kan ik echt geen wheelie maken. Op 6S gaat dit wel. M`n slipper staat helemaal vast en voor de zekerheid had ik er even een nieuwe slipperpad op gedaan. Nu denk ik dat ik met een te lage c waarde lipo`s rij. Ik heb alleen 30C lipo`s, denk dat voor deze motor een hogere c waarde nodig is.

Klopt dit of heb ik het helemaal verkeerd?

Laatst bewerkt:
Je rijd met 5A 30C LiPo's? Dan moet hij echt wel een wheelie kunnen maken. Op wat voor een ondergrond rij je? Filmpje? Ben wel benieuwd naar je auto.

Je rijd met 5A 30C LiPo's? Dan moet hij echt wel een wheelie kunnen maken. Op wat voor een ondergrond rij je? Filmpje? Ben wel benieuwd naar je auto.

De spec`s van de lipo`s zijn 2S, 5800mAh, 30C.
Ik rij met de phaltline`s op asvalt.
pinion 20T
Morgen middag zal ik proberen een filmpje te maken, foto`s heb je toch al wel gezien denk ik in dit topic van m`n auto?

Foto's wel ... maar een filmpje zegt meer dan 1000 foto's.

Of hoe ging dat gezegde ook alweer, lol ;)

ps. Phaltlines hebben sowieso niet beestig veel grip, maar zou voldoende moeten zijn voor een simpele wheelie.

Rickyyy

Je moet bij deze steering mod veel vijlen en schaven.

Uit ervaring weet ik dat als je de stuurblokken vervangt door alu blokken
je draaicirkel ook kleiner word ( de producenten van de alu blokken weten
waar het euvel met de draaicirkel zat ) (( zo als omschreven in de mod die
Nard op geeft en hebben hun blokken aangepast )).

Ik heb zelf de GPM alu blokken op mijn standaard flux zitten en dit scheelt
al een slok op een borrel.

Ik denk dat een 4 wielsturing nog een kleinere draaicirkel geeft

Laatst bewerkt:
Back