Brushless 1/8 HPI Savage

Liquid RC heeft Novak pinions als ik me niet vergis. Ook geen slechte pinions, maar de RC-M zijn beter (volgens verschillende bronnen). Ik kan alleen zeggen dat ik zeer tevreden ben met mijn RC-M pinions, rij er nu al een hele tijd mee en nog geen teken van slijtage.

RC-M Pinions

@ Pieter, ik zal zeker wat foto's maken. Ik zou niet durven zeggen dat die direct past omdat de Flux motor smooth is op de plaatsen van montage en de normale MMM motor kleine finnen heeft. Je zou de finnen er sowieso vanaf kunnen schuren, maar dat doe je ook liever niet dan wel.

De Novak pinions zijn erg prettig. verder zijn die van RC-Monster ook erg goed (zoals nard al zei), maar ook de pinions van Robinson racing zijn erg prettig. :)
(heb een RC-M op m'n Slayer, een RR op m'n Muggy en een Novak op m'n vaders E-Maxx, heb nog niet echt een verschil gemerkt tussen de merken.)

Hier:
Okay boys, issue!

Mijn shocks vind ik te slap voor het zware jump werk. Nu heb zo'n plastic buisjes liggen (savage onderdeel) die als een grote massieve spacer werken. Die heb ik er op de voorste twee shocks gezet en direct viel me op dat de voorkant hoger kwam te staan en dat de shocks een heel stuk fermer werden. Nadeel is echter dat wanneer de veren volledig zijn ingedrukt de piston niet compleet in de body zit en dat de skidplate de grond niet raakt. Met jumps betekend dit dat alle kracht naar de shocks/springs gaat wat dus niet goed is.

Nu heb ik liggen zoeken naar stuggere veren en die heb ik gevonden:
SHOCK SPRING 18x80x1.5mm 12.5 COILS (BLUE 71gF/mm)
SHOCK SPRING 18x80x1.5mm 10.5 COILS (SILVER 89gF/mm)
SHOCK SPRING 18x80x1.8mm 14.5 COILS (PINK 134gF/mm)
SHOCK SPRING 18x80x1.8mm 12.5 COILS (WHITE 159gF/mm)
SHOCK SPRING 18x80x1.8mm 11.5 COILS (YELLOW 177gF/mm)
SHOCK SPRING 18x80x1.8mm 10.5 COILS (RED 196gF/mm)
HELLFIRE SHOCK SPRING SET (ID18xL80mm/6pairs)
Dus ik dacht even snel kijken welke veren mijn Flux standaard heeft, ik tel zo'n 13 coils met een rode onderkant. Vreemd genoeg komt deze niet in het lijstje voor dus ik heb geen idee welke ik het beste kan bestellen.

Iemand die me even uit de brand kan helpen?

Thanks!

ps. ik ga geen LST shocks gebruiken, voegt alleen extra gewicht toe en behoefd wat modwerk.

EDIT : Via SC is me duidelijk gemaakt dat de standaard springs pink zijn, dus 14.5 COILS (PINK 134gF/mm). Een gozer daar heeft yellow veren er op zitten maar die zijn te stug voor hem. Denk dat ik me een setje yellow en white bestel. Rood zal wel zware overkill zijn zoals marcmyster heeft.

EDIT: Ik durf het niet. Imitatie lekt vaak snel plus ze hebben wel een erg rare garantie regeling.

zijn mooi en de prijs valt wel mee niet????
jip vind ik ook maar zijn ze inderdaad wel goed??? wss komt het wel uit dezelfde fabriek dusja....
Ik zou graag 8 veren op mn flux zetten zeker nu hij of zij :rolleyes: zo groot geworden is :mrgreen:

twijfels!

heb natuurlijk nog mn lst shocks maar die reageren zo tergend :sleeping:traaaaggggg:sleeping: en ze wegen wss drie keer zoveel als 1 big bore :rolleyes:

ondertussen komt de 2 de flux eraan hehe de Savage verslaving stopt nooit :)

2de Flux? Komt er een nieuw model uit of wil je er een extra voor als de andere in de garage staat? :D

wel ik ga mn oude nitro ombouwen tot een XL flux dusja 1tje op reserve kan geen kwaad eh :hammer:tis gewoon mn lievelingskar maar ik ga der wel wat speciaals van maken :cool: niet zo extreem als sommige projecten dieje ziet want zo handig ben ik nu ook weer niet maar toch anders als de flux die ik nu heb alleszins wat proberen te sleutelen aan de besturing, miss rijd ik wel omgekeerd! :mrgreen:

heb natuurlijk nog mn lst shocks maar die reageren zo tergend :sleeping:traaaaggggg:sleeping: en ze wegen wss drie
keer zoveel als 1 big bore :rolleyes:
Spelen met veren, olie, pistons.

Toevallig heb ik laatst mijn shocks gewogen:

HPI Big Bore Nylon : 53 gram
LST Plastic body : 97 gram
LST Alu body : 123 gram

@Pietervds
je moet ook niet vergeten, de LST shocks zijn gemaakt voor een LST, welke iirc een stuk zwaarder is dan een Savage(je) :p
Als ze te traag reageren, dunnere olie er in doen.

@Pietervds
je moet ook niet vergeten, de LST shocks zijn gemaakt voor een LST, welke iirc een stuk zwaarder is dan een Savage(je) :p
Als ze te traag reageren, dunnere olie er in doen.

jaja da wetek zu :) zoiezo zijn ze nog veel trager dan de big bores ;) ga zoiezo es proberen de pistons wat uit te boren dat scheelde al heel wat ;)

je kunt die losi shocks ook wel sneller maken als de savage bigbores, is een kwestie van olie dikte en wat je zelf al zei, het opboren van de gaten in de pistons. (wat hetzelfde effect heeft als dunnere olie.)

o o o kanje een nitro transm monteren in een flux? anders moet ik nog een flux transm kopen....
heb hier nog een 2 en 3 speed nitro liggen dusja..... wss heb je dan geen reverse meer of ?

nee, met een versnellingsbak heb je geen achteruit meer.
of je moet zo'n handmatige achteruit er op hebben zitten, die schakeld via een servo.

Ik denk trouwens niet dat zo'n transmissie lang zal volhouden met het koppel van de 2200kv motor.

Sjonge jonge ...

Ik had RC-Skin via eBay gemailt over welke skin ik moest hebben, ze reageerde heel snel met kies er maar een uit, zeg maar voor welke shocks en welke kleur. Ik dus direct besteld en betaald en het aangegeven.

Sindsdien 2 mails gestuurd met de vraag hoe het nu zit en nu na 5.5 dag nog steeds niets gehoord. Die krijgen een dikke 1* voor communicatie.

EDIT: Vannacht een e-mail ontvangen waarin stond dat hij het product de volgende dag al had verstuurd. Shipping is dus wel snel, communicatie is nog altijd traag.

Laatst bewerkt:
Yup. Het leuke is wel dat wanneer ze zeiden kies er maar een uit dat ik uiteraard de goedkoopste heb gekozen ;). Was 11,86 euro kwijt incl. verzenden voor 1 meter aan dat spul. Van 1 meter kun je (volgens mij) makkelijk 8 shocks bekleden.

Ander nieuws dat ik nog niet gepost had zie ik; ik heb mijn veren ontvangen!! Heb de gele (de zwaardere van de twee) erop gezet icm de plastic tube en het zijn echt stugge veren. Ben benieuwd hoe ze het gaan doen, maar eerst nog even wachten op de socks.

Back