C&C Model L-39 (big & light)

Damn wat was het winderig vandaag, heb dan ook maar 1 vlucht gemaakt.
Op de grond leek de wind redelijk rustig maar bovenin was het erg rommelig.

Maar toch weer een vluchtje gemaakt :banana:

Extra 100 gram lood in de neus lijkt ok te zijn, en wat extra veerdruk in de neus lijkt ook beter te werken.
Geen gestuiter over de baan :D

Volgende week met wat warmer weer maar weer eens oefenen :lol:

Tja Gerald, had je maar monteur moeten blijven, zat je nu niet op een hotelkamer die leuke forum vlieg berichtjes te lezen ;-)

Da`s mooi, heb je weer wat te knutselen thuis :-)

full
full

Het was weer een prima avond behoorlijk wat kero verstookt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo dat was lekker.

5 heerlijke vluchten gemaakt, en veel starts en landingen (het 1 gaat niet zonder het ander :lol: ).
Ook enkele touch & go`s gemaakt wat lekker zo`n beton baantje.

Ook goed de minimale landingssnelheid opgezocht en dat is best langzaam, het kleine rondje erna maar weer wat hoger gaan zitten ;-)

Ook weer eens een vluchtje samen met de T33 gemaakt, niks bijzonders gewoon rondjes vliegen bij elkaar in de buurt, was ook weer leuk om te doen.

Op naar volgende week.

Ook weer eens een vluchtje samen met de T33 gemaakt, niks bijzonders gewoon rondjes vliegen bij elkaar in de buurt, was ook weer leuk om te doen.

Op naar volgende week.

Niks bijzonders Berto: het was een schitterend gezicht eerst draaide jij de baan op start, toen Leon start bijna 1:1 van een afstandje was het heel mooi om te zien ook de vlucht. perfect, gevolgd door een prima landing.
Jullie kregen zelfs een goedkeurende glimlach van de KLU.:D

Gaan we zeker weer vaker doen :yes:

Had ook de ontvanger LiPo`s weer eens geladen en bijgehouden:
LiPo A: 720 mA
LiPo B: 721 mA

Dit dus na 5 vluchten van met een zuivere vliegtijd van +/- 40min maakt +/- 180mA verbruik per vlucht.
Ook mijn verlichting wordt gevoed uit deze 2 LiPo`s en die heb ik regelmatig aan gehad.

Valt niet tegen dus.

Mijn ECU LiPo moet ik echter wel opladen na 3 vluchten.
Bij de 4de vlucht bleef namelijk toch weer even m`n gear steken tegen een deur, of het komt omdat ik te snel vloog terwijl het wiel nog bewoog of het komt door een te lage spanning.
Heb vlucht 4 dus weer even met het gear uit gevlogen.

Na laden ging er 1800 mA in de LiPo en bij vlucht 5 werkte alles weer zoals het moet.

Ga dus een 2de ECU LiPo aanschaffen voor het gemak.

@Berto.

Moet dat toch weer eens live komen aanschouwen op Deelen, jij samen met Leon in formatie.
Anders maar weer wachten tot Pampa :wink: 6 tegelijk in formatie of zo :mrgreen:

Ger.

Dat moeten we zeker eens doen, keertje af zien te stemmen op Deelen :yes:

En Pampa? Echt wel kijk er al naar uit :yes:
Lekker formatie rondjes vliegen terwijl de rest de BBQ al aan het verorberen zijn :rolling:

O ja, zal dan maar snel zo`n ECU LiPo gaan bestellen, heb ik daar wel nodig :lol:

Grt,
Berto.

Laatst bewerkt:
Nou vorige week vanwege de Mirage 2000 maiden niet gevlogen met de L-39.
Komende woensdag weer eens hiermee vliegen, hoop wel dat de code goed blijft met de verwachtte temperatuur.............

Leon is er met de T33.
Heel misschien maiden Gloster ???
Vanavond ook geweest met de FW190 even rondblazen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Binnen zeker, nu wat regen maar dat gaat vanmiddag wel goed komen.
En anders hebben we het zeil nog ;-)

AAAAaaaaaaaaahhhhhhhhhh wat was dat lekker zeg.

Alleen jammer dat die Leonm zijn eigen peut leeg had en daardoor mijn laatste liter heeft gebruitk anders had ik nog een vlucht kunnen maken.

Maar ach, met 6 vluchten mag ik niet klagen.
Wat lekker was dat, ook weer lekker samen met de T33 een rondje gevlogen :D

Laatste vlucht had ik weer wat lood uit de neus gehaald maar dat vindt de kist iets minder, de landingen waren meteen weer prut en zenuwachtig op short final.

Ga dus weer een beetje lood in de neus erbij doen.

Later wat fotos ;-)

He Berto,

Zat vast in de bouwkamer. Die MB339 moet eerdaags vliegen.

Mooi 6 vluchten.

AAAAaaaaaaaaahhhhhhhhhh wat was dat lekker zeg.

Alleen jammer dat die Leonm zijn eigen peut leeg had en daardoor mijn laatste liter heeft gebruitk anders had ik nog een vlucht kunnen maken.

Maar ach, met 6 vluchten mag ik niet klagen.
Wat lekker was dat, ook weer lekker samen met de T33 een rondje gevlogen :D

Laatste vlucht had ik weer wat lood uit de neus gehaald maar dat vindt de kist iets minder, de landingen waren meteen weer prut en zenuwachtig op short final.

Ga dus weer een beetje lood in de neus erbij doen.

Later wat fotos ;-)

Back