Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
oops.... Dat heb ik dus wel gedaan voor de ClarkY. Zou het veel uitmaken?En het is dus beter om elke rib met Profili uit te tekenen. Je moet niet 1 Göttingen plaatje nemen en dat korter/dunner maken, want dan klopt je profiel niet.
En het is dus beter om elke rib met Profili uit te tekenen. Je moet niet 1 Göttingen plaatje nemen en dat korter/dunner maken, want dan klopt je profiel niet.
oops.... Dat heb ik dus wel gedaan voor de ClarkY. Zou het veel uitmaken?
Klopt wel ongeveer, 13,5 % aan de tip en 17,25 % aan de wortel.Alleen de dikte verloopt van (geloof ik) 18% naar 13%. Zal het nog eens nameten.
Nog even over Göttingen 387 ... dat profiel verandert van vorm naarmate de vleugel dunner wordt, naar de tip toe. Bij gelijke invalshoek krijg je dan toch soort van wash-out, niet letterlijk, maar het werkt wel als wash-out. Je hoeft de vleugeltippen dus niet te verdraaien.
En het is dus beter om elke rib met Profili uit te tekenen. Je moet niet 1 Göttingen plaatje nemen en dat korter/dunner maken, want dan klopt je profiel niet.
13,5 % aan de tip en 17,25 % aan de wortel.
dan zie je dat de maatschets niet erg klopt voor wat de vleugelvorm betreft
Kijk maar eens naar het aantal ribben en de rib-afstand op die foto's.
Maar ik zou de profielen die hier uitkomen nog even vergelijken met de foto's, want of zo'n vooraanzicht nou zo nauwkeurig is met profiel?
Ben even met profili aan het prutsen geweest en kom niet aan de tiphoogte van 1,3cm.
Het profiel dient dus op de een of andere manier 'verdund' te worden.
Klik Process selected airfoil
Frank gaf ook nog de mogelijkheid aan om de X coördinaten met een correctie factor te verrekenen om een profiel hoogte van 13mm te krijgen
Wordt deze techniek vaker toegepast?