Cessna 182 van hangar9

Het grappige is dat bij de 1:1 Cessna 172 wat gestoei is geweest met flapstanden voor de landing. Sommige bouwjaren hebben een max van 40 graden, andere een max van 30. Het probleem bij 40 is dat de flare bij de landing erg moeilijk is (zodra je afvangt sta je stil) en ook bij een doorstart is het erg moeilijk vaart maken met 40 graden flaps.

Best kans dat de jouwe met wat minder flaps makkelijker te landen is (maar iets minder steil binnen kan komen, wat ook handig kan zijn)
 
Die kist is zonder flaps nog makkelijk te landen.. het is een hele lap vleugel wat er op staat.

Mét flaps is juist zo mooi omdat ie dan stapvoets binnenkomt.. mooi gezicht.. deze kisten hebben maar heel weinig snelheid nodig om te vliegen.
 
Inmiddels afgelopen woensdagavond wederom wat sleepjes gedaan en flap-standen getest.
Werkt als een nieuwe!
Geen overtrek meer bij volle uitslag en heerlijk rustig binnenkomen.

Ik raak er steeds meer mee vertrouwd en het knikkende-knieen-syndroom wordt steeds minder!

dzLdZXMBNQ4[/media] slepen boxmeer.wmv - YouTube

Later weer meer!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gisterenavond de laatste afwerking gedaan en de belettering op de vleugels aangebracht:

full


Ik denk dat ik nog wel op jacht moet naar een nieuw neuswiel, want mijn gevoel zegt dat de orginele toch wat te licht uitgevoerd is.
Wie weet waar ik zo'n verende neuspoot kan bestellen?

Louis
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gisterenavond de laatste afwerking gedaan en de belettering op de vleugels aangebracht:

full


Ik denk dat ik nog wel op jacht moet naar een nieuw neuswiel, want mijn gevoel zegt dat de orginele toch wat te licht uitgevoerd is.
Wie weet waar ik zo'n verende neuspoot kan bestellen?

Louis

Waarom zet je er je eigen nummer niet op ??? ipv die Amerikaanse kentekens...:smile:
Het eerste wat ik doe bij een toestel dat ik aankoop met vreemde kentekens , is deze verwijderen en mijn eigen nummer erop zetten.
In België moet " theoretisch " ieder toestel voorzien zijn van uw eigen nummer ( uitgezonderd schaalmodellen die nationale of internationale wedstrijden meedoen )
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gisterenavond de laatste afwerking gedaan en de belettering op de vleugels aangebracht:

full


Ik denk dat ik nog wel op jacht moet naar een nieuw neuswiel, want mijn gevoel zegt dat de orginele toch wat te licht uitgevoerd is.
Wie weet waar ik zo'n verende neuspoot kan bestellen?

Louis

Waarom zet je er je eigen nummer niet op ??? ipv die Amerikaanse kentekens...:smile:
Het eerste wat ik doe bij een toestel dat ik aankoop met vreemde kentekens , is deze verwijderen en mijn eigen nummer erop zetten. Zit je in één keer goed ...:yes:
In België moet " theoretisch " ieder toestel voorzien zijn van uw eigen nummer ( uitgezonderd schaalmodellen die nationale of internationale wedstrijden meedoen )
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Dirk,

Ik wilde het zoveel mogelijk "hangar9" houden. (misschien ook wel gemakzucht:rolleyes:)

Orgineel zit er op de vleugels geen registratie, maar dat vond ik wat kaal kijken.
Om geen aanpassingen aan de romp te hoeven doen heb ik maar de orginele nummering aangehouden...

Grt, Louis
 
aanpassing

Aangezien die zenoah 62 mij al een blauwe vinger opgeleverd heeft heb ik de afgelopen dagen maar eens een verandering aangebracht...

http://youtu.be/k-8AeToWDAE

Moet de boel nu nog afwerken maar het ziet er hoopvol uit!!

grt, Louis
 
mooie kist , zou allen nog een mooie witte spinner op moeten ;)
 
Is een goede tip!

Ik wilde toch een iets grotere prop erop zetten dus maar gelijk eens kijken of die in het wit te krijgen is.

Thanks!
 
anders een carbon spinner kopen bij elster modellbau in DE en dan mooi wit spuiten .

mooie kist hoor , zeker in die spanweidte .

veel plezier ermee.

mvg eric
 
Heey louis super man ziet er goed uit zit er ook iets van een vrijloop op die starter of hoe werkt dat laat van de week maarens eventjes weten wanneer je savonds thuis bent dan kom ik weer ns even buurte en kijken ;)

Grtz.
 
Hoi Wesley,

Geef maar een keer een belletje, je bent welkom!!

@ Pé; ik heb nu de meyzlik 16-11-3 prop erop zitten maar wil 1 maatje groter voor meer trekkracht.
Waar kom ik dan op uit?
En hoeveel scheelt dit qua diameter in cm?

Alvast bedankt!

Grt, Louis
 
Inmiddels weer een kleine update;

De aan/uit schakelaar en de tank-aansluiting heb ik naar de buitenkant van het toestel gebracht.
full


Het is in de praktijk gebleken dat het niet te doen is om steeds de deksel los en dicht te schroeven om te tanken en het toestel in- of uit te schakelen.

Verder heb ik de brandstoftank een nieuwe plaats gegeven en vastgezet.
full


Dit was nodig omdat de startmotor nu ook in het toestel zit.

Verder is het toestel nu voorzien van een 18/10-3 prop (Meyzlik) i.p.v. de 16/11-3. Dit om iets meer trekkracht bij lagere snelheden te krijgen.

Tenslotte heb ik bij Toni Klark nog een knie-stuk voor de carburateur besteld zodat de aanzuiging achter de motorkap kan plaatsvinden.
Dit scheelt in het geluid!

Later weer meer....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De aan/uit schakelaar en de tank-aansluiting heb ik naar de buitenkant van het toestel gebracht.

Loeki, mag ik vragen in welke richting de schakelaar uit gaat? (ik zou in de vliegrichting = uit, en tegen de vliegrichting = aan)

verder hebben we 1 ding gemeen, onze slepers komen uit dezelfde hangar... :D
 


Loeki, mag ik vragen in welke richting de schakelaar uit gaat? (ik zou in de vliegrichting = uit, en tegen de vliegrichting = aan)precies zo!

verder hebben we 1 ding gemeen, onze slepers komen uit dezelfde hangar... :D
goed spul hé ;)
 
Die laatste opmerking had ik niet moeten maken.....!@#$%%^^&*%^R

Vandaag de onboard-starter maar eens in het eggie getest voordat ik er morgen mee naar het veld ZOU gaan....
De eerdere tests, zonder benzine erin, verliepen vlekkeloos!

Vanmiddag dus, toestel naar beneden gesjouwd, getankt, alles aangesloten en testen maar...

Het resultaat: filmpje

Ik weet 't effe niet meer. Is zo'n fema-geval dan alleen geschikt voor motoren zonder terugslag????
 
Back
Top