Is een fraaie Cessna.
Ik zag dat je de startmotor op redelijke afstand tot de motor hebt geparkeerd op een houten klosje? Ik neem aan dat er een dubbele cardan in de aandrijving zit? Daar je motor in rubbers hangt. Hoe langer die as is, des te meer elasticiteit in het geheel komt te zitten. Als die aandrijving onderbemeten is, de cardans te slap (kunststorf) slaat de zaak stuk op de terugslag en gaat de hele aandrijflijn wrikken op zelfs minimieme speling, ontstaan er reactiekrachten die je niet wenst. Zonder bougie en compressie gaat het prima... maar dan op druk... Bij het starten gaat de eenpitter gewoon te keer in de rubbers op de compressie.
Tandwielen moeten ook goed aangrijpen. Te diep, dan gaat het vreten, te veel naar buiten breken de tanden af. Dit is uit te rekenen.
Heb je ook een Fema genomen die voor je motor geschikt is? Als je brandstofmotor gewoon te zwaar is... gaat het systeem niet werken... is het ellende op verzoek.
Gr Bas