CleanFlight Ervaringen

Yup dat staat al ergens hierboven...
Pololu is klein mits je niet teveel stroom trekt (naze is prima maar levert niet genoeg stroom als je nog eens je cam of zo eraan hangt)

Nb er is een optie Multiquote: scheelt weer losse posts of gebruik de edit knop ;)

Yup dat staat al ergens hierboven...
Pololu is klein mits je niet teveel stroom trekt (naze is prima maar levert niet genoeg stroom als je nog eens je cam of zo eraan hangt)

Nb er is een optie Multiquote: scheelt weer losse posts of gebruik de edit knop ;)

Ah ok sorry. Tnx!

En net zo betrouwbaar als een bec?

Yup. Als je enkel naze32 en ontvanger mee voedt is het prima!

Er zijn mensen die zelfs 5V van immersion al gebruiken voor naze32 en rx en cam, maar dat durfte ik niet aan, dus heb ik een losse step down erbij gedaan.

Hou er rekening mee dat als je de Polulo gebruikt en de Neopixel LEDs wil sturen je snel aan het maximum zit, en ik blijf daar meestal 20% onder als veiligheid. De Neopixels vreten wel wat stroom op 5V!

Nu nog KiSS met grotere A, voor de Skyhero Little Spider zijn ze te zwak.

Hou er rekening mee dat als je de Polulo gebruikt en de Neopixel LEDs wil sturen je snel aan het maximum zit, en ik blijf daar meestal 20% onder als veiligheid. De Neopixels vreten wel wat stroom op 5V!

Nu nog KiSS met grotere A, voor de Skyhero Little Spider zijn ze te zwak.

Ja je moet inderdaad rekening houden met wat je allemaal aansluit.

Maar zou je denk je bij de skyhero wat merken met KISS?
Denk dat die aerial platformen verre van maximale vragen van de regelaars en setups.

Maar er komen wel nieuwe ESC's op de markt binnenkort ;)

Goh, door de beperkingen in A van de KiSS en UltraESC vlieg ik er mee op kleinere kopters, eentje (NanoWii) is zelfs maar 180g zonder LiPo (2s 800mAh / Oneshot / A10-12s). Het verschil dat ik daarbij merk is enorm, zeker in rolls en flips maar ook gewoon in stabiliteit, bv het neerkomen in eigen propwash.

Met de SkyHero frames ga je normaal gezien al niet stunten, maar ik vermoed dat het wel wat zou uitmaken in stabiliteit. Mijn grotere kopter, een 350mm model, heeft zeker baat bij de UltraESC. Die werken echter wel met brake maar geen oneshot wegens nog Harakiri op de Naze32. Dat werkt echter zo goed dat ik niet wil veranderen.

Nu de soldeerpads wat groter zijn lijkt de KiSS zeker een goede keuze als je niet dikwijls settings wil veranderen, anders is de UltraESC handig met zijn USB aansluiting.

De grotere KiSS staan al lang aangekondigd, spijtig genoeg nog niks van gezien.

Ik denk persoonlijk dat de "propwash" meer effect is van goede regenerative braking/active freewheeling.
Wel mooi is dat....je landt gewoon met gemak super hard zonder te stuiteren :D

Er zijn wel ook andere ESC's die wat active freewheeling doen en zeker degene die blheli software ondersteunen.

Oneshot lijkt voor zover echt verschil te maken als je quad tot de max wil tunen. Als je pids eigenlijk heel erg strak wil zetten. Daar krijg je dan met de normale PWM sneller oscillaties of bounces bij flip en rolls.

KISS esc's zijn top gebruik ze al een tijdje. Heb er nog nooit problemen meegehad in combinatie met naze32!
Maar nu heb net deze hele cleanflight artikel gelezen van begin tot het eind ivm de optie Oneshot :) die er nu in zit. Ik kan niet wachten om vanavond de boel om te zetten naar Cleanflight, echter heb ik 1 vraag wat ik niet heb kunnen vinden in deze topic en dat is als je Oneshot aanzet heeft dat gevolgen voor evt aangesloten gimbal servo en/of problemen op een aux output als je een brushed esc aansluit ivm dimbaar licht te maken?

Verder super topic, ben erg benieuwd naar BorisB zijn bevindingen, want damm beter vliegen kan toch haast niet.

Ik zeg uitdrukkelijk niet dat dit beter is: maar wel awesome!!!

Oneshot en Kiss enabled (Charpu)

Laatst bewerkt door een moderator:
Lol, kon het net aan bijhouden. Wat gaat dat hard zeg en dan ook wat acro tussendoor.

Maar zal erop letten met de led pixels. Even kijken of ik die niet gewoon direct van de lipo kan halen.

Lol, kon het net aan bijhouden. Wat gaat dat hard zeg en dan ook wat acro tussendoor.

Maar zal erop letten met de led pixels. Even kijken of ik die niet gewoon direct van de lipo kan halen.
Nee, die ws2812 dingen (inclusief neopixel) lopen op 5v. Als je normale ESCs hebt kan je voor de zekerheid je leds van een andere BEC voeden dan de flight controller om brownouts te voorkomen.

ik ondekte net dat de nieuwe cleanflight van 2015 firmware niet bind met mijn comp via usb...
toen de oudere 2014 firmware gepakt, en geflashed, en verbind direct.
nieuwe 2015 erop, en niks verbinden aan de comp.
drivers vernieuwd, en nog niks, alleen de 2014 versie van naze32 verbind.

iemand dit ook al ervaren?

Ieder zijn stijl vandaar dat je dat niet zo kunt roepen ;)

Inderdaad: komend weekend windkracht 5-6
Door de week afzien :(
Ja het is echt afzien in deze periode :(. Mijn vlucht van het weekend heeft me zelfs verkoudheid bezorgd.

Ieder zijn eigen stijl inderdaad. Van alles wat

Back