CleanFlight Ervaringen

Discussie in 'Multicopters electronica' gestart door BorisB, 9 dec 2014.

1. michel pet

michel pet

Lid geworden:
    8 dec 2004
    jep the hate lips.

2. JaZzMaN251

JaZzMaN251

Lid geworden:
    25 dec 2005
    Ik gebruik de KISS 18A sinds januari en heb er slechts twee moeten vervangen na een crash.
    Maar sommigen hebben blijkbaar minder geluk.

Gek dat hetzelfde gezegd kan worden over de andere ESC's.
    Boris vliegt bv al een hele tijd probleemloos met SN20, terwijl er bij de mensen waar ik hier ik de buurt mee vlieg er toch af en toe eentje de geest geeft.

Uiteindelijk denk ik dat de ESC's mss nog het vaakst door crashes harde klappen krijgen (prop ertegen/net laat disarmen/...)

3. FedorCommander

FedorCommander

Lid geworden:
    30 okt 2014
    I know about you, mate... What i think its combination of the new filtering / luxfloat / too high pids. Kisses got to weird state for me. Had one case of overheating while hovering in the garden, then no issue... 3 lipos went fine - punch outs etc... all was ok... motors and esc were warm, but its usual.. then i was lovering D term in flight and flipping to test... Motor stopped in air. Fall from 30m. smell... Se 2 windings next to each other are puffed. Same firmware was a blast on sn20 blheli14 i put on another quad. Will order set of sn20 (well, not too much difference from kisses electronics wise it seems and Boris uses them for testing - which is big plus too), at least there is some settings to play with :) Kinda don't trust them now. U know the feeling...

I've killed one kiss so far, well. it just at some point got hot and stopped arming (FET died it seems)... It wasn't crashed at all... Just stopped working... I DID clean them and inspect very close before mount. Oh well.. Pity that i've delaminated BRAND NEW TOP PLATE (Thanks @menno! ) and broke PDB...

Laatst bewerkt: 25 jul 2015
  4. Fint

Fint

Lid geworden:
    11 okt 2013
    Same for me, been using the same kiss escs for months now, a lot of lipos and even more crashes, none has failed me so far (knock on Wood)

5. Gerard_nl

Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 sep 2002
    kiss werd toen zo gehyped dat het er juist tegen zou kunnen als het ligt te butsen op de grond na een crash..

6. Fint

Fint

Lid geworden:
    11 okt 2013
    Ik vraag me ook sterk af waardoor die dingen bij sommige uitfikken.

Tis een beetje een hype om te roepen dat je kiss escs uitgefikt zijn en denk dat er genoeg gevallen zijn waar t helemaal niet aan de esc lag en t toch gewoon maar geroepen word :)

Al moet ik toegeven, de sn20 heeft die verhalen minder, mmm

7. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Ik weet waar het aan ligt. Het heeft helemaal niks te maken met anti stall protectie. Ze fikken ook niet uit doordat de props vast lopen en het wil gaan draaien.

Het geldt eigenlijk een beetje voor alle ESC's. Op het moment dat je prop afbreekt of je arm komt ergens tegenaan wil de FC dat tegen corrigeren en blijt het gas bijgeven. FC kan heel snel corrigeren en dat resulteert in een full throttle burst op de motor. Dus je motor is dan niet vastgelopen, maar die krijgt ineens een full throttle opdonder met een halve prop of met prop die dan nog eens ergens tegen aan loopt. Ook al geef je geen gas de FC blijft die motor full throttle aansturen totdat je disarmt.
    KISS escs zijn vaak tikkeltje responsiever en hebben dit schijnbaar eerder.

8. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Hier een moment waar ik een boom geraakt heb een tijd geleden. Mijn prop breekt af en rechts voor begint te zakken. De FC weet het natuurlijk niet en die doet zijn uiterste best om motor 2 te corrigeren. Ja meer best dan full throttle kan niet. Mijn throttle stick is niet eens 50% hier! Je raadt wat het gebeurt....de motor en regelaar blijven draaien als een malle met een halve prop en dit trekt wel even een stroompje wat net funest kan zijn voor de regelaar en zeker als het nog eens de grond vlak daarna raakt

Moment van net na de impact zie groene motor full throttle gaan!

9. FedorCommander

FedorCommander

Lid geworden:
    30 okt 2014
    nice catch! ;)

10. timgoesusa

timgoesusa

Lid geworden:
    24 dec 2014
    Duidelijk!

11. Fint

Fint

Lid geworden:
    11 okt 2013
    Top info Boris. Veel duidelijker krijgen we t niet.

12. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    En dan geanimeerd :D. Je ziet tijdens de ground impact zelfs alle ESC's korte burst krijgen. Hier was ik niet helemaal op tijd met disarmen in de lucht :D. Hoe sneller je disarmt hoe kleiner de kans dat er wat gesloopt wordt.

13. sniperx

sniperx

Lid geworden:
    2 jun 2008
    Nou vandaag de SN20A geplaatst met de nieuwe BLHeli en damping light aangezet.
    Hiervoor had ik ztw spider 12A met simonK Comp_pwm aan.

Dus hoppa alle motoren gesoldeerd. Aan CF gehangen om te kijken als de motor volgorde goed is. Hoppa motor 1 happert en wordt erg warm, motor 4 happert en wordt warm en de 2 en 3 draaien soepel. Zelfs als de accu er aan hangt tijdens werken in CF zonder de motoren te draaien worden de motoren warm, Hoe kan dit ?

14. sniperx

sniperx

Lid geworden:
    2 jun 2008
    Mijn BLheli instellingen voor Cobra 2300KV

Bijgevoegde bestanden:

15. sniperx

sniperx

Lid geworden:
    2 jun 2008
    Hmm vaag, 1 motor wil niet draaien, even oude ztw er aan gehangen en gaat goed. Hitte problemen zijn over, snap er geen bal van maar het is zo. Lijkt op 1 esc naar de knoppen. Klote zooi geen 1 op stock hier thuis grrrr. Iemand nog een SN20A liggen?

16. FedorCommander

FedorCommander

Lid geworden:
    30 okt 2014
    menno have sn20 in stock

17. sniperx

sniperx

Lid geworden:
    2 jun 2008
    Thnx Zojuist bij Mobius-cam besteld, moest er 1 hebben, scheelt weer in shipping, had hem bij mrp besteld als de 1960kv on stock waren. :)

18. FedorCommander

FedorCommander

Lid geworden:
    30 okt 2014
  19. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    sluiting...niet goed gesoldeerd?

20. sniperx

sniperx

Lid geworden:
    2 jun 2008
    Dacht ik ook, maar alles is perfect gesoldeerd. Ben er iig achter dat 1 regelaar dood is. Oude Cobra motor gepakt en draait ook niet op die regelaar. Wordt lauw en bij volgas voel je iets in de motor. Dus dood!

Deel Deze Pagina