CleanFlight Ervaringen

Nu ben ik zelf een beetje aan het stunten met de PID's..

Heb altijd met Nano-tech 4S 2200mAh 45/90C gevlogen.
De Blackout Mini is hier aardig strak op getuned.
Vanavond voor het eerst met twee nieuwe A-Spec 4S 1800mAh 65/130C gevlogen.
De Mini voelde niet lekker meer aan. Had er helaas maar twee, dus niet genoeg tijd om te finetunen. Door de nieuwe accu is het gewicht met ca. 50 gram omlaag gegaan. Is het nu logisch dat je de P op Pitch en Roll wat omhoog moet gooien? Of juist de I omhoog? Heb nog niet helemaal duidelijk of hij nu 'sluggish' is geworden, wat een te lage P inhoud, of dat hij juist de hoek niet goed meer vast kan houden.. Wat een te lage I inhoudt.

Ik probeer de logica een beetje uit te dokteren voordat ik ga tunen de volgende keer..

Als ik het zo ervaar, moet je eigenlijk altijd met dezelfde Lipo's blijven vliegen.

Interessant @Royce

Het massatraagheidsmoment is lager geworden, er is dus minder kracht nodig om dezelfde beweging uit te voeren. Mijn eerste gedachte zegt dat P lager moet worden om vergelijkbare handeling te realiseren, je zult dan I en D wel bij moeten tunen.

Ben benieuwd waar je op uit komt :)

Ik ook!

Zoals hij gister aanvoelde, werd het eerder sluggish i.p.v. dat hij de hoek niet goed vast kon houden.
Dat zou betekenen dat P juist omhoog moet.. ik zie de logica nog niet helemaal.

Ik krijg vanmiddag de OTG adapter. Is "EZ-GUI Ground Station 3.208.208" de goede app? (moet ik ff weten nu, aangezien ik straks naar België ga en daar beperkt internet heb)

Yep. Ik heb schijnbaar nog een oudere versie maar dat zou hem moeten zijn.

Zwart logo met gele leters.

Verstuurd van mijn LG-D855

Net getest, je bent verplicht te betalen of is er ook een gratis app? (Normaal vind ik het niet erg maar heb tijdelijke gsm)

Kan het kloppen dat de CLI functie niet correct meer werkt sinda de laatste update van EZ-GUI? Ik krijg namenlijk niet de volle dump meer maar een gedeelte daarvan en de naze32 piept nadat ik dump heb gedaan, raar. Ik gebruik een samsung s5.

Iemand een oplossing of herkent dit probleem !?

92d09ed3e4982f0721b2287ff2faa7d1.jpg

Mijn cleanflight ervaring van vandaag, Mr. Cleanflight himself Dominique met mijn zoon en een Engelse maat van me (Stefen mirfin van ThugFrames, tentech multirotors.)[emoji2]

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee was op visitie bij een kennis in engeland en most wat propsnophalen en yoen zat hij daar relaxed met een doughnut

@lucbis01 , neeeeeeeeeee! Je moest zeggen: "Ja, man. Die Dominique komt vaker onaangekondigd binnen lopen. Gaat ie allemaal vragen aan me stellen over hoe die Cleanflight kan verbeteren. Ik wil gewoon rustig m'n doughnut eten." :D

nee man was gezellig maar ga er niet om liegen volgende week zaterdag vliegen met zijn drieen das leuk op vakantie

Hij heeft net toegezegd dat als we een meeting organiseren dat ie langskomt in NL

Back