CleanFlight Ervaringen

heb cleanflight laatste versie gedownload
en wilde eens kijken of mijn naze 32 ook werkt.
ik krijg nergens input van mijn DX7S
en satelliet in cleanflight.
Satelliet is gebonden en brand ook via de
naze

wat kan dit zijn.

mvg

bas

Bask, die bij de muis even aanvinken:

yGIf5Wp.png

Vandaag acc trimming toegepast via TX stick commands voor angle mode om mijn net gebouwde zmr250 te kalibreren. Het aparte was dat ik meteen na acc trimming niet meer kon armen. Ik denk dat ik ook het esc calibratie geluid hoorde alsof ik de ESC per ongeluk had gekalibreerd.

Ik zie in de cleanflight doc geen TX stick command voor ESC calibratie. Multiwii lijkt dit wel te supporten (http://www.multiwii.com/wiki/?title=ESC_Calibration. Ik heb echter tussendoor de power van zowel de TX als quad er niet af gehad. Na opnieuw ESC calibratie te hebben gedaan kon ik weer armen.

Iemand die weet hoe dit precies heeft kunnen gebeuren ?

Verder nog als leerles voor anderen : Om de ESCs weer opnieuw te calibration dacht ik slim te zijn en met EZ-GUI een min_command = 2000 te geven. Echter, na de save en reboot begonnen de propellers meteen als een gek te spinnen. Blijkbaar is het cruciale verschil dat een soft reboot van de FC niet hetzelfde is als pas later de LiPo te connecten voor de max waarde calibratie. Gevolg was dat de quad een paar gevaarlijke flips deed waar ik en de quad (behalve 4 gebroken props) goed mee weg kwamen. Ik heb dus wat hardleers het advies moeten leren dat je met dit soort zaken niet moet proberen te redeneren dat het wel goed zou gaan en dat je dus altijd je props eraf moet halen. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.....

be carefull with these satellites. they lost signal quite easy. there is no divercity on satellite!

Dit is de 4e waarschuwing die ik krijg met alleen een satelliet.
Ik heb nog spectrum ontvangers liggen waar een satelliet aan kan.
Maar ook orange ontvanger R710 met een satelliet.
Klopt het dat ik de orange ontvanger ook met 1 kabeltje
kan aansluiten aan de naze 32 ?
Zo ja hoe .
en is het bereik met een gewone ontvanger plus een satelliet eraan
zeker weten beter ?

Vandaag een ZMR in elkaar gezet. Alles lijkt goed te gaan.. totdat..

Ik sluit de accu aan;
D4RII krijgt signaal met de Taranis maar de naze heeft geen power. (rssi waarde is in orde)

De reciever wordt door de naze32 van power voorzien. Waarom zou de naze niet "opstarten"? Wanneer ik de USB aan sluit werkt alles perfect.

Dit is de 4e waarschuwing die ik krijg met alleen een satelliet.
Ik heb nog spectrum ontvangers liggen waar een satelliet aan kan.
Maar ook orange ontvanger R710 met een satelliet.
Klopt het dat ik de orange ontvanger ook met 1 kabeltje
kan aansluiten aan de naze 32 ?
Zo ja hoe .
en is het bereik met een gewone ontvanger plus een satelliet eraan
zeker weten beter ?

Dit moet kunnen door een converter van FRsky te gebruiken of de XYZ cable van Hobbyking. Mijn orange RX620 werkte wel.

Gebruik een bec de 5v out is geen out
De 5v is wel out, de receiver krijgt namelijk wel voeding via de naze. Maar een 5v bec is onderweg. Ik ga het testen wanneer ik hem binnen heb.

maar volgens mij moet dit ook werken middels de 5V out van de diatone.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je rx wel via naze stroom krijgt hie komt het dan dat naze geen stroom krijgt. Branden lampjes van naze wel als je lipo aansluit

Als je rx wel via naze stroom krijgt hie komt het dan dat naze geen stroom krijgt. Branden lampjes van naze wel als je lipo aansluit
De lampjes branden niet van de naze met alleen de lipo, de ontvanger heeft wel signaal met de taranis. De taranis geeft ook een RSSI waarde.

wanneer ik een USB aansluit op de naze functioneert de naze wel en zie ik input signals in de reciever tab van cleanflight.

Back