De allereerste Dji inspire 1 in nederland!

Hier een andere aerial. Nu meer in de buurt van Camurac en onze camping. Persoonlijk vind ik de kwaliteit wat minder van de opnames, er zit meer ruis in. Volgens mij vloog ik met een ND8 filter; ik denk dat een ND4 voldoende was geweest maar dat is altijd achteraf....

Mooie opnamen weer. Toch een beetje 'jammer' van het gebruik van filters. Kun je niet beter zo naturel mogelijk opnemen en via post processing filters toevoegen?

Daarom is de X5 zo makkelijk Peter.
Je gaat omhoog en beslist dan wat je instellingen moeten zijn.
Tot op heden vlieg ik de X5 zonder filters, afgezien van een uv filter.

Ik ben misschien wat kippig maar ik zie links geen pluimen?
b40f1e5fb697609aa8c32c8037481088.jpg

Kan hem even niet bewerken, maar dat bruinige boven op de bergen aan de achtergrond [emoji5]

Snap ik. Langere sluitertijden = gebruik van filter om overbelichting te voorkomen. Dacht eerst inderdaad dat ND voor kleuring/sfeer was maar blijk gewoon het ouderwetse grijsfilter:).

Dank voor de info Ben & Sjaak.

Laatst bewerkt:
Hallo, ik heb een probleem wanneer ik met mijn Inspire PRO x-5 in D-log opneem.

Herkent iemand dit probleem?

Ik heb het bij alle video settings, het is niet overbelicht, ik heb het zowel met als zonder UV/ND filter, het is de standaard DJI lens. zichtbaar bij de 2 huidige firmware versies: (
Inspire 1 Pro Firmware v1.9.1.30 , Inspire 1 Pro Firmware v1.8.1.00)
De Inspire is nooit gecrashed, geen harde landings of andere dingen.
Ik zie het soms ook in andere filmpjes op youtube van de X5 en X3, maar minder dan in mijn opnames.
Ik hoop dat iemand weet wat dit kan zijn.

25 en 26 augustus wat opnamen gemaakt bij Wet 'n Wild in Alphen aan den Rijn aan de Zegerplas. Helaas niet zo veel spektakel. Kort filmpje. Er is nog veel te leren m.b.t. de techniek en het volgen van 'voorwerpen'; in dit geval de skiërs. Vandaag of morgen nog een poging wagen.

Laatst bewerkt:
Mannen ook ik heb een wens van mij zelf in vervulling laten gaan en een aantal weken terug een Inspire pro gekocht. :yes:
Sinds ik het toestel nu ruim een jaar geleden live heb mogen zien vliegen bij een Drone winkel was ik verkocht.
Durfde toen alleen niet tot de aanschaf over te gaan omdat ik vond dat er nog te veel kinderziekten in het toestel zaten.
Nu ruim een jaar later zijn die er na mijn mening voor het grootste gedeelte wel uit.

Heb de afgelopen weken een 8 tal vluchten kunnen maken en ik ben zeer onder de indruk van het toestel.
Ben er nu ook wel achter dat je niet zo maar even mooie opnamen maakt, daar komt wel wat meer bij kijken.
Wil de komende tijd vooral gebruiken om het toestel te leren kennen en de verschillende instellingen uittesten.

Nu loop ik tegen een probleempje aan waar van ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Mijn iPad heeft geen GSM internetverbinding, dus kan ik op locatie geen landkaart van de locatie downloadden.
Hoe kan ik toch een kaartje in beeld krijgen op locatie? Alvast bedankt voor de info.

met vriendelijke groeten,
Freddie

Back