De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
terwijl je in de verte de klanken van de vlieger hoort wegsterven is niet mijn idee van aangename muziekbeleving.

Wat is daar mis mee Roel? Jan zegt hier dat hij het niet prettig vindt als de muziek wegsterft. Ofwel, hoe meer het aanzwelt....hoe aangenamer het volgens hem is. Jij blij, toch?

Overigens maak ik me, dit geconstateerd hebbende, ernstig zorgen over zijn geestelijke toestand.
Wellicht ten overvloede wil ik er op wijzen dat *rca's nooit in de geschiedenis het verkeer op de A2 hebben lamgelegd, dat ze er nooit op betrapt zijn op hol te zijn geslagen, en ook nooit hollend van Eindhoven naar Okkenbroek zijn gekomen.
Alweer een hele rij ijzersterke argumenten om ze in te zetten voor een fijne therapeutische sessie teneinde Jan weer op zijn oude niveau te krijgen.

I rest my case.

heb na de dood van me lievelingskoe eens een tijdeje bij een schrink gelopen die bezigde dezelfde taal als jij

begreep er toen de ballen van nu nog steeds niet

geluk is met de simpelen

Nou kijk! En met jou is het toch ook helemaal goed gekomen Alfred! En daar gaat het om.
Jij geniet van modelbouw, je hebt weinig tot geen last van de soms bikkelharde reacties uit je omgeving, je zet door en dat allemaal dankzij de hulp van één van mijn collega's.
En mij begrijpen ze hier ook steeds niet (alhoewel ik het idee heb dat ze dat ook helemaal niet willen).

Je lievelingskoe....vertel daar eens wat over?

Je lievelingskoe....vertel daar eens wat over?

dezelfde nukken als moeders de vrouw, ze leek er zelfs wel wat op en wilde ook niet gemolken worden en kon galloperen als een italiaans renpaard
ze heette dan ook imola33
karakterbeest en de beste maat van me keffer, helaas na 14 jaar te vroeg gestorven

Het is jullie wellicht ontgaan, maar enkele posts terug komt Roel met een citaat van de wereldberoemde dichter John 'O Mill:
Nee, dan teksten als:
"There was a young boy called Peter
Who sprinkled his bed with a gheeter
His father got woost
Took hold of a knoost
and gave him a pack on his meter."

Da's humor.
Niet zo'n laf aftreksel van een dandy kauwboy uit de USA die zingt dat het zóóó prachtig is in zijn land. Ik weet wel beter.

Nog een van zijn meesterstukjes:
(*) Mensen die uitsluitend van kortere gedichtjes houden worden geadviseerd naar onder te scrollen
John 'O Mill zei:
The ratmepper of Hamelin

Perhaps, my dear children,
perhaps you don't know,
what happened in Hamelin
a long time ago,

when people in houses
and people in flats
were troubled by mouses
and bitten by rats

The mouses they laughed at,
the rats they all feared
from the day that the crangs
in their bed-stays appeared.

Rats in their bed-stays,
rats in their socks,
in grandfather's broocksack
and baby's own box.

Rats bit their babies
and what's even worse
laddered their nylons
and licked their liqueurs,

ate up the curtains,
the capstock, the mats,
slaughtered the watchdogs
and killed off the cats.

Rats on the dremples,
rats in the hall,
building a nest
in their best parasol.

When Freiherr von Starker
found one in his vest
he drew out his parker
and wrote a protest,

which he read to the burghers,
the farmers and all,
who marched in procession
to Hamelin's Town Hall.

The city's wetholders,
the Council and Mayor
got quite in the war
by the shouts in the square.

"Make haste, you slampampers,
and rid us of rats,
before they build nests
in your gold-galloned hats".

"Oh dear" crooned the mayor,
"What are we to do?"
when a voice broke the silence
and said: "Keek a Boo!"

And in stepped a queebus
in the queerest of dress,
half yellow, half orange
in an old Turkish fez.

"You're worried, your worship"
the stoothasple spoke
and pulled forth a trombone
from under his cloak.

"Now what do I get
from the city's goldcoffer?
When I rid you of rats, chaps,
what do you offer?"

They stared at the snewsharn's
fantastic disguise,
the smiling red lips
and the laughing green eyes.

They stared at his hair
and they stared at his feet,
when a yule reached their ears
from the folk in the street.

"We offer" they stottered,
their thumbs in their collars,
"what's inside the coffer:
ten thousand dollars!"

"D'Accord!" said the stranger
and made them a bow,
"Open the door, chaps,
I'm starting right now!"

He walked through the streets,
while he blew his trombone
and out came the rats
at the very first tone.

He played them a rat's song,
full of good news
and they dartled behind him,
kissing his shoes.

Out of the houses
and out of the flats
came couples, came dozens,
came hundreds of rats.

Black rats and grey rats,
mixed coloured and brown
and followed the tooter
all over the town.

He walked to the river,
walked in - to his knees
and blew them the sweetest
of all ratsodies.

And down came the looders,
down the stile bank,
into the river,
blew bubbles and sank.

"You've seen, burgomaster"
the wonderman said,
"You've seen a ratmepper
earning his bread".

"I've done my duty,
I'm sure, you're content,
Now hand me the dollars,
please, my tractement!"

"You're not good snick"
said the mayor with a laugh,
"You shan't have a dollar,
not even a half!"

We'll give you a drink
and a ten cents cigar,
more then enough for
a bink like you are."

"I see", sissed the stranger,
green flames in his eyes,
"We'll see, burgomaster,
who's not good wise!"

""Goodbye, pockerliar,
no more shall we meet"
and he smacked back the door
and stepped out in the street.

Once more trailing music,
he slentered through town,
but this time - oh horror! -
the children came down.

In parties of three
and in pluckies and dozens,
alone or with sisters
and comrades and cousins.

And he with the trombone,
he blew them Good News,
Sweet Rhythm, Saint Louis
and Deep River Blues.

He told them to beebop,
to follow the band
and promised the napkids
a new Dixieland.

The mothers cried loudkails,
the fathers they swore
but their beebopping boofies
heard them nomore.

Betovered they followed
him and his blues,
followed in quick step
close on his shoes.

He led his jam-session,
this unholy clown,
forever more after
away from the town.

This was the last,
that was seen or was heard,
but the mayor was beheaded,
for HE broke his word.

Go, visit this Hamelin
with your school or alone,
but don't be a fool
and bring a trombone.

(*)Een korter gedicht, voor hen die wat minder lezen willen:
John 'O Mill zei:
Yutt and Yull

"You're always blutt"
said Yull to Yutt,
"for reason you
ain't got no futt."

"Shut up, Old Trutt,"
said foul-mouthed Yutt,
"I gotta do
my midday-dutt."

Wim

Wellicht ten overvloede wil ik er op wijzen dat *rca's nooit in de geschiedenis het verkeer op de A2 hebben lamgelegd, dat ze er nooit op betrapt zijn op hol te zijn geslagen, en ook nooit hollend van Eindhoven naar Okkenbroek zijn gekomen.
Alweer een hele rij ijzersterke argumenten om ze in te zetten voor een fijne therapeutische sessie teneinde Jan weer op zijn oude niveau te krijgen.
Het is niet voor niets, dat het MBFB-Beleidsplan uitdrukkelijk *rca's als ongewenst gespuis bestempelt en dat het hier uitdrukkelijk is verboden om ze als huisdier te houden. Lees onze roemrijke historie er maar eens op na, dan kun je zien wat voor een ellende we met die nare maritieme zeezoogdieren (zoals iemand ze ooit bestempelde) hebben gehad. Moet je trouwens eens zien, wat ze met Roel's paarden hebben gedaan:

horses-in-water.jpg

Juistem, je ziet het goed. Er staan er maar drie op het plaatje, of liever gezegd wat er van drie stuks over is. Die andere hebben ze dus opgevreten. Kun je nagaan hoeveel paardenbiefstukken dat zijn. Niet, dat ik dat graag zie op de wok, maar er zijn genoeg liefhebbers die dat wel doen. Persoonlijk heb ik liever runderbiefstuk. Kleine stukjes. Beetje taugé en bosui erbij en dan de hele handel af laten wokken met TIPAN saus. Als je met kleine beetjes begint kun je wel vier keer langs de wokchinees en in het loopje ook nog wat gebakken banaan, saté en spekjes meenemen.

oh ja. Goh goh wat errug. Ze eten paarden op die zich in de zee begeven. Dat is nou eenmaal de natuur, zo werkt dat. En wie heeft daar last van dan? De heren helicoptervliegers? De circuitrijders? De zweefvliegers? De heren scheepsmodelbouwers? DAT DACHT IK DUS NIET! Zeker de laatste groep zal blij zijn dat paarden die zich in de vaarvijver begeven ecologisch verantwoord worden opgeruimd vóórdat ze die tere scheepjes met hun lompe hoeven beschadigen.

Dus nee nee nee meneer de zenderdokter, u kletst maar wat. En ik wind me helemaal niet snel op maar wél als er kolder en lariekoek wordt verkondigd over de Orcinus orca zoals het diertje eigenlijk heet. *lifanten, ja dat snap ik. En zelfs koeien (Bos primigenius taurus) (Verzeihung, Alfred en boer Piet) moet je als modelbouwer mee oppassen. Maar *rca's....tssss. Laat er eens één modelbouwer naar voren komen die een geloofwaardig verhaal heeft waaruit blijkt dat *rca's "ongewenst gespuis" zijn.
Laat maar horen.

Ik zal één klein voorbeeldje laten zien. Een schooltje haaien is rustig aan het zwemmen voor de Nieuw-Zeelandse kust. Het zonnetje schijnt, het oceaantje is kalm, niets in de weg, het wordt een mooie zomerdag. Komt er opeens zo'n pokke-*rca langs. Wel even de reclame met een kruisje wegwerken om het filmpje te zien:

Orka Valt Groepen Haaien Aan - Opmerkelijk - Video - Zie.nl

Kijk, en dat bedoel in nou. Als een modale haai zijn/haar leven al niet zeker is als 't er zo'n kreng toevallig in zijn/haar zwemwatertje terechtkomt, wat moet je dan nog?

Je bent nog even vergeten te noemen welke last wij daar als modelbouwers van hebben. dus....?
Dat jij graag haaien in je zwemwatertje wilt hebben en houden (ik kan niet helemaal kan volgen waarom je dat zou willen maar goed, ik zal niet moeilijk doen) geldt niet als goed argument.

En denk je trouwens serieus dat Alfred nog zo lekker bezig was geweest als zijn schrink hem een sessie met een paar haaien had aangeboden? Hij mist nu al een vinger geloof ik, ik weet niet hoe hij er dán zou hebben uitgezien.

Jij kunt dat wel denken, maar het MBFB-zwemwatertje ligt nu niet bepaald voor de Nieuw-Zeelandse kust hoor! Maar goed, dat even terzijde.

En wat voor last wij MBF-Bergers hebben van die pokke-beesten? Is dat een serieuze vraag? Wat voor soep neem jij voorafgaande aan de wok? Nounounounou nou?
Als het aan die kl*te-*rca's ligt wordt dat voortaan dus vinnensoep omdat alle haaien zijn opgepeuzeld. Paarden trouwens ook, maar paardenvinnensoep heb ik nog nooit op. Dat lijkt me ook niks.

En Alfred? Had-ie maar nooit te maken gehad met een ziele(n)knijper. Misschien was er dan wel een Imola34 gekomen!

Die eerste: :offtopic: ?

Mag ik u er aan herinneren dat we hier op onze berg ook (af en toe) base jumpers hebben?
OK, onder die base jumpers heb ik inderdaad nog geen kiwi's gezien, maar wat niet is kan nog komen.

Wim

Die eerste: :offtopic: ?

Mag ik u er aan herinneren dat we hier op onze berg ook (af en toe) base jumpers hebben?
Ja, dat mag je.
Verder nog iets?
Ja dus:
wimg zei:
OK, onder die base jumpers heb ik inderdaad nog geen kiwi's gezien, maar wat niet is kan nog komen.

Dan moet je dieper graven. De restanten van de base-jumpers liggen zo'n 7 meter opgestapeld onder de Base-jump-plek, en wat ik gezien heb is de kuil die je daar (waarschijnlijk voor een ander!!) gegraven hebt, slechts 1,5 meter diep. Dus je bent nog steeds niet "onder" de Base jumpers.

Wim, even voor de duidelijkheid: Er zijn niet zo gek veel Nieuw-Zeelandse forum-gebruikers. Wellicht mensen die onlangs in Zeeland zijn gaan wonen, maar dat zijn "Nieuwe Zeelanders". En die noemen we weer geen Kiwi's.

Nog even over die filmpjes.
1. Waarom zet die Kiwi die bril op zijn voorhoofd en niet gewoon op zijn ogen?
2. En wat is er voor ons modelbouwers precies zo erg aan een *rca die irritante pinquinnetjes, die volkomen terecht van een ijsschots worden getrapt, ecologisch verantwoord opruimt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back