Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Nee, geen Kevlar of iets anders om te scharnieren. De scharnierspleet wordt breed (3-4-5 mm, moet nog zien hoeveel exact nodig is). Die spleet loopt NIET taps toe, maar blijft breed, zodat een even breed stuk glashuid vrij blijft staan. Dat kan rustig en mooi rond buigen. Zo zat het op mijn vorige vleugel (koopkist) ook. en dat werkte perfect tot ik de vleugel een keer een putje in moeder aarde liet graven ...Ziet er strak uit Dirk.
Heb je nog iets van kevlar meegelamineerd als scharnier?
En een versteviging voor de werppen?
In de vleugel die ik nu aan het bouwen ben heb ik aan beide kanten van de werppen ook een stukje koolstofstrip (restjes van de liggers) dwars op het vleugelopp in het schuim gedaan. Of dit echt noodzakelijk is weet ik niet, maar voor die 0,5 gram geeft het mij wat extra zekerheid...
Ik zelf gebruik koolstof strips van DPP als ligger. 4x0.6mm. Op de methode die Loet heel mooi beschreven heeft op z'n site.
Groet,
Patrick
Dirk, aan jouw posting was niet op te maken dat het om een DLG ging. Ik verbaasde mij er dan ook over dat Patrick zich afvroeg waar de werpstift kwam. Nu blijkt dat het wel over een DLG gaat. Leuk!@Wubbe: ??? Sinds wanneer is een DLG geen zwever? En zou hij dus niet thuis horen op dit forum?![]()
Ik kreeg het bakpapier, waarmee ik de strook glas voor op de neuslijst overzet op het schuim, niet los zonder dat ik het hele glas weer lostrok of het bakpapier scheurde. Ben een uur aan het klooien geweest. Waarom het nu niet ging, terwijl het bij de eerste vleugel zonder problemen lukte ...
Vanavond nieuwe poging.
Zo hoop ik de laatste irritatie tijdens gebruik van deze heerlijke zwever weg te hebben genomen.
Hoe hij vloog kan ik moeilijk echt goed beoordelen, want hij is alweer overleden. Hoe, dat weet ik. Hoe dat kan weet ik nog steeds niet. @#$%@!!!Prettige vakantie Dirk.
Je zit nu op je vakantie-adres, maar kun je misschien nog iets meer melden over de 1-na-laatste post en je laatste . . En hoe vliegt ie? Ben nieuwsgierig, vandaar.
Bon vacance!
Groet,
Jacob Bos
Zulke geintjes maken wel dat ik een reserve Supra wil.
1e poging was ook roeren omlaag, maar ik had te weinig servo-beweging die kant op. Ik had nl. vroeger (de romp is al weer een jaar of 6 oud) al mechanisch wat rolroer differentiatie ingebouwd door de servo-armpjes één tandje versprongen te monteren. Uiteraard waren de stuurstangen en ruderhorntjes daarop aangepast. Dat aanpassen is een flinke klus die ik zeker niet op de camping voor elkaar ging krijgen (en ook thuis is het nog zoveel werk dat ik daar nog niet 123 voor zou kiezen).Dirk, waarom doe je de rolroeren omhoog om te remmen? Alle DLG's die ik totnutoe gezien heb doen de rolroeren omlaag (tot een graad of 60) om te remmen. Werkt prima, geen rare overtrekneigingen en je houdt (iets beperkte) rolroerbesturing.
Best kans dat ik bij de volgende vleugel zorg dat zowel remklep naar beneden, als naar boven bruikbaar wordt. Ik zal dan eens kijken welke ik prefereer.
Gr. Dirk.
Niet mee eens.Niet het wiel opnieuw willen uitvinden
Kleppen maximaal omlaag om binnen te komen. Mixen met een portie down en eventuele differentiatie uitschakelen zodat ook je ailerons nog normaal funktioneren ......
Veel stabieler en beter stuurbaar krijg je het niet !