Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Je weet dat ik 2-3 maanden terug een 2e hands SSL heb gekocht met ook een elektro-romp.De accu wordt gekker. Ik hoopte dat er een 3s2200 in paste maar dat gaat niet.
Ik heb net eens zitten passen en meten. Het wordt vreselijk krap. Motortje van 28mm gaat net. Moet wel een binnenloper zijn. Als het ongeveer 10 m/s stijgen geeft is het voldoende. Achter de motor is voldoende plaats voor een regelaar. Die Sunrise zou kunnen Gerben. Of die 20 gram extra een probleem is weet ik niet.
De accu wordt gekker. Ik hoopte dat er een 3s2200 in paste maar dat gaat niet.
Het is maar goed dat er niet nog een "/" tussen "passen" en "slaan" staat.en dan maar eens aan het tekenen/passen slaan.
idd, dat is ook een idee. Ik zat zelf al te denken aan 2x2s achter elkaar, waar Rick ook mee kwam.
Het is wel een apart idee te gaan vliegen met minder capaciteit in de aandrijving + ontvangeraccu dan dat ik nu alleen al in de ontvangeraccu heb zitten....
Logische vraag: Waarom bouw je geen Electro romp voor de Supra (of doe je dat al)?Bovendien heb ik de rest van de onderdelen al liggen.
Grotere capaciteiten houden onder belasting beter en langer hun spanning vast, en geven dus ook constant hogere stromen. Ik kan me voorstellen dat als je een grotere capaciteit gebruikt je daar in je prop keuze rekening mee moet houden. Er zit natuurlijk een héél klein motortje in.(ik snap niet waarom ze een maximum aan accu capaciteit noemen in onderstaande link. Dat moet ik toch lekker zelf weten?!??)
1) 3S 1500. Bijvoorbeeld de:
Turnigy nano-tech 1600mah 3S 25~50C Lipo Pack
Met een breedte van 18mm en hoogte van 34mm past dat best goed.
2) 2x 2s. Twee pakketjes van deze:
Turnigy nano-tech 1600mah 2S 25~50C Lipo Pack
.....
Verder heb ik nog gezocht op ronde Lipo's. Dát zou ideaal zijn, gezien vanuit de romp vorm! maar helaas kom ik niet echt iets tegen waarvan ik denk: dát is dè oplossing.