YESS!!
Van de week kwam de bestelling van Reisenauer binnen. Wat een mooie aandrijving! Het is voor het eerst dat ik zo'n vertraging in mijn handen heb, en ik ben onder de indruk.
Nu de onderdelen allemaal binnen zijn heb ik nogmaals gecontroleerd of dat het werkelijk zo is dat niet (of hooguit nauwelijks) lood nodig is om op het correcte zwaartepunt te komen. Dat blijkt gelukkig zo te zijn!
Dan de puzzel: hoe krijg ik alles, met schuifneus (!) functioneel op z'n plek.
Van de nosecone de punt afgezaagd. Het 29mm motorschot omwikkeld met glas rovings om de diameter te vergroten. Daarmee laat zich de ovale neus netjes rond drukken zodat deze netjes aansluit op de 32mm spinner. (wat een mooi klapprop setje trouwens, zo met die versprongen brug, carbon spinner en slanke carbon RF 16"*8.5" klapprop!)
De motor met vertraging past prima in de nosecone.
Echter, het voorste rompdeel zit voor de motor in de weg. Dit voorste deel zorgt echter ook dat de nosecone strak op zijn plek blijft zitten.
Toch heb ik dat deel weggeslepen, zodat de romp 10mm voor de motor eindigt.
De nosecone is nu vrij op en neer te bewegen.
Dat is op te lossen door op de nosecone een rand glasrovings aan te brengen, binnen vandaan.
Dit gaat de opstelling worden, een schetjse:
Rood is de afgekorte romp, blauw de rest.
De regelaar komt ook in de nosecone, gemonteerd op een strip met wat afstandhouders. De kabels van de buitenloper kunnen ook met glasvezel tape aan de strip vast gezet worden zodat ze niet door de motor afgesleten worden.
Voor de accu en onder de regelaar is zat ruimte voor de kabels en stekkers. Eventueel een logger of een vario kan er wellicht ook bij.
Bovendien moet er ergens ook een dingetje komen die de nosecone vast zet.
Het aanbrengen van de glasrovings is een beetje pielig, maar gaat wel. Eerst de romp overtrekken met huishoud folie, en een latje tussen de wanden om wat spanning er op te zetten. De rovings zijn alleen aan te brengen als het motorschotje weg is. Dan is de romp nog netjes ovaal. Als het motorschotje wordt aangebracht word de nosecone rond en breder, en de romp moet mee. Dáár is dat latje voor.
Als de nosecone voorzichtig over het rompdeel is geschoven, zonder het plastic te beschadigen, moet deze met een lat stevig de goede kant op gezekerd zitten. De spanning in de lat trekt de nosecone de goede richting op.
Zit alles op z'n plek, dan het losse motorschot uit de nosecone halen en dan kun je de rovings door het volgende gat naar binnen wriemelen:
Ik hoop dat het zo gaat lukken.