Ik heb nu een ander probleem, als mijn Assan module in de MX22 Graupner zender klik dan werk de module wel en dan weer niet, als ik de module beweeg dan heb ik wel en dan weer geen ontvangst en ja dan zal er wel een los contact zijn maar ik heb alles al tig keer na gekeken en kan niks vinden.
Zijn er mensen die de losse module gebruiken die dit ook is overkomen en daar een oplossing voor hebben, of zal het een kliko module worden.
Volgens mij heb ik zelfde probleem gehad:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
piccolopup
Op mijn FF-9 heb ik een losse antenne aangesloten op de Assan module.
Nu ben ik even aan het pielen met mijn zender en deze ligt plat op tafel en steunt daarbij op de aansluit stekker achter in de module, deze drukt daarbij ± 1 á 2 mm in de module, na het inschakelen van de zender maakt hij geen verbinding met de ontvanger, na een poosje begint de blauwe led op de zender te knipperen, ditzelfde gebeurt ook wanneer ik de stekker met de hand indruk.
Wanneer ik de zender oppak gaat hij branden en heeft gewoon verbinding.
Hebben jullie dit ook?
Ik vlieg natuurlijk niet met de zender op de grond, maar het is wel lekker ,zeker te weten dat je setje vertrouwd is..
Ik heb me zelf maar even "gequote" voor de duidelijkheid!
Ik heb de TX module opengeschroefd, de module bestaat uit 2 printplaatjes, waarvan op de onderste, het vrouwelijke stekkergedeelte voor de zender zit en op de bovenste printplaat zit het goudkleurige gedeelte waar de antenne op geschroefd wordt.
Wat blijkt nu, deze printplaatjes worden eigenlijk nergens door ondersteund, alleen door het vrouwelijke stekker gedeelte van de zender.
En daar zit nu juist het probleem: het goudkleurige antenne-schroef-busje is dus op de bovenste printplaat gesoldeerd met aan de onderkant van dat plaatje een te grote klodder soldeertin, doordat de plaatjes min of meer verend bovenelkaar zitten, raakt de bovenste plaat het stekkergedeelte wat op de onderste plaat zit, precies op een aansluiting van die stekker.
Ik zal nu proberen die klodder wat weg te vijlen o.i.d..
Of misschien met een stukje isolatietape de stekker af te dekken.
Ik zal proberen om vanmiddag een foto te plaatsen voor meer duidelijkheid.
Kijk even terug in dit draadje..........