De grootste fout die je gemaakt hebt.

Extra lijm geeft niet meer sterkte, alleen maar meer gewicht.
Wie heeft je toetstel gecontroleerd op foutjes voor je ging vliegen?

Ik! En ik ben een n00b ;)

Maar wat ik had moeten doen was een carbon staafje op het hoogte roer lijmen voor versteviging en dat heb ik niet gedaan.

Zoek deskundige hulp voor starten en landen :)

Verstevigen met crashen in het achterhoofd is niet de bedoeling, een vliegtuig wordt ontworpen om te vliegen. Extra verstevigen geeft alleen maar meer gewicht waardoor start-, landings- en overtrek-snelheid alleen maar hoger worden.

Neeeee Ron, in dit deel moeten de mensen juist fouten maken, niet helpen om het goed te doen, dat doen we in de andere topics als "Wie kan mij helpen, ik ben gecrashed" (daar waren ze al achter) :rolling: :rolling:

Zoek deskundige hulp voor starten en landen :)

Verstevigen met crashen in het achterhoofd is niet de bedoeling, een vliegtuig wordt ontworpen om te vliegen. Extra verstevigen geeft alleen maar meer gewicht waardoor start-, landings- en overtrek-snelheid alleen maar hoger worden.

Mja, daar heb je wel gelijk in, maar chinengels ontcijferen en vage plaatjes erbij blijft lastig, totdat je er achterkomt wat er nou eigenlijk precies bedoelt werd :)

Maargoed, het bouwen vindt ik stiekem toch hel leukste dus ik kan er wel mee leven.

De mooiste 2 tot nu toe:

"Apply one thin rope" en
"This is a toy, do nu use to children, only for model"

ik ging gister vliegen met de EZ en toen heb ik de prop. door mn vingers gehad!!!
auwauwauw.
de prop heeft tot ongeveer het bot geslagen erg diep dus en een stukje vinger eraf gesneden.
de dokter zij dat het ongeveer 2 weken moet herstellen.
tis gelukkig mn linker hand mn duim dus ik kan nog wel gas geven en sturen met mn gezonde hand.
tis gelukkig nog redelijk goed afgelopen maar wel een stomme fout.
ik zat gewoon een beetje te gassen en toen schoot hij op eens in mn vinger:(:(:(:(

Tjah, ook electro is niet geheel ongevaarlijk....... (misschien wel gevaarlijker omdat ze altijd op "scherp" staan)

Wees blij dat het 'maar' een easystar was, en niet 1000Watt aan vermogen :shock:

Ik moet er niet aan denken wat er gebeurt met mijn vinger als ik hem in de prop van mijn Decathlon op 6S steek. Bye bye finger... :nooo:

Tjah, ook electro is niet geheel ongevaarlijk....... (misschien wel gevaarlijker omdat ze altijd op "scherp" staan)

Helemaal waar. even per ongeluk tegen de gasknuppel stoten, en je model gaat full-power je hobbykamer verkennen. Niet iets waar je graag bij aanwezig bent, alhoewel dat meestal wel zo is :mrgreen:

Helemaal waar. even per ongeluk tegen de gasknuppel stoten, en je model gaat full-power je hobbykamer verkennen. Niet iets waar je graag bij aanwezig bent, alhoewel dat meestal wel zo is :mrgreen:
daarom moet je ook alleen maar regelaars kopen met slow start.
ik heb het ook zo op de harde manier geleerd en mn 400 euro kostende scherm kapot gemaakt

Een slowstart die 'slow' genoeg is om dit te ondervangen, is te traag in de lucht.

Ik heb het hier op het forum al tiental keer aangegeven, vastzetten/blokkeren die handel, zowel elektro- als brandstof. Als het kalf gewaarschuwd is, dempt men de put.

ik ging gister vliegen met de EZ en toen heb ik de prop. door mn vingers gehad!!!
auwauwauw.
de prop heeft tot ongeveer het bot geslagen erg diep dus en een stukje vinger eraf gesneden.
de dokter zij dat het ongeveer 2 weken moet herstellen.
tis gelukkig mn linker hand mn duim dus ik kan nog wel gas geven en sturen met mn gezonde hand.
tis gelukkig nog redelijk goed afgelopen maar wel een stomme fout.
ik zat gewoon een beetje te gassen en toen schoot hij op eens in mn vinger:(:(:(:(

ken dat verhaal

had mn easystar vast, zet hem aan niet eraan denkende dat mijn gas op reverse stond,,, dus de motor begon vol te draaien met mn vinger erin :lol:
helukkit al weer een tijdje geleden,, maar blijft en gevoelige plek bij dat litteken, vooral als er met die vinger ook nog eens sld's gooi ;)

daarom moet je ook alleen maar regelaars kopen met slow start.

Dat is alleen bij een bleriot/slowmo géén nadeel, bij andere toestellen heb je het gasrespons toch best wel nodig.

Een beter idee is om de zender zo in te mixen dat met een bepaalde schakelaar het gas kanaal altijd op 0% staat, soort van throttle-cut.
Electro's zijn absoluut gevaarlijker dan brandstof als je niet op let.

grt

maar wat dacht je van het starten van een brandstof? dat is ook best wel gevaarlijk alsie terugslaat.
zeker als je net een nieuwe prop. op je vliegtuig hebt.

Back