Japio, helaas, vakantie voorbij
Maar wel weer wat kunnen prutsen. Heb me maar eens bezig gehouden met wat kleiner werk. Accu's en kabelbomen daarvoor liggen op hun plek. Binnenkort de servo-kabels solderen, en dan kunnen alle platen met electronica dr in. (pre-fab he
Vandaag dus maar eens naar de voorste cockpit gekeken. Zoals de meesten wel weten, is het onderdeel dat over 't voorste instrumentenpaneel komt te kort. Had geen zin om een compleet nieuw onderdeel te maken, dus maar een plankie gemaakt wat 't gat afdekt. Moet 't nog zwart (mat) spuiten, maar zover ben ik in elk geval:
Plaatje op zn plek, je ziet duidelijk hoeveel plek dr open was:
Als ik de orginele overkapping tegen de cockpit-rand laat komen:
dan past dit zo precies:
Ik zeg: daar doe ik 't voor!
Voor Ron en Peterjan, mocht je dezelfde oplossing willen gebruiken, ik heb even 'n foto gemaakt van mn nieuwe onderdeel, scheelt je een hoop schuren, passen en meten :
Heb ook weer eens nagedacht over de turbine-mount. Denk dat 't wel goed gaat komen, maar voordat ik de smoke-tanks en lucht-tanks ga inbouwen, wil ik eerst de turbine op zn plek hebben, dan heb ik een beter gevoel van de ruimte die ik nog over heb voor de onderdelen.
Nu dus vooral wachten op mn nieuwe vleugel, en de nieuwe pijp.
Mn eerste planning was dat 'ie rond maart vliegklaar moest zijn, dan zou 't weer ook weer wat beter moeten zijn. Denk wel dat 't gaat lukken
Hans