De HK500 (hobbycity Trex500 cloon)

Bedankt claude deze had ik gemist ,ik kijk elke dag uit naar de postbode ,maar volgens heeft hij last van snail-mail maar goed alles komt wel in orde ,er komen in iedergeval 2 ,500 aan met de motor die HC zelf aanbeveeld ,servo's moet ik nog kiezen en de rest is er al , wat de rest betreft heren jullie moeten niet zo zeuren ,tuurlijk is de er een prijs/kwaliteit verhouding maar voor deze prijs kan ook ik een helicopter vliegen ,maar hoef er geen wedstrijden mee te winnen ,maar wel in elk draadje duikt er iemand op die meesmuilend loopt te zeuren dat het niets is ,waarschijnlijk zijn dat de mensen die allign hebben gekocht en nu na een heleboel extra investeringen door hebben dat het ook goedkoper had gekund ,en verder kunnen zij hun allign spullen niet meer kwijt ,maar goed dank zij degoedkope HC spullen kan ik met een beperkt budget ook heli vliegen ,en dat is mijn punt so keep it up HC

Bedankt claude deze had ik gemist ,ik kijk elke dag uit naar de postbode ,maar volgens heeft hij last van snail-mail maar goed alles komt wel in orde ,er komen in iedergeval 2 ,500 aan met de motor die HC zelf aanbeveeld ,servo's moet ik nog kiezen en de rest is er al , wat de rest betreft heren jullie moeten niet zo zeuren ,tuurlijk is de er een prijs/kwaliteit verhouding maar voor deze prijs kan ook ik een helicopter vliegen ,maar hoef er geen wedstrijden mee te winnen ,maar wel in elk draadje duikt er iemand op die meesmuilend loopt te zeuren dat het niets is ,waarschijnlijk zijn dat de mensen die allign hebben gekocht en nu na een heleboel extra investeringen door hebben dat het ook goedkoper had gekund ,en verder kunnen zij hun allign spullen niet meer kwijt ,maar goed dank zij degoedkope HC spullen kan ik met een beperkt budget ook heli vliegen ,en dat is mijn punt so keep it up HC

Een eerlijke Opinie!
Zo geeft iedereen zijn ding.

Cees,

Kijk voordat je dat ding de lucht in gaat jagen even goed alle forum berichten bij HK door, ook die van RCGroups, HeliFreak etc :pc:
Er zijn een aantal issues met deze HK-T500 heli die je eerst even moet weten c.q aanpassen voordat je gas gaat geven.
Blijf wel in gedachte houden dat je voor deze prijs niet het topmateriaal kan verwachten, ik heb dat zelf al kunnen zien bij de HK-450. Deze aangeschaft voor in een Airwolf romp maar er zaten een aantal zaken op en aan die nagenoeg direct vervangen konden worden voor betere kwaliteit. Dit puur uit veiligheidsoogpunt.
Ga er dus maar van uit dat dit bij deze HK-T500 niet anders zal zijn.
Zoals je zelf al aangeeft, wedstrijden winnen niet nodig, maar ik denk wel dat het belangrijk is dat je de veiligheid niet uit het oog verliest, ook voor eventuele omstanders.
Het is allemaal leuk en aardig dat er een hoop immitatie materiaal op de markt verschijnt maar om de prijs daarbij interesant te houden zal ergens op worden bezuinigd en dat zijn vaak de materiaal kwaliteiten.

Oja....ik heb geen Align heli's en baal ook niet dat er goedkoper materiaal verkrijgbaar is. Het is alleen zaak dat je weet waar de grens van veilig heli vliegen ligt en dat lukt ook met een beperkt budget zonder HK ;)

John

Bedankt voor de reactie's heren ,zo te zien valt het allemaal erg mee ,ik zelf had gedacht dat er meer reactie's zouden komen (of zou in het artikel een stukje waarheid zitten ??)
Jean claude ik wil niet zeggen dat de trex 500 een slechte machiene is ,dat is hij in iedergeval absoluut niet en ook JohnA uiteraard is er een prijs/kwaliteit verhaal als je de allign koopt zitten er al cnc gemaakte onderdelen in terwijl bij de HK500 alles van plastic is daar zit in ieder geval al een belangrijke prijsverschil ,als je al die kosten bij elkaar optelt zal het verschil al een stuk kleiner zijn tussen de HK500 en de trex500 ,alleen heb je dan al een aantal vlieguren er op zitten en kan je voor jezelf en anderen de extra uitgaven verantwoorden ,verder is de veiligheid bij elke modelbouwer een issue ,elk (plastic en hout) vliegend voorwerp is een potentieel dodelijk voorwerp ,dat is de hoofd reden dat iedereen zegt "word lid van een club" bij helicopters is dat nog dringender omdat er geen enkele stabiliteit is ,dat is ook de reden dat het zo moeilijk vliegen is ,vliegtuigen hebben deze problemen in aanmerkelijke mindere maten.

Het meeste gevaar schuilt wel dat er een helicopter wordt gekocht door iemand met het idee we gaan vliegen op het schoolplein,zonder enige begeleiding en dan maakt het niet uit of het een firefox 100 een lama of wat dan ook is een ongeluk zit in een klein hoekje en eventueel letsel neem je je leven lang mee.

Verder begin ik nu te lijken op een ouwezeur met het beruchte vingertje ik wil alleen dit nog kwijt het lezen van de op en aanmerking over het model is eigenlijk verplichte kost voor elke modelbouwer JohnA al was het alleen maar om op de hoogte te blijven van de uitbreidingen en mogelijkheden voor het model en uiteraard de zwakheden ervan ,de door jou aangehaalde forums zijn eigenlijk verplichte kost voor elke modelbouwer ,want alleen op die manier blijf je op de hoogte.

Alle maal verder een prettige vliegdag gewenst en de Groentens cees dorst

Cees.................het laatste wat jij bent is een ouwe zeur!
Enne............je lijkt er in de verste verte niet eens op.
De zaken zoals jij het neerzet in dit Topic halen echt kant en wal.
Ze zeggen wel eens:zoveel mensen zoveel meningen.
Op zich niets mis met die stelling , ware het niet dat er soms wel eens gasten lang komen waaien op dit Forum met een mening die meer lijkt op een 'slecht afgestelde helikopter' dan op de echte waarheid.
Vraag me dan ook soms af waar mensen 'hun' waarheid vandaan halen.
Ik baseer dit op het feit dat ik wel eens geschreven stukken lees in Topics, waarbij personen zaken beweren die echt onjuist zijn.
Is het dan onkunde, eigenwijsheid of domheid?
Gelukkig loop ik ondanks de slechts 4 jaar in deze hobby zijnde wel lang genoeg mee om appels van peren te kunnen onderscheiden.
Helaas wordt dat voor de beginnende modelbouw piloot wat lastiger om dan zulke goed bedoelde adviezen te kunnen onderscheiden van wat juist is en niet zonder kennis van zaken te hebben.
Gelukkig zijn er dan ook nog gasten zoals jij die hun ongezouten objectieve mening kunnen geven, die gelukkig wel kant en wal raken.
Vr Gr E

Jean claude ik wil niet zeggen dat de trex 500 een slechte machiene is ,dat is hij in iedergeval absoluut niet en ook JohnA uiteraard is er een prijs/kwaliteit verhaal als je de allign koopt zitten er al cnc gemaakte onderdelen in terwijl bij de HK500 alles van plastic is daar zit in ieder geval al een belangrijke prijsverschil ,als je al die kosten bij elkaar optelt zal het verschil al een stuk kleiner zijn tussen de HK500 en de trex500 ,alleen heb je dan al een aantal vlieguren er op zitten en kan je voor jezelf en anderen de extra uitgaven verantwoorden ,verder is de veiligheid bij elke modelbouwer een issue ,elk (plastic en hout) vliegend voorwerp is een potentieel dodelijk voorwerp ,dat is de hoofd reden dat iedereen zegt "word lid van een club" bij helicopters is dat nog dringender omdat er geen enkele stabiliteit is ,dat is ook de reden dat het zo moeilijk vliegen is ,vliegtuigen hebben deze problemen in aanmerkelijke mindere maten.

Hoi,

Laat de Jean maar vallen...
Het is gewoon Claude, straks krijgt men hier nog een verkeerd idee :D

Ik wens U véél sucses met de HK
En inderdaad het Forum van HK en Helifreak nalezen.
De Heli vraagt wat (kleine) upgrades om veilig de lucht in
te kunnen.

HK-500, $55 Trex 500 Clone - HeliFreak

HobbyKing Forums - Hobbyking to realese new swashplate on the HK-T500

Groeten, Claude

Laatst bewerkt:
K heb ook een HK 500 besteld,met de typhoon 500 motor.
Ben erg benieuwd hoe deze gaat vliegen :-)

De motor is niet op voorraad,maar hopelijk duurt dat niet al te lang...

Groeten,
Marcel

Okee jongens even een update ,de spullen zijn er nog steeds niet ,je raad het waarschijnlijk al ,de snail-mail is ge updated tot super snail-mail ,of te wel de TNT vind het nodig om te gaan zeuren ,afgelopen zaterdag een brief van ze gekregen en direkt gereageerd en zijn we bijna een week verder en nog steeds niets ,de servo's zijn in iedergeval er al wel maar ja we wachten maar geduldig tot meneer van de TNT de boel netjes naar mij verzendt ,begin daar inmiddels immuum voor te worden tenslotte 1 op 5 vind ik een goede scoren we zullen maar denken dat er daar ook gewerkt word en een hoop met vacantie zijn ,zodra de spullen arriveren hou ik jullie op de hoogte met wat foto werk ,kan ik ook de camera weer eens gebruiken ,laat even weten als de anderen de spullen al binnen hebben en wat ze ervan vinden Groentens en houd de boel vliegend Cees

Ik kreeg die brief ook afgelopen zaterdag :)

Blijkbaar hebben we dezelfde zending, toch verwacht hem wel vandaag of morgen.

Gbaby heeft de zijne al een paar weken binnen .
Volgens dat hij mij vertelde is de kwaliteit zelf een stuk minder dan zijn Tarot , waarbij vergeleken de Tarot heel goed is en bijna hetzelfde als Align .
Sommige part zien er zelf wat crappie uit ! Hij had de Hd 450 ook gekocht en die vond ie zelf beter dan die 500 .
Nuja wat wil je voor die prijs . Ze zijn misschien ook gemaakt door kinderslaafjes.. en wij dan zeuren over de prijs !!!???:(

Ik denk het ook rhelie ,maar vandaag denk ik niet meer ,anders had ik hem al gehad ,de pakketpost komt bij ons tussen 11 en 12 uur Groenten cees

Steloe @ Tja zoals ik al in eerdere post aangaf het is geen geld wat je ervoor moet betalen ,maar de term "crappie" ken ik niet ,allewaar is naar zijn geld dus kan het alleen maar meevallen ,als je de minderen kwaliteit niet zint dan moet je maar een allign kopen vind ik ,maar voor mij is dat in iedergeval te duur dus vandaar dat ik voor deze ga ,en uiteraard verschillen wij allemaal van mening met elkaar ,en als er echt iets slecht is dan is het een kwestie de echte spare-parts van allign bestellen en lekker upgraden dat is tenslotte ook wat de jongens doen die een allign hebben gekocht ,alleen onze basis set is wat goedkoper waardoor ik een hoop geldt kan gebruiken voor wat wel belangrijk is nl. mijn gezin.

Iedereen veel vliegplezier gewenst de Groentens cees dorst

Als hij dezelfde kwaliteit heeft als de hk 450 ben ik dik tevreden, onderdeeltjes haal ik gewoon bij Q om de hoek, wel van allign dan ;)

Ik denk het ook rhelie ,maar vandaag denk ik niet meer ,anders had ik hem al gehad ,de pakketpost komt bij ons tussen 11 en 12 uur Groenten cees

Steloe @ Tja zoals ik al in eerdere post aangaf het is geen geld wat je ervoor moet betalen ,maar de term "crappie" ken ik niet ,allewaar is naar zijn geld dus kan het alleen maar meevallen ,als je de minderen kwaliteit niet zint dan moet je maar een allign kopen vind ik ,maar voor mij is dat in iedergeval te duur dus vandaar dat ik voor deze ga ,en uiteraard verschillen wij allemaal van mening met elkaar ,en als er echt iets slecht is dan is het een kwestie de echte spare-parts van allign bestellen en lekker upgraden dat is tenslotte ook wat de jongens doen die een allign hebben gekocht ,alleen onze basis set is wat goedkoper waardoor ik een hoop geldt kan gebruiken voor wat wel belangrijk is nl. mijn gezin.

Iedereen veel vliegplezier gewenst de Groentens cees dorst

Crappie is Amerikaans engels voor gammel/mindere kwaliteit, taalerfenissen van Internet...
Je redenen om voor deze heli te gaan kan ik waarderen, en de kwaliteit zal best meevallen.
Ben wel heel erg benieuwd wat je ervan vind!

Jij ook veel vliegplezier.

@Marcel
Hey...
Wanneer is de maiden :)

Grt,
Eric

Back