Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Wanneer kunnen we hem bewonderen op ons veld in schipperskerk?
The highest SPEC HK Heli, the CMT is all metal, all carbon and allll good!
You cant upgrade this bad boy, its already upgraded to the maximum!
Much bigger than its smaller 450 brother, the 500CMT is an exciting helicopter to see in action and even more exciting to fly. Its 2024 alloy head ensures
hard core 3D pilots wont be dissapointed in the performance and the beautifully painted cowl and Titanium anodized components make this a visually
stunning helicopter with performance to back it up!
Carbon Fiber main frame, CF horizontal & vertical fins also full metal tail unit makes this heli perfect for Pros!
All parts are 100% compatible with T-Rex 500
Included are main and tail blades & Carbon Fiber boom supports.
Click here for parts and upgrades.
We guarantee you wont find a better priced heli of this quality anywhere!
Features.
Light weight design provides awesome flight performance and extreme 3D capability.
Rotor head/tail with thrust bearings.
Direct-to-swash CCPM linkage.
Center of gravity of battery tray designed close to the rotor head.
High efficiency belt driven metal tail.
Fully driven tail auto rotation system.
Tail servo boom mount.
Carbon Fibre Main Frame and boom support rods.
Specification.
Length: 840mm
Height: 310mm
Main rotor diameter: 970mm
Tail rotor diameter: 200mm
Motor pinion gear: 13T
Main drive gear: 162T
Tail drive gear: 31T
Drive gear ratio: 1:12.46:4.68
Weight(without power system): 1370g
Flying weight: Approx 1700g
Required items.
Brushless Outrunner Motor
Servos : See linked items below.
Radio Gear : Gyro/Rx
ESC : 80A or greater.
Battery: 2 x 2200mAh 3S 20C or greater.
Hoi,
Ik heb even een paar vraagjes.
In de T-rex handleiding staat de de balllink kopjes die op de hevels komen geborgd worden met een moertje aan de achterzijde. Nu zijn de boutjes van HK daar te kort voor.
Nu heb ik ze strak in het heveltje gedraaid met wat lijm en ze zitten naar mijn idee toch goed vast. Kan dit kwaad of doen er meer dit zo.
2e vraag: Ze geven voor de hevels 16 a 16,5mm op. Nu heb ik de hitec hevels gebruikt en kom op iets van 15mm uit. De stuurstangetjes staan zo goed als verticaal. Gaat dit problemen geven. Van mij hoeven de uitslagen niet zo heel groot te zijn dus in dat geval zit het mij best tenzij je problemen krijgt met de swash.
3e vraag: De accu moet vrij ver naar onderen (zeg 2cm vanaf bovenkant) 6s3000 20c anders past de kap er niet op. Nu hangt hij nog vrij recht maar de motor zit er nog niet in. Is dit normaal of is de accu gewoon te groot.
4e vraag: Er staat niet precies hoe de swash moet staan als de bladen op 0 graden staan. Ik neem aan zo dicht bij in het midden mogelijk op de as?
5e vraag: Er staat heckrotor in het midden (beide kanten gelijke afstand op de as) en heveltje verticaal. Dat heb ik gedaan maar het heveltje aan de rotorkant staat dan niet op 90 graden. Klopt dit? Kan dat overigens niet stellen.
Gr. Dennis
Verbeteringen op bruteforce:
4: Afstelling kop en links ten alle tijden 0 graden op midstick in idle up(of 50 procent in de pitch curve) , de -2 moet je dan inregelen op de zender, dus dan ipv 0-25-50-75-100, moet je dan 40-45-50-75-100, zodat je onderin gewoon minder bereik hebt, anders kloppen de verhoudingen namelijk niet!
5: Zorgen dat de tail pitch slider in het midden van de staartrotor as staat, dan zit je zowel met een HH gyro, als een rate gyro altijd goed, beste is om de link zo af te stellen dat hij in rate mode, zonder trims niet wegdraait, dan heeft de headlock functie het ook makkelijker. rudder mix met een gyro absoluut uitzetten!!!