De HK500 (hobbycity Trex500 cloon)

Kan zeer goed hoor. Mijn logo 10 vliegt op 4s 5000 mAh en die is nog een slagje groter met 2100g.

ok dan!
'wordt zo'n heli best interessant, want ik heb op 5S een 4250 mah Hyperion, 4800 mah Hyperion en een 4100 mah Hextronik...

wat voor KV moet ik aan denken voor de motor in zo'n geval?
waarschijnlijk wel een flinke regelaar omdat de amps omhoog gaan?
 
Logo 10 vliegt met een Plettenberg 20-10 en die is (nog even nakijken) 1100kv. Als regelaar een 55A Jazz. Vliegtijd is dan 8 min op 1700 toeren.

Een t-rex 500 formaat is net iets kleiner dus dat zou prima moeten werken.
 
accu's met een grotere capaciteit dan 3200mah zullen moeilijk tot helemaal niet in een Trex 500 gaan.

standaard worden ook 5s op de 500 gebruikt maar dan in 2600 of 3000 of 3200mah.
ikzelf vlieg nu op 6s 3000mah en ik heb de batterij tray moeten verlagen anders ging de canopy er maar moeilijk op.
 
Ik vlieg soms met 5S-3300 mAh in de Trex-500
Werkt prima.
Voor een goede balans moet de Lipo iets lager op
de batterij-tray.
Canopy past prima maar veel plaats is er niet meer over.
Een leuke verbetering zijn de nieuwe canopy's van Fusuno
Hoef je niets te verlagen (meer Lipo plaats)
 
Laatst bewerkt:
Ik vlieg soms met 5S-3300 mAh in de Trex-500
Werkt prima.
Voor een goede balans moet de Lipo iets lager op
de batterij-tray.
Canopy past prima maar veel plaats is er niet meer over.
Een leuke verbetering zijn de nieuwe canopy's van Fusuno
Hoef je niets te verlegen (meer Lipo plaats)

Ik ben bang dat je dan met 5S in de range van 4100 tot 4800 mah toch naar een andere heli moet uitkijken.
Bij een Raptor 550 zit de batterytray onderop; misschien is dat dan een betere keuze.

Ik zal er wel een apart draadje voor starten, want nu ga ik een beetje off-topic...
 
Hk500gt

Ik heb even een vraag,

Mijn heli is binnen gekomen en zag een paar koperen ringen. tijdens de montage heb ik ze niet hoeven gebruiken als ik de manual van Trex 500/Copterx 500 na leef. Nu vermoed ik dat zij aan weerzijde van de mainlagerblok moeten komen. Dus tussen de maingear en lagerblok en bovenop, lagerblok en steunring ( Collar ).

Ik vermoed dat de dikste onder moet zitten en de dunnen boven.
Moet ik die dan aanbrengen of kan ik het zo laten zitten.

Ook ben ik z'on ringetje tegen gekomen op de Tail drive gear shaft, en die staat ook niet in de beschrijving ( zat al gemonteerd en heb ik laten zitten.)

Graag advies.

Rob
 
Geweldig rhelie heb de mijne vanmiddag van het postkantoor gehaald ,en nu wachten op de rest servo(dezelfde die HC adviseerde) en de regelaar de ,gyro van assan besteld de GY401 ,en de regelaar is uiteraard uit stock ,dus even wachten ,wat de accu betreft ik gebruik veel 3s2200 mA ,dus ik zet er twee in serie ,maar ik volg je op de voet.

Verder het pakket gecontroleerd en inderdaad lijkt het of je de 450 hebt alleen hij is een stuk groter ,alles gecontroleerd en alles is in orde ,je zal hem eerder dan ik klaar hebben dus ik kijk uit naar je eerste ervaringen Groentes cees dorst
Beste Cees,

Ik heb ook een HK 500GT besteld en deze heeft volgens de Hong Kong post het land op 9 november verlaten richting Nederland. Vervolgens hoor of zie je niets meer. Heb jij enige tips om te achterhalen of het pakket momenteel in behandeling is bij TNT?
Hoe lang heb jij in totaal moeten wachten voordat jij de heli had ontvangen?

Ik hoor graag van je.

Met vriendelijke groet,

Han van Beek
 
Sorry han dat ik zolaat reageer han ,bij mij is alles binnen gekomen bijna na 4 wkn dat hij verzonden is inmiddels vliegt hij geheel naar behoren uiteraard na de nodige mods ,het pakket dat ik vanochtend kreeg was op de derde verzonden dus de jouwe verwacht ik denk ik rond deze tijd ,het zou me niet verbazen als je nu naar al dat moois zit te kijken.
Groeten cees
 
Wachten...

Hallo,

Sinds 18 november (13e verzonden) is de douane mijn geduld aan het beproeven. Wat is aan te raden? Wachten of bellen?

Wacht op mijn lipo's voor de HK500 en heb meteen een 500GT erbij besteld. Tis mijn eerste heli en ga vliegen met 5S3000.

Las ergens dat de tail geen druklagers heeft en dat de heli niet te vliegen is daardoor. Wordt de tailpitch dan zo stroef door de middelpuntvliedende kracht?? Wie heeft er inmiddels ervaring mee?

Overigens heb ik ook zo'n swashplate die aanloopt. Is de replacement die men aanbiedt ook van kunststof?

Gr. Luc
 
De niewe swash is ook gewoon van plastic, even een mailtje sturen en je krijgt hem. Jij kunt het best gewoon de kop van de GT erop zetten, de rest kun je zo laten. Er is niks mis met de tail, als je twijfelt kun je daar ook de GT versie gebruiken.
 
Sorry han dat ik zolaat reageer han ,bij mij is alles binnen gekomen bijna na 4 wkn dat hij verzonden is inmiddels vliegt hij geheel naar behoren uiteraard na de nodige mods ,het pakket dat ik vanochtend kreeg was op de derde verzonden dus de jouwe verwacht ik denk ik rond deze tijd ,het zou me niet verbazen als je nu naar al dat moois zit te kijken.
Groeten cees


Hallo Cees,

Ik heb hem nu ook binnen gekregen, 30 november (na ruim 3 weken). Na betaling van €32 aan BTW en inklaringskosten is hij op zijn bestemming.
Mijn vraag is nu of ik eerst alles moet losdraaien volgens de TREX500 bouwtekening of volstaat dat ik gewoon de boutjes in de rotor kop controleer. De bouwtekening voor TREX500 gaat er van uit dat het een compleet bouwpakket is geloof ik. Deze HK500GT is bijna compleet voorgemonteerd. Graag advies in de opbouw.

Daarnaast wil ik graag weten welke mods je hebt uitgevoerd.
Heb jij overigens een aparte tail servo mounting plate of zijn dit bij jou ook 2 harde plastic ring bevestigingen?
Ik heb ook gelezen dat er problemen zouden zijn met de span ning van de aandrijfriem voor de hekrotor. Heb jij dit ook geconstateerd?

Ik ben een leek op heli gebied en heb alleen nog maar met Coaxen gevlogen en met brandstof vliegtuigen maar ben in voor alle advies over afstellingen etc. etc.

Groet,

Han
 
Laatst bewerkt:
Mijn mods

Niet dat ik een expert ben, maar heb wel intussen ervaring opgedaan met het bouwen. Volg de bouwvideo's van Finless Bob.
De volgende mods heb ik uitgevoerd: (HK500)


  • M3 ringetjes bij elk servo schroefje, M2 trekt zich door plastic heen.
  • Tailboom geaard: het gedeelte wat in het blok geschoven zit: blank en grof maken, blank voor de elektrische geleiding naar het chassis dmv draadje, en grof om evt verschuiving te voorkomen.
  • Borging van schroefdraad: let op dat je geen Loctite gebruikt bij schroefdraad in plastic. Een (héél klein) beetje secondelijm (CA) volstaat.
  • Hoewel de kop redelijk is afgesteld kan het beter. Mbv van een swash level tool afstelling geoptimaliseerd.
Nog geen cm gevolgen...wacht op lipo's. Tevens een HK500GT mee besteld: Betere (en veiligere) alu kop + tailparts en skids zijn beter.

Gr. Luc
 
kijk hier voor heel veel zinnige informatie:

discussie hk500gt

Ik heb hem ook besteld, maar hij gaat helemaal uit elkaar en weer in elkaar.. je komt altijd toch wel een paar dingen tegen en een 500 is toch echt een serieus ding als dat recht op je af komt.
 
Dat heb je helemaal juist kerel!!
Want zelfs een 450 size CP wens je niet in jouw richting zien te komen.Laat staan een 500 size.
Vr GR E
 
Oh my god...da's een hele 8 € :p

Ik heb intussen 2 kameraden met een HK450, en dat is een erg leuk ding voor de belachelijke prijs. Als de 500 in dezelfde buurt komt is dat prima. Maar ik wacht vooral op de 250 die ze aan het fabriceren zijn, leuk tegen de winter...

De laatste tijd heeft de doane iets nieuws bedacht, je krijgt als je pakket belast wordt standaar € 17 inklaringskosten.

Had dus laatst € 3 belasting en dat werd dus € 20,- echt asociaal vind ik dat.
 
Goed link, btc-rc.nl!
Zo kom je nog eens op het idee om te controleren of de tail voorzien is thrust bearings !

The stock tail rotor contains no thrust bearings, which means that the tail rotor will not be movable at ideal head RPMs > 2000 RPMs.

De mijne (HK500) heeft ze dus wel standaard! Joepie. Echter de M2 schroef zat zo goed geborgd (of het schroefje is zo boterzacht) dat ik ze dus heb kapot gedraaid....:(

Uitboren op de draaibank en M2 tappen. ...Of wachten op de HK500GT.

Ook een leuke bezigheid: Helipart waiting...:rolleyes:
 
Sint is geweest!

Sint was goedgezind:
13e besteld, 18e in NL en 4 dec geleverd. Slechts 12,50 kosten en 15 euro tax. :mrgreen: (Schiet me lek: 3x lipo's en een HK500GT voor 140 euro (70%rate))

De GT is echt veel beter gebouwd, volledig metalen kop en tail is ook veel beter gebouwd. Alle bevestigings materialen zijn nu top.

Inmiddels de tail overgezet en heli verder aan het afwerken.

BTW iemand ervaring om deze heli te vliegen met 5S3000? Hoeveel pins is aanbevolen? 14 of 15?
Schijnt dat 'men' de 500 size vliegt met 6S3000.

Gr. Luc
 
Back
Top