De perikelen van WdeW, deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Willy's perikelen zijn gewoon leuk om te volgen.
Zoveel gebeurd er niet meer op het forum, dus we mogen Wil dankbaar zijn dat hij zijn ziel en zaligheid openbaar wil delen.

Ik zeg; vooral doorgaan!

Op mijn pincode na, mogen de lezers alles van mij weten.
En ik blijf zeker schrijven, want dat doe ik graag.
Binnenkort heb ik weer groot nieuws. (vliegleraar verlaat in overspannen toestand het veld :D)
 
Tjonge jonge wat is nu de meerwaarde van een meelezer?
Het is hier niet de Berg waar weeldig wordt gelanterfant.
Bij het actief mee doen, dan doe je nog eens een keer iets.

Ja, doe gezellig allemaal mee. Ik kan nog wel wat extra waarschuwingen voor snelle(re) vliegtuigen gebruiken :D.
 
Je kunt ook je vliegervaringen delen en daar de conclusies op loslaten. Op een toetsenbord tikken leer je geen vliegen van.
In mijn jeugd. Leerde ik Vliegen in elke weersomstandigheden die droog was en rustig ook windkracht 4 . En dat met een Svensson prima en een graupner highfly.
Ja zonder rolroeren dan leer je rudder gebruiken, dat is echt geen overbodig stuuurorgaan zoals een enkeling durft te beweren. En ik heb nog steeds profijt van die lesperiode. Met diezelfde highfly heb ik ook in de eifel gevlogen op de helling. En dan in de voorjaars en najaars vakanties.

Ik bedoel hiermee, je leert niks van een toetsenbord, jje moet knuppeluren maken tot jij het toestel bestuurd en niet achter het toestel aanstuurt. En je landingen ook echt landingen worden ipv gecontroleerde volgas tegen het dek kwakken.
Ga vliegen Enn deel hier je overwinningen en grappen Enn grollen. De mindere diingeen net zo.
 
Je kunt ook je vliegervaringen delen en daar de conclusies op loslaten. Op een toetsenbord tikken leer je geen vliegen van.
In mijn jeugd. Leerde ik Vliegen in elke weersomstandigheden die droog was en rustig ook windkracht 4 . En dat met een Svensson prima en een graupner highfly.
Ja zonder rolroeren dan leer je rudder gebruiken, dat is echt geen overbodig stuuurorgaan zoals een enkeling durft te beweren. En ik heb nog steeds profijt van die lesperiode. Met diezelfde highfly heb ik ook in de eifel gevlogen op de helling. En dan in de voorjaars en najaars vakanties.

Ik bedoel hiermee, je leert niks van een toetsenbord, jje moet knuppeluren maken tot jij het toestel bestuurd en niet achter het toestel aanstuurt. En je landingen ook echt landingen worden ipv gecontroleerde volgas tegen het dek kwakken.
Ga vliegen Enn deel hier je overwinningen en grappen Enn grollen. De mindere diingeen net zo.

Ik spreek toevallig net voor morgen 25 vluchten af met JVE.
 
Ja, doe gezellig allemaal mee. Ik kan nog wel wat extra waarschuwingen voor snelle(re) vliegtuigen gebruiken :D.

Waarschuwingen heb je niet nodig, je moet vooraf wel de omgeving waarschuwen.:D
Dat er mogelijk een ongeleid projectiel door de lucht kan zoeven (reden hoeven we niet te weten) modelvliegpiloot weet het even niet meer.

En mocht je het nog niet weten, niet boven de pits en boven het clubhuisje vliegen.

Oh ja het is handig bij het modelvliegen, dat het kistje bomen, struiken en andere plantjes m.u.v. wat grassprietjes onaangeroerd laat.
Het is ook de bedoeling, dat het fladdertje boven het maaiveld blijft, dus niet de grassprietjes onder bij de wortel gaan kietelen.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reactions: Cnn
Ik bewonder je doorzettingsvermogen.

Zag een post van de week uit 2016 of 2017 daarin melde je dat je jaren bezig was. Bedoel het echt niet kwetsend. Maar vind het wel grappig.

Haal een ding met safe erop. Zet dat op je bind knop en ga vliegen. Als je wat geks wil doen druk je die knop in punt. Een timber ofzo. Vliegt goed. Overtrekt niet over een vleugel naar 1 kant. Maar zakt gewoon.
 
Waarschuwingen heb je niet nodig, je moet vooraf wel de omgeving waarschuwen.:D
Dat er mogelijk een ongeleid projectiel door de lucht kan zoeven (reden hoeven we niet te weten) modelvliegpiloot weet het even niet meer.

En mocht je het nog niet weten, niet boven de pits en boven het clubhuisje vliegen.

Oh ja het is handig bij het modelvliegen, dat het kistje bomen, struiken en andere plantjes m.u.v. wat grassprietjes onaangeroerd laat.
Het is ook de bedoeling, dat het fladdertje boven het maaiveld blijft, dus niet de grassprietjes onder bij de wortel gaan kietelen.

Er komt nog iets bij Leon: Ik ben zelf een ongeleid projectiel :D.
 
Ik bewonder je doorzettingsvermogen.

Zag een post van de week uit 2016 of 2017 daarin melde je dat je jaren bezig was. Bedoel het echt niet kwetsend. Maar vind het wel grappig.

Haal een ding met safe erop. Zet dat op je bind knop en ga vliegen. Als je wat geks wil doen druk je die knop in punt. Een timber ofzo. Vliegt goed. Overtrekt niet over een vleugel naar 1 kant. Maar zakt gewoon.

Het is een idee.
 
Haal een ding met safe erop. Zet dat op je bind knop en ga vliegen. Als je wat geks wil doen druk je die knop in punt. Een timber ofzo. Vliegt goed. Overtrekt niet over een vleugel naar 1 kant. Maar zakt gewoon.

Daar leer je niet mee vliegen.
En Wil kan al vliegen maar alleen als ie buiten de lijntjes kleurt gaat het soms mis.

En Wil..
Is dit niet iets voor je?
Brandstof.. dan kan je echt leren vliegen.
https://www.modelbouwforum.nl/threads/calmato-hoogdekker-complete-set.274194/

GJ
 
Laatst bewerkt:
Daar leer je niet mee vliegen.
En Wil kan al vliegen maar alleen als ie buiten de lijntjes kleurt gaat het soms mis.

En Wil..
Is dit niet iets voor je?
Brandstof.. dan kan je echt leren vliegen.
https://www.modelbouwforum.nl/threads/calmato-hoogdekker-complete-set.274194/

GJ


@GJVO Hij kon vliegen wat ik van jou begreep. Alleen paniek reacties, panic button biedt dan uitkomst lijkt me. Hij leert in iedergeval wel bouwen zo. Als je safe op je bind knop zet vliegt hij als een normaal toestel. Alleen moet hij of een omstander in doodsangsten die knop indrukken. Pas dan gaat dat systeem het toestel weer level brengen. Als je dan een beetje sleep gas erop houdt land hij zichzelf. Alles aan flarden vliegen werkt blijkbaar niet. Ik liet eerder altijd mijn toestellen invliegen door Henri Ludwig. Hij was/is een goede modelvlieger/3d vlieger. Hij raakte nooit in paniek, na dat ik meer ervaring kreeg (en zelf vertrouwen) begon ik het zelf te doen. Hij was mijn safe button. Ben het met je eens dat het totaal niet realistisch vliegt. Maar het gaat om het moment dat hij in paniek raakt en rare dingen gaat doen.

@easy Dat men hier in herhaling valt lijkt me logisch als iemand al ongeveer 5 jaar aan het lessen is hahaha.

@WillydeWoofer bootjes zijn ook leuk. Of statische vliegtuig modelbouw. Belangrijkste is dat je plezier hebt ( en wij bij het lezen natuurlijk). Beginners toestellen ben je al voorbij en je kan goed vliegen. Jij bent 1 van de weinige uitzonderingen waarbij safe een uitkomst biedt. Ipv een berg snippers en omstanders die met balsa en foam bekogeld worden, red je toestel zichzelf ( indien nog mogelijk natuurlijk). Geen kilometers verhalen over slechte insctructeurs. Ook al kreeg je les van een aap, na zoveel jaren had je het jezelf ook al een beetje eigen moeten maken denk ik haha.. ik heb les gehad met een calmato. Die was gesneuveld toen de instructeur hem wilde afstellen. Hulde aan spektrum. Diezelfde dag tijdens een sneeuwstorm met een mx2 afgevlogen. Nu ben ik verre van een 3d piloot. Maar kan mezelf goed redden.

Ben benieuwd hoe het gaat. Veel plezier, en succes met het lessen:)

Niels
 
Laatst bewerkt:
Zoals een audio tape van vroeger die om de 30min van kant wisselde..
Ja maar ehm moi gaat niet 2x30 minuten of langer naar het zelfde gezwam luisteren.
Wil heeft een kistje nodig waarmee buiten de lijntjes gekleurd kan worden, zonder dat het meteen erg stuk gaat als tie het even niet meer weet.
Dit bandje heeft een speelduur van zo'n 20 seconden en dat is lang om het duidelijk te maken.
attachment.jpg
 
Ja, inderdaad, herhaling.
Het probleem blijft zich ook herhalen en ik blijf ook de oplossing herhalen, een goede instructeur en veel vliegen met die goede instructeur.
Wil heeft niet een makkelijk kistje nodig maar een instructeur die hem naar de grens van zijn kunnen brengt.

GJ
 
Daar leer je niet mee vliegen.
En Wil kan al vliegen maar alleen als ie buiten de lijntjes kleurt gaat het soms mis.

En Wil..
Is dit niet iets voor je?
Brandstof.. dan kan je echt leren vliegen.
https://www.modelbouwforum.nl/threads/calmato-hoogdekker-complete-set.274194/

GJ

Het gaat wel eens mis, zoals ik het ook bij anderen regelmatig mis zie gaan. Maar die schrijven niet MBF.
En als ze wel op MBF schrijven waren ze wel gek om dat hier allemaal te melden.
Ik ken overigens iemand die dat wel doet :D waardoor het lijkt alsof hij het nooit leert.

Brandstof op de achterbank van de auto lijkt me niet zo´n goed idee. En een startkist en het afstellen van de motor en ik leer niet meer zo snel en ..............
 
@GJVO Hij kon vliegen wat ik van jou begreep. Alleen paniek reacties, panic button biedt dan uitkomst lijkt me. Hij leert in iedergeval wel bouwen zo. Als je safe op je bind knop zet vliegt hij als een normaal toestel. Alleen moet hij of een omstander in doodsangsten die knop indrukken. Pas dan gaat dat systeem het toestel weer level brengen. Als je dan een beetje sleep gas erop houdt land hij zichzelf. Alles aan flarden vliegen werkt blijkbaar niet. Ik liet eerder altijd mijn toestellen invliegen door Henri Ludwig. Hij was/is een goede modelvlieger/3d vlieger. Hij raakte nooit in paniek, na dat ik meer ervaring kreeg (en zelf vertrouwen) begon ik het zelf te doen. Hij was mijn safe button. Ben het met je eens dat het totaal niet realistisch vliegt. Maar het gaat om het moment dat hij in paniek raakt en rare dingen gaat doen.

@easy Dat men hier in herhaling valt lijkt me logisch als iemand al ongeveer 5 jaar aan het lessen is hahaha.

@WillydeWoofer bootjes zijn ook leuk. Of statische vliegtuig modelbouw. Belangrijkste is dat je plezier hebt ( en wij bij het lezen natuurlijk). Beginners toestellen ben je al voorbij en je kan goed vliegen. Jij bent 1 van de weinige uitzonderingen waarbij safe een uitkomst biedt. Ipv een berg snippers en omstanders die met balsa en foam bekogeld worden, red je toestel zichzelf ( indien nog mogelijk natuurlijk). Geen kilometers verhalen over slechte insctructeurs. Ook al kreeg je les van een aap, na zoveel jaren had je het jezelf ook al een beetje eigen moeten maken denk ik haha.. ik heb les gehad met een calmato. Die was gesneuveld toen de instructeur hem wilde afstellen. Hulde aan spektrum. Diezelfde dag tijdens een sneeuwstorm met een mx2 afgevlogen. Nu ben ik verre van een 3d piloot. Maar kan mezelf goed redden.

Ben benieuwd hoe het gaat. Veel plezier, en succes met het lessen:)

Niels

Dank je nieuws. Ik heb circa 2 jaar les gehad in het begin. Nu pas weer een paar maanden voor het brevet. Dus nog net geen 5-6 jaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top