De RDW in de bocht.

Die informatie is mij niet bekend, dat je dan strafbaar bent.
Ik zou niet weten waar ik ze heb of hoe ik ze boven water trek.

Ik neem dat aan want anders heeft dit hele systeem 0 nut namelijk. En die kan je vinden door in te loggen bij de rdw waar je geregistreerd hebt.
 
Ik neem dat aan want anders heeft dit hele systeem 0 nut namelijk.
Nee dat laatste stukje van de code hoef je bij een controle niet op te kunnen hoesten.
Wat je wel bij je moet hebben is legitimatie, aangevuld met.
Binnen een club moet je aan kunnen tonen dat je bij de club hoort en buiten de club een voor zover noodzakelijk geldig vliegbewijs.

Knutselt iemand anders jou nummertje op zijn kistje of je knutselt zelf jou nummertje op andermans kistje.
Ben je in theorie geheel gratis een kistje rijker.:D

Vliegt iemand met opzet met andermans exploitanten registratie en maakt schade en vlucht weg.
Dan had die persoon daar net zo goed geen nummertje op kunnen fabrieken.

Normaal gesproken bij schade maken bij een ander, meld je dat als veroorzaker, zelf bij je verzekering.
Dat is bij het nummertje lenen en weg vluchten niet het geval.
Grote kans dat je eigen verzekering de schade zal vergoeden, qua aansprakelijkheid stelling, is dat een heel ander traject.
Of te wel het ene gaat uit coulance en het andere via de rechtbank.
 
gejat nummertje geeft voor de buitenwereld de illusie dat het geregeld is..
tot het misgaat.

qua nummer:
Als je jezelf hebt aangemeld bij de RDW, heb je van hun ook een link gehad voor verlengen etc.
via die link kun je wat opvragen.
persoonlijk heb ik daar een screenshot van in een mapje op de telefoon

al heeft letterlijk nog nooit iemand ergens om gevraagd.
bij ons komt politie etc nog wel eens langs om te kijken, meestal moeten ze van ons horen dat het zo moet
 
Weer veel misverstanden hier, en een paar die het wel doorhebben:

Het exploitanten nummer is idd bedoeld voor de ‘eigenaar’ van het model of een hele vloot van modellen.

Dat betekent dat meerdere piloten onder hetzelfde exploitantnummer kunnen vliegen.

Je bent als piloot niet ‘strafbaar’ als je niet de 3 laatste cijfers kan oplepelen. Want er zal nooit een actieve controle zijn.

Het is vooral bedoel om in geval van schade deze te kunnen verhalen op/herleiden tot de verantwoordelijke ‘exploitant’.

Vandaar ook destijds het advies aan de clubs om géén exploitant-nummer vanuit de clubs aan te vragen en vervolgens beschikbaar te stellen aan de leden. Dat is een risico dat niet te beheersen is voor de clubs.

Het is de verantwoordelijkheid van de clubleden zelf om zich te houden aan de NLse wetgeving (dus oa passende verzekering, inschrijving RDW, aanbrengen exploitant nummer etc). En om zich te houden aan de specifieke clubregels.

Het volstaat voor een club om de leden een verklaring te laten tekenen dat zij zich zullen houden aan de wet- en regelgeving en aan de clubregels. En dat ze zaken als verzekering geregeld hebben.

Een actieve controle door clubs op exploitant nummers is niet noodzakelijk. Dat is de verantwoordelijkheid van de RDW.

Natuurlijk zie je als club wél toe op de naleving van de clubregels (die de basis van een vergunning vormen als die club een vergunning heeft).

Voor wildvliegers geldt uiteraard dat je zélf alles goed op orde moet hebben in de categorie waarin je wildvliegt. Je komt er niet mee weg door te beweren dat je niet op de hoogte bent van de (plaatselijke en landelijke) regels en wetten.

Je bent namelijk er altijd zélf verantwoordelijk voor dat je je actief informeert over de geldende regels voor de activiteit die je uitvoert. Of dat nou paardrijden, vissen, autorijden of modelvliegen is.
 
Laatst bewerkt:
En op tijd je expldingesnummer verlengen, anders betaal je volgend jaar bijna het dubbele!
De rdw mail was in mijn spambox beland, gevolg..niet op tijd betaald..maw extra betalen, maar het expl.nr wordt niet doorgehaald door hun, daar moet je zelf toestemming voor geven.
Schorsen kennen ze niet voor modelvliegtuigjes (oneerbiedig woord op hun site), maar een betalingsherinnering volgt ook niet!
Maw ik schuif mijn betaling een jaar op wat de consequenties ook mogen zijn.
Ik heb nog nooit zo'n rare regeling gezien voor zowel mijn vaar, voer en luchtvaartuigen kennen dit niet, zoals dit of zijn vrijgesteld van jaarlijkse "kosten" (sponsoring overheidsinstantie)...ja de brtaling voor onze zendmachtiging vroeger, ook al zoiets
FIjne vluchten!
 
Back
Top